Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس صنعت خودرو گفت: عوامل مختلفی در آرامش بازار خودرو اثرگذار هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها ثبات نرخ ارز و بهبود وضعیت تولید است. تاریخ انتشار: 04:14 - 29 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۸۴۷

امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره دلایل آرامش بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو کشورترکیبی از خودرو‌های وارداتی، خودرو‌های سی کی دی تولید داخل و خودرو‌های کاملا تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته با توجه به اتفاقات که صورت گرفت سی کی دی‌ها تعطیل شد و تولید خودرو نیز کاهش پیدا کرد ضمن اینکه همزمان قیمت ارز بسیار افزایش پیدا کرد و موجب شد سال پیش و اوایل امسال بازار خودرو جاذبه زیادی برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با توجه به قیمت گذاری دستوری خودرو‌های داخلی، سرمایه گذاران تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این بازار پیدا کرده و سود‌های کلانی نیز دریافت کردند.

کاکایی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت و به دلیل حاشیه سود بالایی که برای افرادی که در این بازار بودند ایجاد شده بود سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار خودرو حرکت کرد و موجب آشفته شدن بازار شد.

وی با اشاره به بازگشت آرامش به این بازار اظهار کرد: یکی از دلایل مهم آرامش بازار به دلیل کاهش و ثابت ماندن قیمت ارز است که نه تنها در خودرو بلکه در سایر کالا‌ها نیز قابل مشاهده است، به دلیل اینکه بالطبع آن قیمت مواد اولیه افزایش نیافت در نتیجه انتظار این بود ارزش ذاتی خودرو افزایش نیابد.

کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: با اقداماتی که صورت گرفت همانند گذشته بورس بازی در بازار خودرو دیگر جوابگو نیست و سرمایه گذارانی که به دنبال سود لحظه‌ای بودند دیگر این سود وجود ندارد بنابراین سرمایه گذاران در حال خروج از بازار هستند در نتیجه فقط اکنون موجودی خودروی تولیدی و تقاضای واقعی در بازار باقی می‌مانند.

کاکایی ادامه داد: از طرفی به اندازه قیمت خودرو، قدرت خرید مردم افزایش نیافته در نتیجه تقاضای واقعی کاهش یافته است و از طرفی به دلیل اینکه انتظاری برای تغییر قیمت ارز نداریم در نتیجه انتظار در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به خودرو‌های وارداتی نیز گفت: با توجه به کاهش قیمت دلار، طی این مدت خودرو‌های وارداتی که حدود ۳۰ درصد حباب قیمتی داشت تخلیه شد به عنوان مثال خودروی سانتافه که تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده بود اکنون به ۷۹۰ میلیون تومان رسیده است.

کارشناس صنعت خودرو افزود: در خودرو‌های تولید داخل نیز مدتی با کمبود تولید مواجه بودیم که با اتفاقی که صورت گرفت امیدواری برای بهبود بیشتر شد و در حال حاضر کسی انتظار برای کمبود ندارد، اما در گذشته به دلیل اینکه انتظار کمبود وجود داشت هجوم برای خرید خودرو زیاد می‌شد در نتیجه قیمت حاشیه بازار بیشتر می‌شد اما، اکنون هم تولید بهتر شده و هم به مردم اطمینان داده می‌شود که خودرو وجود دارد لذا به یک نقطه ثابت رسیدیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو بازار قیمت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟

به  گزارش صدای ایران، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

ثبات دلار کوتاه‌مدت است
فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.


تتر به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت
قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

دیگر خبرها

  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟