Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@20:15:29 GMT

ترامپ هر کاری می‌کند تا وارد جنگ نشود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۹۷۸۳

 «سناتور جیمز ریش»، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می‌گوید «این رئیس‌جمهور، نمی‌خواهد با هیچ‌کس وارد جنگ شود. او چنین گرایشی ندارد.»

اخبار سیاسی- این سخنان سناتور ایالت آیداهو در ضمن یک گزارش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال مطرح شده که به رویکرد آمریکا پس از حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیمز ریش می‌افزاید: «او (دونالد ترامپ)، هرکاری می‌کند تا از درگیری مستقیم با کشوری دیگر جلوگیری کند.»

در گزارش وال‌استریت ژورنال، رویکرد دولت آمریکا در قبال مساله حمله به تاسیسات آرامکو، ترکیبی از ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای محکوم کردن ایران و اعمال تحریم علیه این کشور ذکر شده است. به نوشته این روزنامه، آمریکا به دنبال ایجاد ائتلافی در سازمان ملل است.

پیش‌تر گزارش شده بود که واشنگتن قصد دارد موضوع حمله به تاسیسات شرکت سعودی آرامکو را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بکشاند.

پس از آنکه بامداد روز شنبه، 10 فروند پهپاد ارتش یمن در عملیاتی تلافی‌جویانه، توانستند آسیب‌های گسترده‌ای به تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص وارد کنند، مقامات آمریکایی سعی کردند انگشت اتهام را به سمت تهران بچرخانند. رسانه‌های غربی حتی تلاش کردند از احتمال اقدام نظامی علیه ایران تصویرسازی کنند.

تهران ادعاهای مقامات آمریکایی را رد کرده و در پیامی به طرف آمریکایی هشدار داده که هرگونه تجاوزی را فراتر از منبع آن تجاوز پاسخ خواهد داد.

«علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز هشدار داد: سیاست راهبردی ایران،کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو است، لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزان باشد، به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران ترامپ تاسیسات آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه‌وله، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این ادعا که درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران ابهامات زیادی وجود دارد(!)، گفت که به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

گروسی مدعی شد که ایران «نه چند ماه بلکه چند هفته تا دستیابی به اورانیوم غنی‌شده موردنیاز برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد» و در ادامه گفت که این بدان معنا نیست که این کشور سلاح هسته‌ای دارد یا اینکه می‌تواند در این بازه زمانی به سلاح اتمی دست یابد.» به ادعای وی، گرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به ساخت سلاح هشدارآمیز است اما نباید مستقیما نتیجه گرفت که ایران سلاح اتمی در اختیار دارد.

گروسی با تکرار ادعاها درباره ابهام در برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «اهداف برنامه هسته‌ای ایران محل ابهام است»!

این اظهارات و ادعاها درحالی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و انفعال طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

مدیرکل آژانس در ادامه نیز با اشاره به اینکه آژانس به اندازه‌ای که ضروری می‌داند، به سایت‌های هسته‌ای ایران دسترسی ندارد، خواستار افزایش دسترسی آژانس شد و مدعی شد: به همتایانم در ایران بارها گفته‌ام و می‌گویم که این فعالیت ابهام برانگیز است و علاوه بر این، ما دسترسی و نظارتی که ضروری می‌دانیم را موردنیاز را نداریم.

وی به بررسی تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و با محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای، گفت: حمله به تاسیسات هسته‌ای مطلقا قدغن است.

مدیرکل آژانس افزود: مساله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

وی در پایان گفت که «پیام من به ایرانی‌ها این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کنند.»

کد خبر 6086206

دیگر خبرها

  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت