Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حمایت جنبش اسلامی النهضه از قیس سعید، شانس وی را برای پیروزی برابر نبیل القروی رقیب وی افزایش خواهد داد.

عماد الخمیری سخنگوی النهضه به اسپوتنیک گفت: این تصمیم در پی مشورت‌های انجام شده میان رهبران و اعضای جنبش، اتخاذ شده است.

وی افزود: النهضه در دور دوم انتخابات از قیس سعید حمایت و از هواداران خود می ‌خواهد به وی رای دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخمیری گفت: این جنبش در ساعات آینده موضع خود را در بیانیه‌ای رسمی اعلام خواهد کرد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات تونس سه شنبه گذشته اعلام کرد که «قیس سعید» و «نبیل القروی» پس از کسب اکثریت آراء به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

سعید با کسب یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۴ رأی معادل ۱۸.۴ درصد از مجموع آراء و القروی با کسب ۵۲۵ هزار و ۵۱۷ رأی معادل ۱۵.۵۸ درصد از مجموع آرای اخذ شده، به دور دوم انتخابات این کشور راه یافتند.

نبیل القروی ۵۶ ساله یک میلیاردر تونسی است که از خلال تاسیس شبکه تلویزیونی نسمه در تونس شهرتی برای خود رقم زده است، وی با تولید برنامه قروی در برابر قروی (قروی به معنای روستایی است) در سال ۲۰۰۷ جنجالی در تلویزیون تونس به پا کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات تونس نبیل القروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

به گزارش جماران؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر دشمن صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق ثابت کرد که دوران "بزن در رو" دیگر به سر آمده است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنان پیگیر تحولات پاسخ  مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق و ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی که در برابر نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و تجاوزات علیه ساکنان قدس و کرانه باختری و اسرای فلسطینی سکوت کردند، را محکوم می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران تاکیدی است بر اینکه دورانی که دشمن صهیونیستی بدون هرگونه محاسبه و مجازات عربده‌کشی می‌کرد، به سر آمده و همزمان توهم تکیه کردن بر این رژیم نیز دیگر پایان یافته است.

این جنبش افزود: ما بار دیگر امت اسلامی و عربی و جریان‌های مقاومت در منطقه و تمامی آزادگان جهان را به ادامه حمایت از ملت فلسطین در نبرد مبارک طوفان الاقصی برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

دیگر خبرها

  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی