Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@20:56:27 GMT

همه چیز درباره تنگی نفس مادرباردار

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۳۵۶

یک متخصص زنان و زایمان گفت: حالت تنگی نفس در واقع افزایش تعداد نفس‌های مادر در ماه‌های اول و انتهای بارداری است. ناطقان: شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان درباره تنگی نفس مادران در دوران بارداری اظهار کرد: یکی از عوارضی که در دوران بارداری شایع است و اکثر خانم‌های باردار به آن دچار می‌شوند تنگی نفس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: این عارضه در ماه‌های انتهایی بارداری بیشتر شایع است و معمولاً در هفته‌های پایانی بارداری به دلیل اینکه سر جنین درون لگن قرار می‌گیرد کاهش‌یافته یا به طور کامل از بین می‌رود؛ حالت تنگی نفس در واقع افزایش تعداد نفس‌های مادر در ماه‌های اول و انتهای بارداری است که این امر به دلیل ترشح هورمون‌های زنانه و جفت خواهد بود که ممکن است موجب تپش‌ها و تنگی نفس‌های زیادی شود، زیرا مادران در دوران بارداری نیاز به دریافت اکسیژنشان افزایش پیدا می‌کند.

او درباره علائم تنگی نفس گفت: اگر علائم پیش‌رونده باشند احساس تنگی نفس شدید و تپش مکرر قلبی در مادر ظاهر خواهد شد؛ خانم‌های باردار به علت تنگی نفس ممکن است شب‌ها به دفعات بیدار شوند و حتی ساعت‌ها راه روند و بی‌خواب شوند که این عمل برای مادر و جنین خطرناک خواهد بود.

نیرومنش تصریح کرد: در این دوران اگر مادری دچار تنگی نفس شده باشد و اقدام به بارداری کند، ممکن است قبلا مبتلا به ناراحتی‌های ریوی و قلبی بوده باشد؛ خانم‌هایی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند بهتر است قبل از باردار شدن حتما به متخصص قلبی و عروقی مراجعه کنند.

عاملی که از رگ گردن به مادر باردار نزدیک تر است


متخصص زنان و زایمان درباره عوارض کمبود اکسیژن بیان کرد:علاوه بر مادر باید به جنین هم خون و اکسیژن موردنیاز به اندازه کافی برسد. اگر جنین و مادر به خوبی اکسیژن دریافت نکنند مشکلات بارداری در طی این دوران زیاد خواهد شد. البته مادری که مبتلا به آسم و مشکلات ریوی باشد؛ در طی حاملگی، سنگینی جنین به مادر غیر قابل تحمل خواهد شد. در این بین اگر اکسیژن موردنیاز به مادر و جنین به اندازه کافی نرسد، مادر دچار زایمان زودرس خواهد شد؛ با وجود این روند نوزاد هم بعد از تولدش دچار تنگی نفس و تپش قلب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:لوازم آرایشی ممنوعه در دوران بارداری کدامند؟

او در ادامه گفت:در این بین اگر اکسیژن موردنیاز به مادر و جنین به اندازه کافی نرسد، مادر زایمان زودرس خواهد داشت؛ با این وجود نوزاد هم بعد از تولدش دچار تنگی نفس و تپش قلب خواهد شد.

متخصص زنان و زایمان درباره روند تشخیص و درمان اظهار کرد: معمولا نوار قلب و برخی آزمایش‌ها در این باره انجام می‌شود که اگر تشخیص مناسب و فوری داده شود، مادر می‌تواند دوران بارداری راحتی را داشته باشد و به سلامت فرزند خود را زایمان کند.

او تاکید کرد:مادران مبتلا به بیماری‌های خاص باید قبل و در طی بارداری تحت مراقبت‌های ویژه متخصص زنان و زایمان باشند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مادر باردار ، تنگی نفس ، بارداری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مادر باردار تنگی نفس بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مرجان بیات تهیه‌کننده برنامه‌ «ماه‌ترین» شبکه دو سیما ـ گفت: این برنامه با عنوان مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری در یک فصل ۴۰ قسمتی محصول گروه خانواده شبکه دو است که ۳۲ قسمت آن در زمستان گذشته با اجرای محیا اسناوندی از شبکه دو پخش شد. هدف از این برنامه افزایش دانش و آگاهی عمومی در حوزه سلامت زنان، بارداری و سلامت باروری است.

بیات اضافه کرد: در ادامه «ماه ترین» در بخش دوم از همان فصل با توجه به اینکه در موضوع والدگری، باروری و سلامت پرداختن به بحث پدران همیشه مغفول مانده، تلاش کردیم قسمت‌های باقیمانده را با رویکرد مجله تخصصی سلامت پدران و باروری با اجرای شهریار ربانی پیش ببریم و اسمش رو بگذاریم «ماه‌ترین +» که روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۸:۱۵ به صورت زنده از شبکه دو پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: با توجه به اینکه پدران کمتر موضوع برنامه‌های تخصصی بوده‌اند، بسیار مشتاقم در وهله اول برنامه از طرف آقایان دیده بشود و در وهله دوم نظرات و پیشنهاداتشان را دریافت کنیم.

برنامه «ماه ترین +» در آستانه هفته سلامت از سی‌ام فروردین ساعت ۱۸:۱۵ پنجشنبه و جمعه ها پخش می‌شود. این برنامه در اوقات دیگر در سایت تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 846906 منبع: ایسنا برچسب‌ها تلویزیون مجری تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند