Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@07:09:51 GMT

رعایت معماری اسلامی و ایرانی در ساخت مدارس لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۶۲۷

رعایت معماری اسلامی و ایرانی در ساخت مدارس لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، پنج‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری مشترک مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اصحاب رسانه رعایت معماری اسلامی و ایرانی جزء لاینفک ساخت و ساز مدارس لرستان برشمرد و اظهارکرد: طی دو ماه و نیم گذشته بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز و تعمیر مدارس لرستان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که پروژه مهر که توسط آموزش و پرورش لرستان اجرایی شد کمک حال نوسازی مدارس لرستان است، اضافه کرد: عمر مفید مدارس ۵۰ سال است اما آنچه مهم است نگهداری مدارس است که مسئولان و مدیران باید در راستای نگهداری آن تلاش کنند.

حیدری با اشاره به این‌که یک چهارم فضای آموزشی لرستان نیازمند مقاوم سازی، استاندارد سازی و تخریب است که براساس اولویت و خطر آفرین بودن آن‌ها و جذب اعتبار مورد نیاز صورت خواهد گرفت، ادامه داد: تعداد ۴۲۳ فضای آموزشی اعم از تعمیر و تخریب در استان وجود دارد که ۱۱۳ کلاس آن تخریبی بوده ۶۲ فضای آموزشی تخریبی در حال بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به رسالت خبرنگاران که زبان گویای استان هستند افزود: سال تحصیلی جدید به خاطر وقوع سیل اخیر و مشکلات به وجود آمده با سال‌های دیگر متفاوت است اما هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که پروژه ۱۲ کلاسه ۲ هزار متر مربع پلدختر که قرار بود در خرداد ماه ۹۹ بر اساس قرارداد موجود به بهره‌برداری برسد در مهرماه امسال افتتاح خواهد شد، ادامه داد: تمام مدارس تخریبی مورد آزمایشگاه مکانیک خاک قرار می‌گیرند و ما برای استانداردسازی بیشتر این مرحله را باید پشت سر بگذاریم تا بتوانیم یک مدرسه استاندارد داشته باشیم اما هرگز کیفیت کار را فدای سرعت نخواهیم کرد.

حیدری با اشاره به بحث استاندارد سازی مدارس گفت: بیشترین آمار مدارس دارای بخاری نفت‌سوز در لرستان وجود دارد و همزمان با ساخت و تعمیرات مدارس سیل‌زده در استان زیر ساخت‌ها دیگری هم صورت گرفته است این در حالی است که اگر نیاز باشد ادارات آموزش و پرورش پلدختر و معمولان را هم به فضای آموزشی تبدیل می‌کنیم تا دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر این‌که باید همه با هم همکاری کنیم تا بتوانیم آموزش و پرورش را به آن هدفی که دارد برسانیم، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که اگر اعتبارات لازم وجود داشته باشد، توانایی نوسازی مدارس لرستان سه برابر این ظرفیت خواهد بود.

وی با اشاره به بحث سیستم گرمایشی، گفت: ۲۸۸۱ کلاسه بخاری نفتی وجود دارد که علمک گاز در ورودی مدرسه است و این خطر آفرین است و امیدواریم تا اول فصل سرما مدارس دارای علمک گاز به بهره‌برداری برسند و حدود ۱۶۰۰ کلاس درس بدون علمک گاز هستند و باید مشکل آن‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به آغاز به‌کار مدرسه سبز در استان افزود: این امر یکی از دستور کارهای اصلی است که انشاالله بتوانیم یک یا دو مدرسه سبز به عنوان پایلوت در استان لرستان را شروع کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به مدارس کپری افزود: حدود ۱۷۰ کانکس را تحویل مدارس خواهیم کرد و بعد از پایان سیل کانکس‌ها به مناطقی که حداقل امکانات و حداقل نرم را دارند ارسال خواهند شد و ۴۵۰ کلاس درس در استان وجود دارد که نرم ندارند اما فعالیت در آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت‌دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده‌ایم.

وی از تخصیص دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: در نخستین اقدام و به‌دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد اعتبار یاد شده به طرح‌های اولویت‌دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مبلغ هزار میلیارد تومان از سوی استانداری و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

وی در ارتباط با جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: از مجموع اعتباراتی که از سوی استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیران و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی می‌شود و به عنوان اولین و تنها استان کشور خواهیم بود که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم