Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@07:11:07 GMT

82 میلیون "مهاجر" در اروپا زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۳۳۵

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: اروپا میزبان بیشترین تعداد مهاجران بین المللی است که رقم آن 82 میلیون نفر اعلام شده و پس از آن آمریکای شمالی با 59 میلیون نفر و شمال آفریقا و آسیای غربی با 49 میلیون نفر قرار دارد. ناطقان: برآوردها حاکی از آن است اکنون تعداد مهاجران بین المللی به 272 میلیون نفر رسیده که از رشد جمعیت جهان پیشی گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار نشان‌دهنده سرعت رشد جمعیتی مهاجران نسبت به سال 2010 است که 221 میلیون نفر بوده‌است.

درحال حاضر مهاجرانی که کشور خود را ترک کرده‌اند 3.5 درصد از مجموع جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند که این عدد در سال 2000 حدود 2.8 در صد بود.

برآوردها براساس آمارهای رسمی و ملی بوده و نشان‌دهنده اقدام هر فرد به مهاجرت صرف نظر از انگیزه و وضعیت اقامتی وی است.

اروپا میزبان بیشترین تعداد مهاجران بین المللی است که رقم آن 82 میلیون نفر اعلام شده و پس از آن آمریکای شمالی با 59 میلیون نفر و شمال آفریقا و آسیای غربی با 49 میلیون نفر قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، با افزایش روند مهاجرت و جابجایی‌های اجباری در فاصله سال‌های 2010 تا 2017 تعداد جمعیت مهاجران و پناهندگان به 13 میلیون نفر رسیده است که نزدیک به یک چهارم نرخ افزایش جمعیت جهان را شامل می‌شود. منبع: ایسنا برچسب ها: رشد مهاجرت ، اروپا ، مهاجر ، زندگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رشد مهاجرت اروپا مهاجر زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری

 

فنلاند با 5.5 میلیون جمعیت یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان را دارد و دارندگان این مدرک معتبر و مهم می‌توانند بدون ویزابه 193 کشور جهان سفر کنند.

به گزارش عصرایران به نقل از "ویزا ایندکس"، فرودگاه بین المللی وانتا در هلسینکی سالانه بیش ز 21 میلیون مسافر دارد. این فرودگاه سی‌اُمین فرودگاه بزرگ اروپا است و دسترسی زیادی را به بیشتر نقاط جهان فراهم می‌کند.

بزرگی و رونق اقتصاد، سرآمد شدن در فناوری، مخابرات، تحصیل و آموزش قدرتمند در نفوذ پاسپورت این کشور تاثیرگذار است.

فنلاند به خاطر مشارکت فعال در شورای نوردیک و عضویت در اتحادیه اروپا روابط متقابل زیادی با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان دارد و دارندگان این پاسپورت به سفرهای بدون محدودیت در سراسر اتحادیه اروپا دسترسی دارند.

تعهد فنلاند به روابط دیپلماتیک و روابط نزدیک با کشورهای شمال اروپا در پاسپورت این کشور منعکس شده و در تجریبات فرهنگی و اقتصادی دارندگان آن با دیگر کشورهای جهان نقش دارد. 

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: در مدارس فنلاند چه می‌گذرد؟(+عکس) مشکل حل نشدنی فنلاند

دیگر خبرها

  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • فلات ایران؛ نقطه آغاز جمعیت‌های اوراسیا و مرکز مهاجرت اولیه انسان‌های برتر
  • کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟
  • اروپا پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری کشف «ذرات شبح» را آغاز کرد
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری