Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان به معلمان، دانشجویان و دیگر کارکنان بخش آموزش افغانستان هشدار داد که از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و همچنین همکاری در برگزاری آن خودداری کنند؛ در غیر این صورت با خطر مرگ روبه‌رو خواهند شد.

اخبار بین الملل- این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اجازه ندهید که برگزارکنندگان انتخابات، مدارس و آموزشگاه‌های شما را به مراکز رای گیری تبدیل کنند و معلمان و دانشجویان نیز نباید به عنوان نیرو‌های اجرایی در مراکز رای‌گیری کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمی‌خواهیم باعث خسارت مالی و مرگ غیرنظامیان و معلمان و دانشجویان شویم.»

بنابر اعلام عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان، از هر ۱۰ مرکز انتخاباتی در سراسر این کشور، حدود هفت تا هشت مرکز را مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند. او تاکید کرد که برای برگزاری این انتخابات، هیچ دانشجو یا معلمی، همچنین هیچ‌کدام از مسئولان دستگاه آموزش به عنوان کارمند انتخاباتی استخدام نمی‌شوند؛ با این وجود آن‌ها می‌توانند برای چنین کاری داوطلب شوند.

سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی اهداکنندۀ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، از وزارت آموزش این کشور خواسته‌اند به دلیل برخوردار بودن از زیرساخت‌های نسبتا توسعه یافته، به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک کند.

اعلامیه هشدارآمیز طالبان خطاب به فعالان بخش آموزش افغانستان در حالی منتشر شد که پیش از این، در جریان حملات طالبان در پروان و کابل، نزدیک به ۵۰ تن کشته و زخمی شدند.

روز چهارشنبه نیز حمله طالبان به یک ساختمان دولتی در شهر جلال‌آباد دست‌کم ۱۲ زخمی برجای گذاشت. در این ساختمان کارت شناسایی ملی شهروندان افغانستان توزیع می‌شد، کارتی که افغان‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به آن نیاز داشتند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات طالبان دانشجویان افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان