Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@13:44:02 GMT

خواص بی نظیر شربت بادرنجبویه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۸۵۸

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت بادرنجبویه نشاط‌ آور است و می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد. ناطقان: حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت بادرنجبویه اظهار کرد: شربت بادرنجبویه یکی از شربت‌های سنتی و مفید است که حاوی ویتامین‌های A، C، E، گروه ویتامین‌های B مانند B1، B2، B6، کربوهیدرات، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، پروتئین، فسفر، روی (زینک)، اسید فولیک و سیتریک، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، سیترال، تانِن، فلاونوئیدها و ژرانیول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 او گفت: شربت بادرنجبویه نشاط‌آور است و می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد، همچنین افرادی که هنگام عصبانیت یا استرس دچار ناراحتی‌های گوارشی و درد معده می‌شوند می‌توانند از این شربت استفاده کنند. این شربت علاوه بر تاثیری که بر بهبود سردردهای عصبی دارد می‌تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشیده و کم‌خونی، عصبانیت و تندخویی را کنترل کند.


عظمایی با تاکید بر نقش موثر این شربت بر بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه تاکید کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت کبد دارد و می‌تواند منجر به بهبود آفت‌های دهان و تبخال شود؛ بادرنجبویه به تقویت معده و دستگاه گوارش کمک و  دل‌پیچه‌های ناشی از نفخ روده‌ها را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت از جمله شربت‌های آرام‌بخش قلب و اعصاب است و می‌تواند تپش قلب، بی‌خوابی و کابوس را برطرف می‌کند. این نوشیدنی در بهبود عملکرد سیستم عصبی، درمان سرگیجه، هیستری، وسواس‌های فکری و عملی، سکته‌های مغزی، صرع، توهم و وحشت موثر است.


او تصریح کرد: توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی پروستات، آب سیاه چشم و فشار خون بالا ممنوع است.
عظمایی ادامه داد: برای تهیه شربت بادرنجبویه به یک لیتر عرق بادرنجبویه، نیم لیتر عرق بیدمشک،   ۵۰ گرم گیاه بادرنجبویه، ۵۰۰ گرم عسل و آب لیموترش تازه  احتیاج دارید. کافی است عرق بادرنجبویه و عرق بیدمشک را با مخلوط و گیاه بادرنجبویه را به آن  اضافه کنید؛ بعد از ۲ ساعت  مخلوط به دست آمده را برای ۲ تا سه دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شربت ، بادرنجبویه ، طب سنتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شربت بادرنجبویه طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درستکار: خدمات دبیر به کشتی ایران در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است / بردن تیلور دور از دسترس نیست

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: اگر حسن بتواند با روح و روان تیلور بازی کند و تاکتیک‌ها را اجرا کند بردن تیلور دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پژمان درستکار سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران که عنوان برترین مربی سال کشتی آسیا را برای دومین سال پیاپی کسب کرده است در این باره گفت: نزدیک المپیک است و دوست ندارم کشتی درگیر حواشی شود، من قطره‌ای هستم در کشتی ایران و کشتی راه خودش را بدون من هم خواهد رفت چه بسا بهتر، در اتحادیه جهانی و کنفدراسیون آسیا ما علاوه بر اینکه کرسی‌ای نداریم، نفوذی هم نداریم، خداراشکر عملکردمان به طوری بوده که این اتفاق رقم خورده است و این عنوان باعث بالا رفتن پرچم ایران می‌شود.

 

وی درباره کارنامه خود در دوران سرمربیگری گفت: ۱۸ مدال کسب کردیم که ۶ مدال طلا بوده است و یک نتیجه تاریخی برای کشتی کشورمان بوده است و تنها من نبوده بلکه مربیان سازنده کشتی‌گیران در استان‌ها و خانواده‌های ورزشکاران که حامی آن‌ها بودند هم نقش بسزایی داشتند.

 

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص رابطه‌اش با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: من دیگر سرمربی تیم ملی ایران نیستم اما احساسی در وجودم نسبت به بچه‌ها هست که احساس پدرپسری است و این حس را نه می‌توانم خودم از دست بدهم و نه کسی می‌تواند از من بگیرد. علیرضا دبیر طی ۵ سال گذشته به فدراسیون کشتی ایران خدماتی داده است که در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است. 

 

درستکار درباره رقابت یزدانی و تیلور اظهار کرد: اگر حسن بتواند با روح و روان تیلور بازی کند و تاکتیک‌ها را اجرا کند بردن تیلور دور از دسترس نخواهد بود البته به شرطی که تیلور بتواند جواز حضور در المپیک را کسب کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • 11 خاصیت رزماری و دمنوش رزماری برای سلامتی!
  • هواپیمایی عظیم‌الجثه با قدرت بی‌نظیر و ظرفیت فوق‌العاده (فیلم)
  • درستکار: خدمات دبیر به کشتی ایران در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است / بردن تیلور دور از دسترس نیست
  • مرزنجوش؛ خواص، مضرات و طریقه مصرف این گیاه معطر
  • برای بهار 1403 چگونه عطر انتخاب کنیم؟