Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@08:49:15 GMT

سرمایه‌گذاری در آمریکا سخت‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۶۵۶

دولت آمریکا در نظر دارد محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا لایحه جدیدی را برای ارائه به کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا آماده کرده است که بر اساس آن، هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی از جمله خرید خانه و ملک تا فاصله ۱۶۰ کیلومتری مراکز نظامی آمریکا ممنوع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قوانین سال گذشته، کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا می‌تواند جلوی سرمایه‌گذاری اتباع خارجی را در صورتی که آن را مغایر امنیت ملی تشخیص دهد بگیرد. این سرمایه‌گذاری‌ها که به عقیده کارشناسان برای مقابله با چین محدود شده‌اند، طیف وسیعی از زمینه ها از سرمایه گذاری در تکنولوژی‌های حساس گرفته تا زیرساخت های آمریکا را در بر می‌گیرد.

طبق بخش دیگری از مفاد پیشنهادی وزارت خزانه داری آمریکا، در صورتی که یک دولت خارجی مالک بیش از ۴۹ درصد سهام شرکت سرمایه گذار باشد، حسابرسی ویژه از آن ممکن خواهد بود.

رویکرد سرسختانه آمریکا در جذب سرمایه خارجی در ماه های اخیر باعث کاهش شدید سرمایه گذاری برخی کشورها از جمله چین در آمریکا شده است. برخی از مقامات آمریکایی، چین را متهم به سرقت اطلاعات و فناوری این کشور از طریق سرمایه گذاری کرده اند.

داده‌های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات اقتصادی"رودیوم گروپ" نشان می دهد که حجم سرمایه‌گذاری‌های چین در آمریکا با ۸۸ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۶ به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکایی‌ها در چین نیز کاهش یافته است به گونه‌ای که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین انجام داده اند.

قرار است از ماه اکتبر محدودیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی در ۲۷ صنعت کلیدی آمریکا از جمله ارتباطات و تجهیزات نیمه رسانا اعمال شود. یک مقام آگاه در وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که آمریکا از سرمایه خارجی استقبال خواهد کرد اما سر امنیت ملی خود کوتاه نخواهد آمد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود سرمایه گذاری آمریکا دولت آمریکا آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: زنوزی سرنوشت تراکتور را اعلام کرد!

به گزارش “ورزش سه”، در میان شایعات پیرامون سرنوشت سرمربی تیم تراکتور، محمدرضا زنوزی اعلام کرد که سرمربی بعدی این تیم خارجی خواهد بود.

بر اساس خبری که باشگاه تراکتور دقایقی پیش منتشر کرده، زنوزی در میان بازیکنان این تیم و پیش از تمرین، مالک باشگاه تراکتور این خبر را اعلام کرد.

زنوزی در حالی این جمله را به زبان آورده که روز گذشته این باشگاه تا آستانه امضای قرارداد با قربان بردیف پیش رفت اما در نهایت این همکاری به نتیجه نرسید.

نکته مهم اینکه هنوز مشخص نیست نیمکت تراکتور به چه کسی خواهد رسید اما حالا زنوزی صراحتا از استخدام سرمربی خارجی خبر داده است.

البته سه گزینه داخلی تیم تراکتور که مدنظر این باشگاه قرار داشتند، به دلیل قرارداد با تیم فعلی، امکان حضور در تراکتور را از دست داده‌اند.

دیگر خبرها

  • گزارش رسانه‌های خارجی درباره صدای انفجار در ایران
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
  • فوری: زنوزی سرنوشت تراکتور را اعلام کرد!
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان