Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه تکزاس دریافتند افرادی دارای انباشت آمیلوئید بتا در مغزشان که نشانه بیماری آلزایمر است، اگر یکسال به طورمنظم ورزش کنند روند تخریب منطقه مغزی مرتبط با حافظه شان به مراتب کُندتر خواهد شد.

مطالعه نشان می دهد احتمالا ورزش های هوازی می توانند تاثیرات بیماری را در مراحل اولیه کُند نمایند، اگرچه نمی تواند از انتشار نهایی پلاک های سمی آمیلوئید پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول آزمایش بالینی حدود 70 شرکت کننده 55 سال به بالا، محققان عملکرد شناختی و حجم مغز دو گروه از سالمندان بی تحرک و دارای مشکلات حافظه را مقایسه کردند. یک گروه 4 تا 5 بار در هفته حداقل نیم ساعت ورزش هوازی انجام می دادند و گروه دیگر تنها ورزش های انعطافی انجام می دادند.

هر دو گروه در طول آزمایش در نواحی نظیر حافظه و حل مشکل، توانایی های شناختی مشابهی را حفظ کردند.

اما اسکن مغزی نشان داد در افراد گروه ورزش هوازی، تشکیل آمیلوئید در منطقه هیپوکامپ که مرتبط با حافظه است و به سرعت بر اثر زوال عقل تخریب می شود، به مراتب کمتر بود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 4723294

منبع: مهر

کلیدواژه: آلزایمر ورزش مغز وزارت بهداشت اورژانس کشور سیگار سازمان غذا و دارو دارو بیمارستان پرستار جامعه پزشکی درمان ناباروری دیابت فشار خون سازمان نظام پزشکی تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشدید کارهای نظارتی، سوخت رسانی به مسافران نوروزی در استان روند مطلوبی را طی می‌کند، هم چنین در حوزه رسیدگی به شکایات مردم در بحث کالا و خدمات با قاطعیت عمل می‌کنیم.

منصور انصاری امروز پنجشنبه در بازدید از مراکز سوخت رسانی استان اظهارکرد: نظارت‌ها و گشت‌های مشترک در ۲ مرحله در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز انجام شده است.

وی بیان کرد: اولین نظارت‌ها از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۲۹ اسفندماه ادامه داشته است، مرحله دوم نیز از یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ شروع و تا ۲۱ فروردین ماه ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در زاهدان و سایر شهرستان‌ها با نظارت دستگاه‌های متولی شعب کشیک تشکیل شده تا از روند خدمات رسانی به مسافران آگاه شوند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به مسافران بهترین خدمات ارائه شود.

وی به بازدید اخیری که از جایگاه‌های سوخت در روز گذشته انجام داده اشاره کرد و افزود: با توجه به این اینکه در سیستان و بلوچستان بحث کدینگ کارت‌های سوخت را داریم برنامه بر این شد که به مسافران به میزان ۴۰ لیتر بنزین تعلق گیرد تا برای آن‌ها مشکلی به وجود نیاید بر همین اساس سعی شده نظارت و کنترل از جایگاه‌ها انجام شود.

انصاری عنوان کرد: مسافران اگر در زمینه سوخت با مشکل مواجه شدند می‌توانند با شماره تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صمت تماس بگیرند و شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را ثبت کنند تا بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • زدایش رنگ‌های سمی از آب با کمک یک نوع فتوکاتالیست
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • فتوکاتالیستی برای حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب
  • حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب با فتوکاتالیست‌ها