Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مذاکره‌کنندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا پنجشنبه رسماً گفت‌وگوها برای نهایی کردن متن لایجه بودجه دفاعی آمریکا و رفع مغایرت‌های موجود در مصوبه‌های این دو مجلس از این لایحه را آغاز کردند.  

یکی از مواردی که مذاکره‌کنندگان در جلسات خود در این چارچوب (موسوم به «کمیته کنفرانس») برای آن تصمیم خواهند گرفت اضافه شدن یا نشدن متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا است  که به دنبال سلب اختیار اعلام جنگ علیه ایران از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۱ تیرماه طرح ممانعت از اقدام نظامی با ایران را به تصویب رساند، اما تبدیل شدن این طرح به قانون در آن زمان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، زیرا مجلس سنا دو هفته قبل‌تر در تصویب طرح موازی آن ناکام مانده بود.

 با این حال، با توجه به تصویب این طرح در یکی از دو مجلس کنگره، هنوز یک راه برای تبدیل آن به قانون وجود داشت: جلسه‌ای به نام کمیته کنفرانس.

در قوانین آمریکا، برای اینکه طرحی به قانون تبدیل شود، بایستی پس از تصویب در هر دو شاخه کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) به امضای جمهور آمریکا برسد. در صورتی که بین مصوبه‌های مجلس سنا و مجلس نمایندگان از یک طرح مغایرت وجود داشته باشد هر دو مصوبه در کمیته‌ای موسوم به کمیته کنفرانس برای رفع موارد اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرند و بر سر رفع این موارد مصالحه صورت می‌گیرد. 

«تام یودال»، نماینده مجلس سنا که ارائه‌کننده طرحی بود که در این مجلس به تصویب نرسید امروز پنجشنبه در توئیتر نوشت: «لازم است در لایحه بودجه دفاعی متمم من گنجانده شود تا اطمینان حاصل کنیم بدون اجازه کنگره به جنگ با ایران نمی‌رویم.»

«رو کانا»، ارائه‌کننده طرحی که تیرماه سال جاری در مجلس نمایندگان به تصویب رسید حدود دو هفته پیش ابراز امیدواری کرده بود این طرح در متن نهایی لایحه بودجه دفاعی آمریکا گنجانده شده و به قانون تبدیل می‌شود. 

او روز ۱۱ شهریور گفت بعد از گفت‌وگوهایی که با «چارلز شومر»، رهبر دموکرات‌های سنا و «آدام اسمیت»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان داشته گفته بسیار امیدوار است که در جلسه کمیته کنفرانس بر سر گنجاندن طرح ضدیت با جنگ‌افروزی علیه ایران توافق شود. 

او گفت: «من بسیار مطمئن هستم که [این طرح] یکی از موارد توافق نهایی [در کمیته کنفرانس] خواهد بود. دو بار با سناتور شومر صحبت کرده‌ام او هم امیدوار است و بسیار به آن امیدوار هستم.»

کانا اضافه کرد: «اطمینان دارم که این جزو اولویت‌های سناتور شومر و آدام اسمیت و نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان) است. آنها برای پیشبرد لایحه بودجه دفاعی آمریکا حمایت رهبران ما را نیاز خواهند داشت و به همین خاطر است که بسیار بسیار خوش‌بین هستم که [این طرح] در لایحه مذکور قرار خواهد گرفت.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه از برنامه خود برای پیشبرد و به رای‌ گذاشتن لوایح مربوط به کمک‌های خارجی درخواستی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به همراه یک لایحه چهارم با موضوع تحریم علیه ایران و روسیه و تصرف دارایی‌های روسیه در هفته آینده خبر داد.

جانسون گفت که او برنامه دارد تا به جای بسته امنیت ملی ۹۵.۳ میلیارد دلاری که توسط مجلس سنا در ماه فوریه تصویب شد این کمک‌ها را در مجلس نمایندگان در قالب چهار لایحه مجزا به رای گذاشته و تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایندرجیت پارمار»، استاد سیاست بین‌الملل دانشگاه لندن ارزیابی کرد: «برگزاری این رای‌گیری‌ها به صورت جداگانه نشان می‌دهد اختلافات در داخل اعضای حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان چقدر عمیق هستند. فراکسیون راست افراطی آزادی همچون دونالد ترامپ و گروه لابی‌گر سیاسی بنیاد هریتیج موسوم به هریتیج اکشن مخالف کمک‌های بیشتر به اوکراین بوده و جانسون را همچون کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، به سرنگونی تهدید کرده‌اند.»

این کارشناس اضافه کرد: اختلافات سیاسی فزاینده در حوزه سیاست خارجی امری تنها محدود به جمهوریخواهان نیست و دموکرات‌ها هم اختلافات مشابهی در داخل خود دارند.

پارمار خاطرنشان کرد: «در داخل اعضای حزب دموکرات در کنگره نیز اختلافات به ویژه بر سر غزه و اسرائیل وجود دارند. اختلافات عمیق همچنین بین دولت جو بایدن و پایگاه رای‌دهندگان حامی حزب دموکرات (به ویژه رای‌دهندگان جوان و مسلمان) نیز وجود دارد.»

طبق تحلیل این کارشناس با وجود آنکه مساله کمک‌های خارجی درخواستی دولت جو بایدن چند ماه است که مورد مناقشه بوده اما وضعیت اخیر اوکراین و حمله تنبیهی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث شد که تبدیل به مساله نخست شود.

پارمار بیان کرد: «فشار فزاینده‌ای بر دولت جو بایدن وجود دارد تا کمک‌های جدید هنگفتی به سه متحد آمریکا (اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان)‌ بدهد و این فشار در داخل فراکسیون جمهوریخواهان مجلس نمایندگان نیز که به نوبه خود دچار اختلافات هستند احساس می‌شود.»

بن‌بست در کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه مکمل درخواستی جو بایدن در اواخر سال ۲۰۲۳ برای این کمک‌های خارجی جدید چند ماه است که ادامه پیدا کرده است. مجلس سنای آمریکا یک نسخه ۹۵ میلیارد دلاری از این لایحه را در ماه مارس تصویب کرد اما جانسون تا کنون از به رای گذاشتن این کمک‌ها در مجلس نمایندگان امتناع کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا