Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@07:28:34 GMT

با "قد" چقدر از سربازی معاف می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۴۶۱

کوتاهی قد یکی از مواردی است که سبب معافیت از سربازی می‌شود اما بسیاری از مشمولان سربازی نمی‌دانند که حداقل قد برای بهره‌مندی از این معافیت چقدر است. ناطقان: بر اساس آیین نامه اجرایی معاینه ومعافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که از مرداد ماه سال 1393 اجرایی شده است، معافیت از سربازی به دلیل کوتاهی قد جزو معافیت‌های پزشکی قرار دارد و متقاضیان بهره‌مندی از آن باید همچون دیگر مشمولان سربازی درخواست خود را در دفاتر پلیس +10 ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما برابر این آیین نامه، چنانچه فردی دارای مدرک تحصیلی پایین تر از کارشناسی بوده و قدش نیز کمتر از 145 سانتی متر  باشد به طور دائم از سربازی معاف خواهد شد. این مقررات برای معافیت دائم از سربازی برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر  از آن در صورتی اجرایی است که قد  مشمول کمتر از 140 سانتی متر باشد.

همچنین در صورتی که فرد مشمول دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر از بوده و قدی بین 155 تا 145 سانتی متر داشته باشد، از خدمات رزمی معاف خواهد شد و در صورتی که مشمول داری مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر از آن باشد هم شرط بهره مندی از معاف از خدمات رزمی داشتن قدی بین 140 تا 155 سانتی متر است. منبع: ایسنا برچسب ها: قد ، معافیت ، سربازی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قد معافیت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

طرفداران نجوم می‌توانند با طلوع ماه کامل آوریل، به تماشای ماه صورتی بنشینند.

به گزارش ایسنا، ماه کامل آوریل در ساعت ۷:۴۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در روز سه‌شنبه(۰۳:۱۹ بامداد چهارشنبه به وقت ایران) به اوج روشنایی خواهد رسید. طبق گفته ناسا، از صبح روز دوشنبه تا صبح روز پنجشنبه این ماه کامل به نظر می‌رسد.

چرا ماه کامل آوریل به ماه صورتی معروف است؟

به نقل از سی‌بی‌سی، نام ماه کامل اغلب از فصول، محصولات تاریخی و رفتار برخی از حیوانات می‌آید. نام ماه صورتی متاسفانه هیچ ارتباطی با رنگ ماه ندارد. درعوض، به اوایل بهار و شکوفه برخی از گل‌های وحشی، از جمله یکی از گل‌های بومی شرق آمریکای شمالی که اغلب «خزه صورتی» نامیده می‌شود، مرتبط است.

ماه کامل آوریل نام‌های دیگری نیز دارد، از جمله ماه یخ شکسته که به شکسته شدن یخ‌ها و ممکن شدن کشتیرانی در نهرها بر می‌گردد و همچنین چندین نام مرتبط با حیوانات از جمله ماه بازگشت اردک‌ها، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • چگونه طلبه شویم؟
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت (فیلم)
  • ببینید | مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت + فیلم