Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@02:07:23 GMT

جریمه 47 میلیون دلاری هیوندای در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۳۱۲

جریمه 47 میلیون دلاری هیوندای در آمریکا

آمریکا هیوندای کره جنوبی را به دلیل نقض قوانین هوای پاک، ۴۷ میلیون دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکا، شرکت خودروسازی هیوندای را به دلیل واردات غیرقانونی و فروش موتور‌های دیزلی کثیف که نقض قوانین زیست محیطی آمریکا به شمار می‌رود را، ۴۷ میلیون دلار جریمه محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اظهارات مقامات وزارت دادگستری آمریکا، شرکت هیوندای بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین دیزلی با موتور‌های فاقد استاندارد انتشار گاز به آمریکا وارد کرده است.

جفری باسرت کلارک رئیس اداره منابع طبیعی و محیط زیست با اشاره به اینکه، هیوندای منافع مالی خود را به شرایط قانونی و بهداشت عمومی ترجیح داده است هشدار داد، اقدامات و تصمیمات ناقض قانون هوای پاک که با هدف بهبود کیفیت هوا مورد تائید کنگره قرار گرفته است تحمل نخواهد شد.

آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا روند تحقیقات خود را در این باره از ۲۰۱۵ آغاز کرده است. از سوی دیگر، دادگاهی در آمریکا پیشتر شرکت هیوندای کره جنوبی را به دلیل نقض هوای پاک به ۲ میلیون دلار جریمه کرده بود.

مقامات آمریکا تصریح کردند، موتور‌های دیزلی شرکت هیوندای فاقد مجوز لازم رعایت استاندارد انتشار گاز برای موضوع ویژه و اکسید نیتروژن است که هر دوی آن‌ها مربوط به موتور دیزل و مشکلات بهداشتی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هیوندای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟