Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون جهانی فوتبال، ساعاتی پیش بیانیه‌ای در مورد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌های فوتبال صادر کرد که فشار‌های فیفا بر فدراسیون ایران طی ماه‌های اخیر در این باره را تایید می‌کند.

به گزارش تابناک ورزشی، جیانی اینفانتینو رییس فیفا که پیش از جام جهانی روسیه، در دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در پاویون فرودگاه مهرآباد،  خواستار تغییر سیاست‌های ایران درمورد ورود زنان و دختران ایرانی به ورزشگاه‌ها شده بود، و پاسخ‌های امیدوارکننده‌ای نیز دریافت کرد، و سپس نیز به بهانه حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران با جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دو عضو دیگر کابینه نیز صراحتا این خواسته بزرگترین نهاد ورزشی جهان را مطرح کرد، امروز با صدور بیانیه‌ای رسمی بر این خواسته، اصرار ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای رسمی که غروب امروز با امضای رییس فیفا بر روی وبسایت رسمی و پربیننده فدراسیون بین المللی فوتبال قرار گرفته است، در رابطه با تداوم ممنوعیت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه اینطور نوشته شده : « امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران و مسئولان این کشور متوجه خواسته‌های متعدد ما در مورد این وضعیت غیر قابل قبول شده باشند. در چند وقت اخیر، من و بخش اداری فیفا بار‌ها با آن‌ها تماس گرفته‌ایم. ما نمایندگانی از اعضای فیفا را در حال حاضر در ایران داریم و منتظرم اخبار خوبی از آن‌ها بشنوم.

موضع ما شفاف و قاطع است؛ زنان در ایران باید اجازه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را داشته باشند. ما متوجه هستیم که پیش از این کار باید قدم‌هایی برداشته شود تا این حضور در مسیری امن و مناسب باشد، اما اکنون زمان ایجاد این تغییرات فرا رسیده است و فیفا توقع پیشرفت مثبت در این مسئله را از بازی خانگی تیم ملی فوتبال ایران در ماه اکتبر (ماه آینده) دارد.»

فیفا فعلا بر بازی های ملی تاکید دارد؟

با مطالعه این نامه، می‌توان به پایان مهلت‌های پنهانی فیفا به ایران در بازی خانگی آتی تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی پی برد، اما نکته مهم اشاره فیفا به مسابقات ملی است و به نظر می‌رسد نهاد جهانی فوتبال فعلا تمرکز خود را از مسابقات باشگاهی و لیگ داخلی ایران برداشته است. واقعیت این است که الزامات زیرساختی شامل ورودی‌های مجزا، سرویس‌های بهداشتی جداگانه و سایر پیش نیاز‌های حضور زنان، در اغلب ورزشگاه‌های شهرستانی ایران فراهم نشده است و حتی الزامات قانونی مثل بلیت فروشی آنلاین و شماره گذاری صندلی‌ها نیز به رغم فشار بسیار زیاد فدراسیون فوتبال، در اغلب ورزشگاه‌های استانی پیاده نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود فیفا اینفانتینو تابناک ورزشی ورود زنان به ورزشگاه آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد

به گزارش "ورزش سه"، اصلی ترین پرونده ای که استقلال برای دریافت مجوز حرفه ای با آن سر و کله می زند، بحث مربوط به طلب باشگاه سانتاکلارا از آبی هاست که در جریان انتقال محمد محبی علیه این تیم صادر شده است.

استقلالی ها برای پرداخت این ۵۰۰ هزار یورو، طی هفته های اخیر با فیفا مکاتبه کردند که در این زمینه نیز علی خطیر شخصا راهی سوئیس شد تا از نزدیک بتواند مشکلات آبی ها در این پرونده را حل کند.

مدیران باشگاه استقلال در تلاش بودند تا ۳۰۰ هزار یورو از طلب خود در فیفا را به حساب سانتاکلارا واریز کنند که این موضوع مورد موافقت قرار گفت.

در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ۲۰۰ هزار یورو باقیمانده را به باشگاه استقلال کمک مالی کرده تا ۵۰۰ هزار یورو سانتاکلارا به صورت کامل پرداخت شود که حالا جزئیات این موضوع مشخص شده است.

آنگونه که ایسنا به نقل از منابع موثق خود نوشته، فدراسیون فوتبال معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری خود نزد فیفا، به حساب باشگاه سانتاکلارا پرتغال پرداخت کرده تا به این ترتیب بخش باقیمانده از بدهی استقلال به این باشگاه پرتغالی تسویه شود.

در قبال این کار، باشگاه استقلال هم با ارسال نامه‌ای به AFC، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته که معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری این باشگاه نزد AFC، به حساب فدراسیون فوتبال منتقل شود.

باشگاه استقلال معادل ۳۰۰ هزار یورو هم از فیفا بابت حضور بازیکنانش در جام‌جهانی طلبکار است و می‌خواهد با احتساب این پول و پرداختی ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال، بدهی خود به باشگاه سانتاکلارای پرتغال را بابت انتقال محمد محبی پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • دختر ایرانی که تایلند نمی‌رود/ تیم‌ملی فوتبال شانسی برد؟
  • خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور
  • حبس دوساله برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر بوسه جنجالی
  • ۲ سال و نیم زندان به خاطر بوسه جنجالی آقای رئیس
  • ۲ سال و ۶ ماه حبس برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر شادی جنجالی
  • ۲ سال و ۶ ماه زندان به خاطر شادی جنجالی!
  • حکم سنگین به خاطر شادی جنجالی؛ ۲ سال و ۶ ماه زندان
  • حکم سنگین به خاطر شادی جنجالی؛ ۲ سال و 6 ماه زندان
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال