Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین دهقان بعد از ظهر امروز در پانزدهمین یادواره ١١۴تن از شهدای بخش مرکزی حوزه مقاومت بسیج ثارالله(ع) ساری که در روستای زرین‌آباد بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: شهدای ما همان راهی را رفتند که امام حسین(ع) و یاران او رفتند؛ رهبری و ملت ما همان آرمانی را پیروی می‌کنند که امام حسین(ع) رفتند و ما به این آرمان‌ها پایبند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آگاهی و بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و تشخیص الویت‌های جامعه از خصوصیت یک فرد انقلابی و مجاهد در راه خداست، افزود: جامعه اگر نیاز به جاودانگی و تداوم حیات دارد باید در درون خود فرهنگ و روحیه شهادت را تقویت کند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: شهید به حدی از رشد و بلوغ رسیده است که به تمام خواسته‌های دنیایی پشت پا زده و جاودانگی و حیات جاودانه را انتخاب کرده که مورد رضایت خداوند است.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر عزت، شرافت، امنیت، اقتدار، استقلال و خوبی‌ها را طی کنیم باید مسیر شهدا را انتخاب کنیم که جامعه ما این بصیرت، آگاهی و درک درست را نشان داده و این مسیر را پرحجم دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما هرسال که یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کنیم استقبال مردم بیش‌تر از سال‌های گذشته می‌شود، عنوان کرد: حجم حضور جوانان در یادواره‌های شهدا بیشتر شده است؛ اگر راهپیمایی اربعین را از سال‌های آغازین مقایسه کنیم، خواهیم دریافت که شور و شوق زائران از کشورهای مختلف بیشتر شده است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه تکریم و تجلیل از مقام شهدا بر هر فردی با هر نوع گرایشی ضروری است چون آنها جان خود را در راه اسلام و نظام فدا کردند، افزود: ملت ما می‌توانند این افتخار را برای خود اعلام کنند که در دوران جاهلیت قرن بیستم و در دوران شعارهای زیبنده که حیات انسانی برای صاحبان قدرت ارزشی ندارد توانسته یک چراغی را برای همه ملت‌ها روشن کند که راه درست و حیات طیبه چیست.

سردار دهقان با بیان اینکه انقلاب و حرکت جامعه ما جبهه حق را تشکیل داده که مقابل جبهه باطل ایستاده است و ملت ما همیشه در خط جبهه حق ایستادگی کردند، گفت: شهدا و ایثارگران تلاش کردند تا جبهه حق بر جبهه باطل به پیروزی برسد که امروز نیز شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی در این زمینه هستیم.

*انقلاب اسلامی ریشه در مکتب حیات بخش اسلام دارد

وی بیان کرد: جریان‌های کمونیستی و یا سوسیالیستی مردم را یک طبقه کارگر یا کشاورز و مابقی را انگل‌های جامعه می‌دانستند؛ برخی روشنفکران غربی مردم را صرفا طبقه متوسط می‌دانستند اما تنها جریان فکری که در دنیا مردم را متفاوت تعریف کرد انقلاب اسلامی بود که ریشه در مکتب حیات بخش اسلام دارد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام دعوتش دعوت عام بوده و فطرت‌های انسانی را مورد خطابه قرار داده است؛ جامعه ما در سایه انقلاب و رهبری امام، مردم و ملت را معنی‌دار کرده است.

دهقان با بیان اینکه در همین گلزارهای شهدا اگر مشاهده کنیم خواهیم دید که شهدای ما از قشرهای مختلف جامعه هستند، تصریح کرد: همه اقشار از جوان تا پیر، از کشاورز تا طلبه و پزشک، معلم و حتی رئیس جمهور هم شهید داریم.

*ضرورت بکارگیری مردم در مدیریت کشور

وی با بیان اینکه ملت ما به تمام معنی کلمه در سایه انقلاب یک هویت فراگیر ملی پیدا کرده که همه اقشار ملت را زیر پرچم خود می‌بیند، افزود: همه ملت ما در انقلاب و جنگ تحمیلی شریک بودند، اگر در ادامه مسیر می‌خواهیم موفق شویم باید شاهد تداوم حضور مردم در تمامی صحنه‌ها باشیم اما ما با یک آسیب جدی مواجه شدیم؛ معمولا در انقلاب‌ها اینطور مشاهده می‌شود کسانی که انقلاب را رهبری کردند پس از آنکه در مصادیق امر نشستند دیگر کار را تمام شده تلقی می‌کنند و با انقلابی‌ها دیگر کاری ندارند و خود را جای مردم قرار می‌دهند و تصمیم می‌گیرند اما تا به امروز نظام ما دچار این آسیب نشده است؛ اگر این ذهنیت در جامعه شکل بگیرد که یک طبقه حاکم وجود دارد و آن طبقه حاکم خود را جای مردم بگذارد و تصمیم بگیرد در واقع همان نقطه‌ای است که مسیر تباهی و شکست خود را رقم می‌زند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: ما امروز می‌گوییم تنها راه برون‌رفت از مشکلات این است که مردم به صحنه برگردند و امور را در دست بگیرند و مسؤولان از آنها حمایت کنند.

*تحت فشار تحریم مذاکره نمی‌کنیم

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این روزها بحث مذاکره با آمریکا در کشور مطرح است که برخی بحث دوگانه را مطرح می‌کنند که اگر می‌خواهیم از این شرایط سخت عبور کنیم باید برویم با آمریکا مذاکره کنیم که این مسئله و ایجاد دوگانه اشتباه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه با امر مذاکره و تعامل با دنیا مخالفتی نداشته، در موضوعات مختلف با جهان مذاکره کردیم و در برجام با آمریکا و کشورهای دیگر مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم و تعهداتی را هم اجرایی کردیم اما طرف مقابل از همان روز آغاز برجام آنها را زیر پا گذاشت و در اجرایی شدن برجام هم دست‌انداز ایجاد کرد؛ دشمن می‌خواست ملت ایران از عواید برجام برخوردار نشود؛ ترامپ هم که کلا این توافق را قبول نداشت و روی به تحریم آورد.

*ترامپ دنبال مذاکره برابر نیست

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: یک سری افراد در داخل کشور دنبال کار خیر برای مردم نیستند؛ روزهای اول ترامپ دنبال این بوده که امتیازات بیشتری بگیرد و محدودیت‌های بیشتری بر کشور اعمال کند اما امروز دوباره شاهد پافشاری ترامپ برای مذاکره هستیم چون تیر تمامی توطئه‌های او به سنگ خورده است.

دهقان با بیان اینکه ترامپ دنبال مذاکره برابر نیست و با تحریم‌های سنگین می‌خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند که معنی آن تحقیر است؛ او تلاش می‌کند امروز هم امتیاز بگیرد، هم تحقیر و هم تحریم کند، گفت: امروز در سایه رهبری شاهد این هستیم که کشورهای ابرقدرت جهان در مقابل ایران اسلامی دچار ضعف و ناتوانی هستند.

*شکست سیستم‌های راداری آمریکا در حمله انصارالله به آرامکو

وی به حمله اخیر گروه انصارالله یمن به پالایشگاه نفت آرامکو عربستان و جوسازی‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: مجموعه آرامکو توسط مجاهدین یمنی مورد حمله قرار گرفته که بخش عظیمی از توانمندی سعودی‌ها برای صادرات نفت از بین رفته است و آنها تلاش می‌کنند بگویند این حمله از سوی یمنی‌ها نبوده است؛ می‌خواهند بگویند این حمله از سوی ایران بوده، بعد می‌گویند این از عراق شلیک شده، بعد می‌گویند این موشک و یا پهپاد بوده است!

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح اظهار کرد: آمریکا در چند سال اخیر سلاح و سیستم‌های پدافندی، راداری، شنود و دستگاه عظیم جاسوسی در عربستان فعال کرد که در منطقه اشراف اطلاعاتی داشته باشد اما آنها نتوانستند موشک‌های یمنی را شناسایی کنند.

*آمریکا و عربستان در مسئله آرامکو دچار سردرگمی شده‌اند

دهقان تصریح کرد: عربستان و آمریکا نمی‌خواهد القا کنند که یک ملت ضعیف و پابرهنه مانند یمن و انصارالله به آنها چنین صدمه‌ای زده است و این مسئله را می‌خواهند بیندازند گردن یک قدرت منطقه‌ای مانند ایران اسلامی تا برای آنها توجیه داشته باشد و آبروی آنها نرود.

وی با بیان اینکه آمریکا و عربستان در حمله موشکی انصارالله به آرامکو دچار سرگشتگی و سردرگمی شده‌اند، عنوان کرد: در قضیه حمله به آرامکو آنها متوجه شدند که بازی کردن با دم شیر خطر جدی دارد و اگر زمانی بر علیه ایران اسلامی اقدامی کنند، می‌دانند که فردایی برای آنها در منطقه نخواهد بود.

*از یمنی‌ها حمایت می‌کنیم

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه ما از گذشته با صراحت اعلام کردیم از یمنی‌ها حمایت می‌کنیم و این مسئله را پوشیده نگه نداشتیم، خاطرنشان کرد: رهبری با قدرت اعلام کردند که از مردم مظلوم یمن حمایت می‌کنیم، مذاکره هم نخواهیم کرد و از جنگ استقبال نمی‌کنیم اما اگر علیه ما جنگی صورت گیرد آنوقت دامنه حملات گسترده و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

دهقان بیان کرد: آمریکا اگر دنبال مذاکره است ابتدا باید تحریم‌ها را بردارد، به تعهدات خود در برجام برگردد و نیروهای خود را از منطقه خارج کند تا ما در قالب گروه 1+5 با آنها مذاکره کنیم.

*امنیت خلیج فارس بر عهده ایران است

وی با بیان اینکه عربستان میلیاردها دلار از آمریکا سلاح می‌خرد که امنیت آنها برقرار باشد اما می‌بینیم که سلاح‌های گران‌قیمت آمریکا برای عربستان هیچ امنیتی به ارمغان نیاورده است، افزود: آمریکا در تشکیل نیروی متحد برای امنیت خلیج فارس با شکست مواجهه شده است؛ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بر عهده ایران اسلامی است و اگر ناامنی می‌بینید بخاطر حضور و مداخلات آمریکا است؛ اگر آمریکا در خلیج فارس نباشد امنیت آن برقرار خواهد بود.

*بازی دیپلماتیک ترامپ کمپین انتخاباتی است

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه کشورهای متجاوز عربی منطقه باید سر عقل آمده باشند که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ آنها باید بدانند که نباید جنگ افروزی کنند، گفت: بازی دیپلماتیک ترامپ در منطقه یک کمپین انتخاباتی برای خود است تا از باتلاق شکست‌های خود خارج شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار حسین دهقان آمریکا تاسیسات نفتی آرامکو عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از تداوم وزش بادهای شمالی روی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر تا پایان روز جمعه 10 فروردین خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز جمعه 10 فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر 90 تا 150 سانتیمتر خبر داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز 90  تا 180 و در فراساحل تا 250 سانتیمتر است.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا 2.5 متر افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت تا 40 کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی تا 50 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی با تأکید بر پرهیز از تفریحات دریایی در این شرایط جوی گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتمال خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در نوار ساحلی استان بوشهر در این وضعیت و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری شود.

شکوهی‌‌پور با تأکید بر ممنوع کردن شنا در نوار ساحلی استان بوشهر در هشدار نارنجی دریایی گفت: تمهیدات لازم برای  پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب