Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دو فیلم مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» و «حلب: سکوت جنگ» عصر سه‌شنبه 27 شهریور 98 در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران به‌نمایش درآمدند.

به گزارش آریا، «حلب: سکوت جنگ» به‌کارگردانی امیر اصانلو با تصاویری تأثیرگذار از سکوت و خلأ زیست انسان در گوشه و کنار شهر ویران‌شده‌ی حلب، تلاش‌کرده سکوت جنگ را در قاب‌هایی شاعرانه به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصانلو در پایان نمایش فیلمش توضیح داد که تهیه این مستند بیش از دو سال زمان برده‌است. او همچنین در واکنش به نظر یکی از تماشاچیان، درباره ایده و هدف فیلمش، این اثر را شعری غمگین بلند برای جنگ نامید.

«شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی‌پور در نماهایی کاملا متفاوت با اثر اصانلو، به روایت بخش‌هایی از زندگی تراژیک مردی سراسر زردپوش در حلب می‌پردازد.

داستان عاشقی و رنج‌های آقای زرد شباهت بسیاری به ماجرای بانوی سرخ‌پوش میدان فردوسی دارد. همزمانی این داستان با خشونت جنگ جاری در حلب، «شبیه‌سازی آقای زرد» را به فیلمی متفاوت تبدیل کرده است.

خمامی‌پور، کارگردان این فیلم در پایان نمایش از نحوه تعامل با شخصیت اصلی فیلم و تجربه‌اش در حلب گفت و تاکید کرد با روایت داستان آقای زرد به موضوعی فراتر از جنگ توجه داشته است.

خمامی‌پور در انتها اظهار داشت که عجیب‌ترین تجربه‌اش در جنگ حلب، وجود روایت‌هایی گوناگون و متعدد از یک موضوع واحد بوده است و همین تجربه باعث شده از سوژه‌ای مثل آقای زرد، روایت شخصی خودش را بسازد.

او در پایان تأکید کرد که تجربه جنگ باعث شده باور کند به همه چیز می‌توان شک کرد، حتی به روایت‌های مستند.

مهدی مطهر، تهیه‌کننده این دو فیلم نیز در سخنانی کوتاه گفت به‌زودی دو اثر جدید از این کارگردانان جوان، آماده نمایش عمومی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایش دو فیلم مستند حلب خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»