Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@12:37:46 GMT

انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۲۹۲

استفان بارکلی، وزیر امور برکسیت انگلیس گفت اتحادیه اروپا برای لندن شرطی را در خصوص ترتیبات پشتیبان در مرز ایرلند تعیین کرده، که برآورده کردن آن ممکن نیست و احتمالا بدون توافق از این اتحادیه خارج شویم.

اخبار بین الملل- وزیر برکسیت انگلیس در سخنرانی در مادرید گفت: به ما گفته شد که لندن باید متن قانونی موثر را تا ۳۱ اکتبر ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارکلی افزود جایگزین برای ترتیبات پشتیبان تا پایان بازه زمانی اجرایی آن در دسامبر ۲۰۲۰ ضروری نیست.

او تاکید کرد: لندن برای تعیین سیاست جدید برای حل مشکلات فعلی مربوط به ترتیبات پشتیبان باید مهلت تعیین شده اجرای برکسیت را تمدید کند و به یک سال دیگر زمان نیاز دارد.

این وزیر انگلیسی گفت سیاست مربوط به ترتیبات پشتیبان از طریق روابط آتی شکل می‌گیرد. اما هنوز وضعیت آن مشخص نیست.

بارکلی افزود هر دو طرف می‌توانند به جای رقم زدن نتایج نامطلوب در ماه نوامبر در این خصوص با هم همکاری کنند. اتحادیه اروپا با تداوم اصرار بر آزمونی که انگلیس قادر به انجام آن نیست و پارلمان نیز آن را سه بار رد کرده است، خطر می‌کند.

در حالی که فقط ۴۲ روز به تاریخ پیش‌بینی شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانده است، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور آشکارا همچنان به دنبال سناریوی برکسیت بدون توافق است و این در حالیست که پیش‌بینی‌های هشداردهنده‌ای حتی از سوی اعضای دولت او در مورد کمبود مواد غذایی و دارو و احتمال مشکلات عمومی مطرح شده است.

بر اساس توافق برکسیت که از سوی ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس با اتحادیه اروپا حاصل شد، اگر لندن و اتحادیه اروپا در دوره انتقالی "خروج از اتحادیه اروپا" نتوانند درباره یک برنامه بهتر برای تجارت در ایرلند شمالی به توافق برسند، در پایان دوره انتقالی "ترتیبات پشتیبان" را آغاز خواهند کرد.

برخی از منتقدین بر این باورند که "ترتیبات پشتیبان" منطقه ایرلند شمالی را تحت الشعاع قوانین تجارت اتحادیه اروپا قرار می‌دهد و به این ترتیب ایرلند شمالی در اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت که این سبب شکاف انگلیس می‌شود.

جانسون در نامه خود به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اعلام کرد: نارضایتی انگلیس نسبت به توافق پیشین برکسیت این است که عمدتا "ترتیبات پشتیبان" در موضوع مرزی ایرلند شمالی متمرکز شده است. این برنامه حق حاکمیت انگلیس را مورد آسیب قرار می‌دهد و غیردموکراتیک است. توافق جدید برکسیت باید این ترتیبات پشتیبان را لغو کند.

جانسون خواستار آن شد که دو طرف بریتانیا و اتحادیه اروپا برای حل مساله مرزی ایرلند شمالی که می‌تواند ناشی از برکسیت باشد، جایگزین منعطف و خلاقانه پیدا کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا لندن ایرلند اتحادیه اروپا انگلیس ایرلند تجارت لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است