Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سابق آمریکا فاش کرده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ارائه اطلاعات غلط رئیس‌جمهور آمریکا را فریب داده است.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا در یک افشاگری جدید گفته «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ارائه اطلاعات غلط درباره درگیری‌های اسرائیل-فلسطین، او را فریب می‌داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، تیلرسون این اظهارات را در یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد بر سر زبان آورده است. او گفت: «نتانیاهو، ترامپ را بازی داد.»

او گفت: «آنها (اسرائیلی‌ها) این کار را انجام می‌دادند تا ترامپ را مجاب کنند که "ما (اسرائیلی‌ها) خوبیم و آنها (فلسطینی‌ها) بد هستند.»

وزیر خارجه سابق آمریکا گفته او و بقیه مقام‌های دولت مجبور بوده‌اند برای ترامپ توضیح بدهند چرا حرف‌هایی که نتانیاهو زده صحت ندارند.

تیلرسون گفت: «مسئله‌ای که من را اذیت می‌کند این است که متحدی که به ما نزدیک و برایمان مهم است این کار را با ما انجام می‌دهد.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تیلرسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن

منبع: نیویورک‌تایمز 
تاریخ انتشار: 10 مارس 2024 
نویسنده: ازرا کلاین 
مترجم: لیلا احمدی  
 
➖➖➖➖➖➖➖➖➖  
دربارۀ نویسنده:   
"ازرا کلاین" روزنامه‌نگارِ دموکرات، مفسر سیاسیِ تراز اول و ستون‌نویسِ "نیویورک‌تایمز" است. او پیش از این ستون‌نویس و سردبیر "واشنگتن‌پست" و سردبیر نشریۀ آمریکاییِ "وُکس" بود. کلاین، مجری و میزبان"نمایش ازرا کلاین" است و «چرا ما قطبی هستیم؟» از تألیفات او است. 
➖➖➖➖➖➖➖➖➖   
 
عصر ایران/ ترجمه: اگر جو بایدنی که هفتۀ قبل در نشستِ "وضعیت اتحادیه" در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد، همان جو بایدنی باشد که می‌خواهد در ادامۀ مبارزات انتخاباتی‌اش به میدان بیاید، شر تحلیل‌گرانِ بی‌مایه و تخریب‌گر، کم می‌شود. بایدن امیدوار و مصمم است که این راه را ادامه دهد.
 
  اما این تنها راهی نیست که امیدواریم  بایدن ادامه دهد. تاکنون تلاش تیمِ او در مقابله با "تهدیدات ترامپ به ساحت دموکراسی"، عالی و کوبنده‌ بوده، اما به دفاع از جایگاه و عملکرد بایدن نپرداخته و حاکی از مشکل عجیبی است که دموکرات‌ها با آن مواجهند. بایدن تقریباً با هر متر و معیاری، اقتصادی قدرتمند - به‌مراتب قدرتمندتر از بسیاری از همتایان – را اداره می‌کند.
 
 همان‌طور که "نوآ اسمیت" –تحلیل‌گر اقتصادی بِنام- می‌گوید: "اقتصاد بایدن بسیار بهتر از "صبح در آمریکا"ی رونالد ریگان - تبلیغات تلویزیونی کمپین سیاسی و بخشی از مبارزات انتخاباتیِ رونالد ریگان، نامزد حزب جمهوری‌خواه در سال 1984 که تصاویر مونتاژشده‌ای از زندگی آمریکایی‌ها را نشان می‌داد و روایتی آرام و خوش‌بینانه حاکی از بهبود اقتصاد ایالات متحده از سال 1980 داشت- عمل کرده است و به نظر می‌رسد به بیکاری و تورم کمتر، نرخ بهرۀ پایین‌تر و بازدهیِ بهترِ بازار سهام منجر شده است. 

  اما آمریکایی‌ها برداشت دیگری دارند. جدیدترین "نظرسنجی تایمز/ سینا" نشان داده 74 درصد از رأی‌دهندگان، اقتصاد را "ضعیف" یا در بهترین حالت، "عادلانه" ارزیابی می‌کنند. رأی‌دهندگان با اختلاف 15 امتیاز گفته‌اند سیاست‌های ترامپ شخصا به آن‌ها کمک کرده است و با اختلاف 25 امتیاز اعلام کرده‌اند سیاست‌های بایدن زیان‌بار است. 

  به نظر می‌رسد رأی‌دهندگان، پایان سال سوم ترامپ یعنی زمانی که اقتصاد، قوی‌بنیه و نیرومند بود را در خاطر دارند و مصایبِ سال چهارم او را از یاد برده‌اند، ترامپ در آن مقطع در قبال بحران کرونا و آشفتگی اقتصادی نتوانست کاری از پیش ببرد. 

 در نوامبر 2020، نرخ بیکاری به 6.7 درصد رسید و ترامپ جشن کاخ سفید را به رخدادی فوق‌العاده مبدل کرد. جمهوری‌خواهانی که می‌گویند: "آمریکایی‌ها باید از خودشان بپرسند آیا وضعیتشان بهتر از چهار سال پیش است؟" باید حواسشان به آرزوهایشان باشد. 

 بایدن البته در شرایط سختی قرار گرفته است. قطعاً خواست او این نیست که بار دیگر در انتخابات نامزد شود تا به رأی‌دهندگان بگوید اشتباه می‌کنند و وضعیت اقتصادی عالی است؛ ازطرفی نمی‌تواند مجدداً در انتخابات شرکت کند و به رأی‌دهندگان بگوید حق با آن‌هاست و اوضاع اقتصادی نامساعد است. بایدن دقیقاً نمی‌داند در مورد کارنامۀ خود چه بگوید و پنجشنبه‌شب دریافت حرف‌زدن دراین‌باره بسیار دشوار است. 

  بایدن گفت: «مصمم شده‌ام مردم را از یکی از سخت‌ترین بزنگاه‌های تاریخ کشور عبور دهم. آمریکایی‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ از داستان "بازگرداندن آمریکا" که شعار انتخاباتی بایدن است، حرف می‌زنند؛ داستانی که هرگز تبیین نشده است.» 

  بایدن با  تأکید بر شعار " بازگرداندن آمریکا" همزمان به دو نکته اشاره دارد: نخست آن‌که به رأی‌دهندگان یادآوری می‌کند چیزی وجود دارد که آمریکا باید از آن برگردد و به پیامدهای بحران همه‌گیری و مدیریت وحشیانه و بی‌قاعدۀ ترامپ اشاره دارد؛ وضعیتی که به بایدن اجازه می‌دهد بدون اعلام پیروزی به پیشرفت اشاره کند و حاکی از این است که اتفاقات خوبی قرار است بیفتد و دوم آن‌که راهبرد تیم بایدن برای دورۀ دوم ریاست‌جمهوری را تبیین می‌کند. 
 در هفته‌های نزدیک به سخنرانی که در خصوص وضعیت اتحادیه با مقامات دولتی صحبت می‌کردم، بسیاری از مقامات می‌گفتند اولویت اصلیِ دورۀ دوم، به ثمر رساندنِ دستاوردهای قانون‌گذاریِ دورۀ اول است.

 باید توجه داشت که کارنامۀ بایدن همیشه عینی و ملموس است. قوانین قابل‌توجه او نظیر "قانون سرمایه‌گذاری در زیرساخت و مشاغل"، "قانون کاهش تورم" و "قانون چیپس و علم" همگی به روی کار آوردنِ مقولات واقعی در دنیای واقعی پرداخته‌اند. او رهبر اصلاحاتی عینی و اصولی، تدریجی و زمان‌بر است که البته در برخی موارد هنوز تحقق نیافته است.

  چراکه باد کندتر از آنچه طراحانِ قانون کاهش تورم انتظار داشتند، وزیده و خطوط انتقال جدید با شتابی نزدیک به شتاب مقرر در نیل به اهداف کربن‌زداییِ دولت احداث نشده‌اند. طبق گزارش تحلیلیِ "گروه رودیوم و مرکز انرژی و محیط زیست موسوم به "ام‌آی‌تی"، "مهم‌ترین موانع تحققِ چشم‌انداز سیاستیِ 2030، از قبیل مشکلاتِ مکان‌یابی، مجوز تأخیر، کانال‌های اتصال به شبکه و چالش‌های زنجیرۀ تأمین". ماهیت غیرهزینه‌ای دارند.  


 کارخانه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته‌ای که برنامۀ چیپس در پی ایجاد آن‌ها است، با افزایش هزینه‌ها و تأخیر در ساخت‌و‌ساز مواجهند و تلاش‌های دولت برای متقاعدکردن کنگره در معاف‌سازیِ کارخانه‌های آینده از بررسی‌های زیست‌محیطی، ناکام مانده است. 


 بخشی از اقتصاد هنوز مردم را خشمگین می‌کند و بی‌شک از زمانِ روی کار آمدن بایدن تغییر نکرده است. "قیمت‌ها" نگران‌کننده هستند و بایدن، سیاست‌های مشخصی برای کاهش قیمت‌ها درنظر گرفته است؛ سیاست‌هایی مثل اعتبار موقتِ مالیاتی برای تسهیل وام مسکن آمریکایی‌ها با کاهش نرخ بهره، حذف هزینه‌های بیمه در وام مسکن با پشتوانۀ فدرال و گسترش "مدیکر" برای کاهش قیمت دارو. 

  شاید بایدن می‌توانست پا فراتر بگذارد و با شتاب بیشتری کار را پیش ببرد. "تایلر کاوئن " - اقتصاددان و ستون‌نویس بلومبرگ- درست می‌گوید. ضعف برنامۀ اقتصادی بایدن این بوده که «هزینه‌های زیاد و مقررات‌زداییِ اندکی دارد». حتی اگر بایدن پیروز شود، به احتمال زیاد در سال 2025 با مجلس سنای جمهوری‌خواه مواجه خواهد شد و استفاده از بودجه دشوار خواهد شد. بودجه با روش فعلی، به سرعت به پایان می‌رسد؛ مگرآنکه تشریفاتِ دخیل در ساخت خانه‌ها، جاده‌ها، کارخانه‌ها و زیرساخت‌های انرژی را کاهش دهیم که مستلزم دستور کارِ مقررات‌زدایی است و می‌تواند جدال سختی در بخش‌هایی از ائتلاف دموکرات به راه بیندازد و شاید در قالب توافق با جمهوری‌خواهان میسر شود. 

  بایدن مدام از "تهدید ترامپ برای دموکراسی" حرف می‌زند و این موضوع، انگیزۀ او برای حضور در انتخابات است؛ اما رئیس‌جمهور کنونی اوست، نه ترامپ. بایدن چارچوب ساده‌ای برای بیانِ داستان ریاست‌جمهوری خود ندارد، چارچوبی که بین دستاوردها و آرمان‌های تحقق‌نیافته‌‌اش توازن برقرار کند و رأی‌دهندگان را به یاد برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و چشم‌اندازهای دقیقش بیندازد. 


  او روز پنج شنبه از: «تبدیل عقب‌نشینی به بازگردانی» سخن گفت و تصریح کرد:"این کاری است که آمریکا در پیش خواهد گرفت."؛ پیامی روشن با شعار "بازگردانیِ آمریکا" و ارزش افزودۀ صحت و صداقت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مسیر پیروزی ترامپ در انتخابات آبان

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد