Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه سیاست داخلی و انتخابات در طول هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم. تاریخ انتشار: 08:30 - 29 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۸۱۹ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه سیاست داخلی و انتخابات در طول هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

وحدتی که منجر به کوتاه آمدن از اصول شود شکل نگیرد بهتر است
 عضو جبهه پایداری گفت: اگر دور هم جمع شدن اصولگرایان به این ختم شود که بخواهند از اصول کوتاه بیایند و فردی را معرفی کنند که آزمایش خوبی پس نداده است و مطابق حزب باد حرکت کرده و هر قدرتی که حاکم شده تابع آن قدرت بوده، این وحدت شکل نگیرد بهتر است.

ابلاغ بخشنامه «نحوه احضار اشخاص حقیقی» از سوی رئیس قوه قضاییه جای تقدیر دارد/ در گذشته می‌دیدیم که بسیاری از مدیران شرکت‌ها نسبت به نحوه احضار خود به مراکز قضایی گله‌مند بودند / این بخشنامه در شرایط فعلی که کشور نیازمند کار و تلاش بیشتر در حوزه اقتصادی است، بسیار مورد نیاز بود
 معاون حقوقی دولت یازدهم با اشاره به بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه در خصوص «نحوه احضار اشخاص حقوقی» گفت: این بخشنامه در شرایط فعلی که کشور نیازمند کار و تلاش بیشتر در حوزه اقتصادی است، بسیار مورد نیاز بود و واقعا جای تقدیر از رئیس محترم قوه قضاییه در این موضوع وجود دارد.

هشدار وزیر کشور؛ در برابر هر شرایطی برای دوقطبی کردن جامعه موضع‌گیری خواهیم کرد
وزیر کشور گفت: نباید از اعتقادات و اخلاق عمومی جامعه به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کرد. تاکید داریم هر نوع شرایطی مبتنی بر دو قطبی کردن جامعه باشد بنابر وظایف شورای اجتماعی حتماً در برابر آن موضع گیری خواهیم کرد.

پیکر مرحوم اسدالله عسگراولادی امروز در تهران تشییع شد
 مراسم تشییع پیکر اسدالله عسگراولادی عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی صبح امروز یکشنبه (۲۴ شهریور) در مسجد فرشته تهران برگزار شد.

وزیر کشور: درباره حجاب و عفاف با موارد سازمان یافته، عناد و موضوع کشف حجاب مواجهیم
 وزیر کشور تاکید کرد: در خصوص حجاب و عفاف با موارد سازمان یافته، عناد و موضوع کشف حجاب مواجهیم که دستگاه‌های متولی براساس قانون با این افراد برخورد کنند.

موتلفه در فهرست اعلامی انتخابات، جوان‌گرایی عقلایی و مطلوب را در منظر ملت قرار می‌دهد
 دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: این حزب در شورای مرکزی و مسئولیت‌های حزبی، تلفیقی از نیرو و نشاط جوان و تجربه به تجربه آموختگان را اجرا کرده است و ان‌شاءالله در فهرست اعلامی انتخابات آینده جوان‌گرایی عقلایی و مطلوب در منظر ملت قرار خواهد داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی: دروس اخلاق در حوزه جدّی گرفته شود
آیت الله نوری همدانی یادآورشد: اخلاق محوری در حوزه‌های علمیه بسیار مهم است؛ همه ما محتاج به معلم و متذکر اخلاق داریم؛ درس اخلاق در حوزه‌های علمیه بسیار مهم است؛ از مدیران حوزه می‌خواهیم که در این امر کوشا باشند.

ایران فریب چراغ سبز مذاکره را نمی‌خورد و تسلیم دشمنی‌ها و فشار‌ها هم نمی‌شود
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: آمریکا بداند ایران فریب چراغ سبز مذاکره را نمی‌خورد و تسلیم دشمنی‌ها و فشار‌ها هم نمی‌شود؛ جهان بداند رؤسای جمهور آمریکا اقدامات فراوانی در طول تاریخ علیه انقلاب کردند، اما به اهداف خود نرسیدند.

۲۳ مهر؛ سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی
منافقین کوردل، پس از دو بار عملیات ناموفق ترور، در سومین اقدام در روز جمعه ۲۳ مهر ۱۳۶۱ هنگامی که آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی خطبه اول نماز را آغاز کرده بود، با انفجار نارنجکی، او را در حالی که به حالت سجده به زمین افتاده بود، به شهادت رساندند.

ستاد مرکزی اربعین، ستاد کل کشور است و مربوط به یک نهاد، یا قوه خاص نیست
 رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین، ستاد کل کشور است و مربوط به یک نهاد، یا قوه خاص نیست، گفت: کار کردن برای اربعین دلی است و باید توان فکری و ظرفیت‌های سازمانی خود کنار هم قرار دهیم تا خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بهتر و این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

 بررسی لوایح سی اف تی و پالرمو فعلاً در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست/ نباید فریب رقم ١٥ میلیارد دلاری را خورد/ خوش خیالی برخی مسئولان به آمریکا کاملاً باطل است
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اینکه FATF پیش بینی شده تا شفافیت را در تراکنش‌های جهانی و معاملات بین المللی محقق کند و ما با اصل شفافیت مخالف نیستیم، اما این امر در شرایطی که ما را در تحریم قرار داده‌اند و می‌خواهند به اضطرار بکشانند تا تسلیم منویات سیاسی آن‌ها شویم، اصلاً به مصلحت ما نیست؛ بررسی مجدد لوایح یاد شده هم فعلاً در دستور کار مجمع نیست.

معاون وزیر کشور: سند پیشران توسعه فارس به زودی رونمایی می‌شود
معاون وزیر کشور گفت: سند پیشران توسعه استان فارس که سامانه‌ای پویا و هوشمند است در آینده نزدیک با حضور وزیر کشور رونمایی می‌شود.

مراسم شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران آغاز شد
مراسم شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران صبح امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری آغاز شد.

تغییرات لایحه خشونت علیه زنان را در زمان تدوین ملاحظه کردم و دیدم که قضات چقدر عادلانه و منصفانه مشغول کار کردن بر روی این لایحه بودند/ مایه خرسندی ماست که آیت الله رئیسی در بدو ورود خود به قوه قضائیه دستور تکمیل و تدوین این لایحه را دادند
رئیس فراکسیون «خانواده» مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» می‌تواند در کاهش خشونت علیه زنان علی‌الخصوص خشونت خانوادگی که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده مؤثر واقع شود.

راهپیمایی اربعین حرکتی به سمت آزادگی، حریت و دشمن ستیزی است
 رئیس کمیته نظارت و ارزیابی ستاد مرکزی اربعین حسینی با تبیین جایگاه اربعین به عنوان حرکتی به سمت آزادگی، حریت، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و عدم قبول ظلم از هر جهتی که باشد، گفت: توبه حرّ یک نماد عینی انسان سازی و برگشت به سمت حق در واقعه عاشورا است؛ امید که همه ما پیروان راستین ائمه اطهار علیه السلام باشیم.

مراسم ترحیم مرحوم «اسدالله عسگراولادی» برگزار شد
مراسم ترحیم مرحوم «اسدالله عسگراولادی» در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد.

خروج آمریکا از برجام باید پایان اندیشه لیبرالی در ایران باشد/ هر نوع عکسی که ترامپ بخواهد به عنوان مذاکره سو استفاده کند، خیانت به ایستادگی و انقلاب ماست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس جمهور ما هم سرپایی و گذری هم نباید به آقای ترامپ جز با مشت گره کرده نگاه کند چرا که هر نوع عکسی که ترامپ بخواهد به عنوان مذاکره سو استفاده کند، خیانت به ایستادگی و انقلاب ماست.

 «حسین سیمایی‌صراف» دبیر هیئت دولت شد
 معاون اول رئیس جمهور در حکمی حسین سیمایی صراف را به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب کرد.

هفتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری روز‌های دوم تا چهارم مهر برگزار می‎شود
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستور کار هفتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، گفت: این اجلاسیه در روز‌های دوم تا چهارم مهر برگزار می‎شود.

کارشناس مسائل بین الملل: اروپا کماکان در پی فشار حداکثری بر ایران است
 کارشناس مسائل بین الملل گفت: اروپا کماکان در چارچوب تفکرات رئالیستی در پی فشار حداکثری بر ایران است. اما تنها در شیوه خلع سلاح هسته‌ای ایران بین اروپا و آمریکا اختلاف نظر وجود دارد نه در اصل قضیه.

دبیرکل موتلفه: ارائه پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری اخیر اروپا از سر بذل و بخشش نیست
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: ارائه پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری اخیر اروپا از سر بذل و بخشش نیست بلکه این اعتبار همان ثروت ایران است که آن‌ها بر خلاف حقوق بین‌المللی گروگان گرفته‌اند. برای برگرداندن این حق به ایران، امتیاز هم بخواهند خیلی مسخره است.

ولایتی: ایران آمادگی توسعه همکاری باهند در تمامی زمینه‌ها دارد
عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:جمهوری اسلامی ایران آمادگی توسعه همکاری در تمامی زمینه‌ها باهند را دارد.

روند اطلاع رسانی انتخابات از سوی همه دستگاه‌ها ضروری و غیر قابل چشم پوشی است
معاون سیاسی وزیر کشور برگزاری انتخابات را یک پروژه ملی دانست و گفت: با توجه به دوره زمانی چند ماه باقیمانده تا انتخابات، اجرای برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت پیش بینی شده برای روند اطلاع رسانی انتخابات از سوی همه دستگاه‌های عضو و سایر بخش‌های مرتبط ضروری و غیر قابل چشم پوشی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین: بازگشایی مرز خسروی از بار ترافیکی مرز مهران می‌کاهد
رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان بر لزوم ثبت نام زائران در سامانه سماح تاکید کرد و گفت: ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح مزایای زیادی برای آن‌ها دارد. ثبت نام در این سامانه آمار دقیقی از تعداد زائران اربعین حسینی را فراهم می‌آورد تا بتوان خدمات و تسهیلات مناسب تری به آن‌ها ارائه کرد.

مصوبه جامع و کامل شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف عمل نمی‌شود
 عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جامع و کاملی در زمینه حجاب و عفاف دارد و وظیفه همه ارگان‌ها و نهاد‌ها را مشخص کرده است اما متأسفانه عمل نمی‌شود، گاهی انسان نمی‌داند با این وضعیت چه جوابی باید به خدا و اهل بیت (ع) بدهد.

احکام دبیران ۱۱ استان حزب رفاه ملت صادر شد
 سخنگوی حزب رفاه ملت ایران گفت: احکام دبیران ۱۱ استان حزب رفاه ملت ایران در چهاردهمین جلسه شورای مرکزی این حزب صادر شد.

حوزه‌های علمیه جزو مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم هستند
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، گفت: مدارس حوزه علمیه استان تهران از شروع سال ۹۸، قدم خود را در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برداشتند و در این مسیر، بزرگوارانی که با اندیشه‌های مقام معظم رهبری آشنایی داشته در مدارس حوزه علمیه تهران حضور پیدا کردند.

آیت‌الله رشاد: طلبه نه تنها نباید تقیه کند بلکه باید انقلابی باشد
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: متاسفانه بعضاً شنیده می‌شود که عده‌ای می‌گویند طلاب باید تقیه کنند، ما سوال می‌پرسیم که در جامعه اسلامی ما چرا طلبه‌ها باید تقیه کنند؟ طلبه نه تنها نباید تقیه کند بلکه باید انقلابی باشد.

عضو شورای نگهبان: اقدامات آیت‌الله رئیسی در برخورد با مفاسد، مردم را امیدوار کرده است
 عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در همین چند وقت اخیر که اقداماتی از طرف آیت‌الله رئیسی و قوه قضائیه در مورد برخورد با مفاسد انجام شده، چقدر مردم را امیدوار کرده است.

فراخوان برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
 فراخوان برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از سوی دفتر امور سیاسی وزارت کشور منتشر شد.

پانزدهمین سفر استانی اعضای معاونت سیاسی وزارت کشور به اصفهان در حال انجام است
 پانزدهمین سفر استانی اعضای معاونت سیاسی وزارت کشور به اصفهان با هدف ارزیابی و بررسی میزان آمادگی و توانمندی ستاد انتخابات این استان در حال انجام است.

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه می‌شود
 نماز سیاسی عبادی جمعه تهران، ۲۹ شهریور به امامت آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.

آیت‌الله جنتی: سخنان رهبر انقلاب درباره منع مذاکره با آمریکا «اتمام حجت» است
دبیر شورای نگهبان گفت: حمله پهپادی یمنی‌ها به مهم‌ترین پالاشگاه نفتی عربستان صدمه سنگینی بر حیثیت رژیم سعودی و حامیان آن وارد کرد و پاسخی کوبنده به چند سال تجاوزگری و جنایت آن‌ها بر مردم مظلوم یمن بود.

آیت‌الله نوری همدانی: هر کس تن به مذاکره با آمریکا بدهد یا خائن است یا ظالم یا جاهل
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مخالفت آمریکا با ما ۴۰ ساله است و یک موضوع جدید نیست، افزود: مگر می‌شود با کسی که آمد مسجدالاقصی را به صهیونیست‌ها داد مذاکره کرد؟ هر کسی بخواهد تن به مذاکره با آمریکا بدهد یا خائن است یا ظالم یا جاهل.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیاست داخلی آیت الله اشرفی اصفهانی دوقطبی کردن جامعه مقاومت فعال اصلاح طلبان و اصولگرایان اسدالله عسگر اولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ بحرین را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

جواد اصغری مقدم بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران که اکنون به عنوان سرمربی در لیگ برتر ایران فعالیت می‌کند در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا پرداخت و گفت: همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که در رقابت‌های آسیایی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند و طبیعی است وقتی تیمی مثل ایران که به لحاظ فنی بهتر و قدرتمندتر باشد ممکن است در فاز دفاعی عملکرد ضعیف‌تری داشته باشند و فضاهای خالی زیادی در اختیار تیم حریف قرار بگیرد که البته نباید در دیدارهای حساس‌تر این اتفاق بیفتد. در نیمه اول کیفیت لازم را نداشتیم اما در نیمه دوم تیم ایران به لحاظ شخصیتی توانست خودش را پیدا کند.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی باید با احساس مسؤولیت بیشتری بازی کنند و همه حریفان را جدی بگیرند. به نظر می‌رسد در این بازی بچه‌های ما بحرین را دست کم گرفته بودند و در هر صورت هدف بردن و کسب ۳ امتیاز و صعود به مرحله بعد بود که به دست آمد. کادر فنی تیم ملی در بازی‌های آینده حتماً آنالیزها را انجام خواهند داد و نقاط ضعف را برطرف می‌کنند. در بازی‌های حذفی تیم‌ها قدرتمند تر هستند. در این ۲ بازی یک مقدار اشتباهات فردی زیاد بود که باید در بازی‌های مرحله حذفی کرد.

وی در خصوص احتمال تقابل ایران برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی گفت: خوب است که زودتر به مصاف ژاپن برویم و این تیم را خیلی زود حذف کنیم. ژاپن تیم منظمی است که کیفیت خوبی دارد اما هیچوقت حریفی نیست که بتواند حرف خاصی برابر فوتسال ایران داشته باشد. پارسال بنا به دلایلی این تیم قهرمان شد اما پتانسیل تیم ایران به مراتب بهتر از ژاپن است. ما تیم ایران هستیم و از حریفان آسیایی ترس نداریم. هدف ما مسابقات جهانی است و هر بار که به مصاف ژاپن برویم باید به راحتی این تیم را شکست دهیم.

کد خبر 6083773

دیگر خبرها

  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم