Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@09:31:46 GMT

۳۳ هزار کلاس اولی راهی مدارس لرستان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۶۹۰

۳۳ هزار کلاس اولی راهی مدارس لرستان می‌شوند

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، امروز پنج‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهارکرد: زمانی که آموزش و پرورش لرستان را تحویل گرفتم رتبه استان ۳۲ بود اما در حال حاضر شاهد ارتقای دو پله‌ای آموزش و پرورش لرستان هستیم این در حالی است که آموزش و پرورش لرستان در برخی شاخص‌ها به رتبه سوم دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای پروژه مهر برای آمادگی ورود دانش‌‌آموزان در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی راهی مدارس لرستان خواهند شد که شرایط ورود آنان به مدرسه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به رشد ۱۷ صدم درصدی معدل در آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: در بخش کنکور نیز در سال جاری شاهد رشد ۲۷ درصدی در استان هستیم.

زینی‌وند مقدم با بیان این‌که اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس استان ۶ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: با اقدامات انجام شده ۵۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی جذب کنیم، همچنین دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای تجهیز مدارس حاشیه‌ای جذب اعتبار صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش لرستان بنگاه اشتغال‌زایی نیست، خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات هر مدیری که می‌خواهد به مسائل سیاسی و انتخاباتی ورود پیدا کند باید از آموزش و پرورش لرستان استعفا بدهد.

وی با تاکید بر این‌که در راستای جلوگیری از عدم ورود مدیران آموزش و پرورش لرستان به مسائل سیاسی، جناحی و طایفه‌ای به همه روسای ادارات آموزش و پرورش اعلام کرده ام، گفت: دیروز هم جلسه‌ای با حراست‌های آموزش و پرورش داشتیم این نکات را متذکر شدم که باید در این راستا نظارت داشته باشند و اگر تخلفی صورت می‌گیرد به جد برخورد کنند.

زینی‌وند مقدم با ذکر این مطلب که ۳۵۲ هزار دانش‌آموز لرستانی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ کلاس زیر نُرم و ۹۰ مدرسه شبانه روزی در سطح استان وجود دارد این در حالی است که سال گذشته توانستیم ۹۰ میلیارد تومان برای تجهیز و بیتوته دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی جذب اعتبار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان از ۲.۵ درصد به ۶ درصد ارتقا یافته است، اضافه کرد: عملیات اجرایی نیمی از مجموع ۱۱۳ مدرسه آسیب دیده در سیلاب آغاز شده و مابقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از نواخته شدن «زنگ ظفر» در مدارس سراسر استان در حمایت از حمله «وعده صادق» سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی خبر داد.

عبدالله حبیبی امروز (۲۷ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت قاطع فرهنگیان و دانش‌آموزان از حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در پی اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران، با ابتکار عمل جامعه آموزش و پرورش امروز در مدارس سراسر استان خوزستان زنگ ظفر در حمایت از «وعده صادق» نواخته شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانش‌آموزان خوزستان با شرکت در این مراسم به عنوان از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام حمایت کردند. همچنین برخی دانش‌آموزان با نوشتن طوماری از اقدامات تحسین‌برانگیز سپاه تشکر کردند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اقدام تاریخی سپاه در برابر استکبار بار دیگر رشادت‌های مردم ایران را به دانش آموزان این کشور نشان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»