Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@22:03:47 GMT

درمان «سنگ‌ کلیه» با شربت گریپ فروت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۶۸۴

درمان «سنگ‌ کلیه» با شربت گریپ فروت

آفتاب‌‌نیوز :

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت گریپ فروت اظهار کرد: اغلب افراد گریپ فروت را به عنوان میوه موثر بر کنترل فشار خون می‌دانند؛ این میوه حاوی ویتامین‌های A، B، C، E،کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، روی (زینک)، پروتئین، فیبر، آهن، اسیدفولیک، سلنیوم، کولین، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک، اسیداولاژیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D منجر به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند همچنین این شربت دارویی در کاهش قند، فشار و چربی خون موثراست.

داروی قدرتمندی برای مقابله به دیابت و فشار خون

عظمایی با تاکید بر خواص این شربت در درمان سرما خوردگی بیان کرد: شربت گریپ فروت تاثیری فوق‌العاده بر چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام دارد؛ ویتامین‌های A، E و C موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت خاصیت سنگ شکنی دارد و می‌توانید از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید؛ ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجود در این شربت موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود همچنین می‌تواند غلظت و اسید اوریک بدن را رفع کند.

او گفت: مصرف کنترل شده این شربت برای زنان باردار، به خصوص خانم‌های مبتلا به دیابت، چربی و فشار خون مفید است؛ اما باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند. تقویت بینایی، تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب از دیگر خواص شربت گریپ فروت است.

عظمایی با تاکید بر خاصیت آنتی بیوتیکی این شربت بیان کرد: افرادی که از دارو‌های ضدافسردگی، قند، فشار، چربی خون و خواب آور استفاده می‌کنند باید از این شربت همزمان این شربت و دارو‌ها اجتناب کنند؛ بهتر است حداقل ۲ الی ۳ ساعت بین مصرف شربت و دارو فاصله وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۴ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه شربت گریپ فروت به ۲ لیوان آب گریپ فروت، یک و نیم لیوان آب انار و ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم عسل احتیاج دارید. کافی است آب انار و آب گریپ فروت را ترکیب و آن را تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید؛ سپس عسل را به شربت اضافه کرده و بعد از خنک شدن آن را مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سنگ کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ... در ابتلا به یبوست موثر هستند، اما با چه شیوه‌هایی می‌توان این مشکل را تا حد زیادی کاهش داد؟

با این حال مصرف بسیاری از ویتامین‌ها در کنار داروهای بدون نسخه می‌تواند این عارضه را تا حد زیادی از فرد دور کند. البته قبل از مصرف هر نوع مکمل ویتامین یا خرید آن باید با پزشکتان مشورت کنید چون ممکن است بسیاری از ویتامین‌ها برای نوزادان، مبتلایان به بیماری‌های گوارشی، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و ...مفید نباشند.

بنا بر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اما با مصرف ۵ ویتامین می‌توان از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کرد:

اسید فولیک: به عنوان فولات یا ویتامین ب ۹ نیز شناخته شده است. کمبود اسید فولیک گاهی اوقات باعث یبوست می‌شود. در صورت امکان به جای مصرف مکمل‌های اسید فولیک، غذاهای غنی از آن را مصرف کنید. غذاهای غنی از فولات شامل اسفناج، نخود، غلات صبحانه و برنج غنی شده با اسید فولیک است. حد بالای اسید فولیک که اکثر بزرگسالان می‌توانند تحمل کنند، ۱۰۰۰ میکروگرم است.

ویتامین B۱۲: کمبود این ویتامین می‌تواند باعث یبوست شود. اگر یبوست شما به دلیل کمبود ویتامین B۱۲ باشد، افزایش مصرف روزانه آن می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. غذاهای غنی از ویتامین B۱۲ به غیر از مکمل‌ها عبارتند از جگر گاو، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون و ماهی تن. اکثر بزرگسالان روزانه باید ۲.۴ میکروگرم ویتامین B۱۲ دریافت کنند.

ویتامین سی: یک ویتامین محلول در آب است. چون بدن مقدار مشخصی ویتامین سی را می‌تواند استفاده کند، دز زیاد آن می‌تواند سبب بروز اسهال شود. اما تنها در صورتی که یبوست داشته باشید این تاثیر به مزاق شما خوش می‌آید. توصیه می‌شود دز ۱۰۰۰ میلی گرمی از این ویتامین را سه مرتبه در روز مصرف کنید تا حرکات روده‌تان افزایش یابد. با این حال مصرف بیش از حد مضر است و باعث حالت تهوع و گرفتگی معده می‌شود.

ویتامین B۵: یا اسید پانتوتنیک باعث تحریک انقباض ماهیچه‌ای در سیستم گوارشی شده و به عمل دفع کمک می‌کند. میزان توصیه شده برای مصرف روزانه ویتامین B۵، برای اکثر بزرگسالان ۵ میلی گرم است. بیشتر زنان شیرده باید روزانه ۷ میلی‌گرم از این ویتامین را دریافت کنند.

ویتامین B۱: یا تیامین به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند و سطوح پایین آن با علائمی از قبیل یبوست همراه است. اکثر زنان باید روزانه ۱.۱ میلی گرم و مردان ۱.۲ میلی‌گرم ویتامین B۱ مصرف کنند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898799

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • علائم کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟