Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@01:26:52 GMT

ورود توده هوای خنک به مناطق شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۵۱۸

امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا ظهر شنبه خبر خاصی در خصوص تغییر وضعیت آب و هوای کشور نیست و جو آرام است، اما از بعد از ظهر شنبه به تدریج تا روز یکشنبه توده هوای خنکی وارد مناطق شمالی کشور خواهد شد، هوای خنک باعث کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه ای برای نوار شمالی ایران می شود.

وی بیان کرد: بارش قابل ملاحظه ای در استان های گیلان و مازندارن روز یکشنبه باعث می شود که کلاس اولی ها با احتیاط کامل پاییز و اول مهر خود را به دلیل باران، کاهش دما و وزش باد شدید آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه اظهارکرد: باران، کاهش دما و وزش باد شدید را هم برای استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان و هم برای استان آذربایجان شرقی در روز یکشنبه خواهیم داشت، برای شمال استان های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم پیش بینی می شود بارش های باران وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دریای خزر نیز با وجود وزش باد شدید مواج خواهد شد، دوشنبه و سه شنبه هفته پیش رو نیز در بخش هایی از استان آذربایجان شرقی و غربی رگبار پراکنده خواهیم داشت، برای مشهد مقدس نیز پیش بینی می شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش دما رخ دهد، همچنین برای تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش دما خواهیم داشت و تبریز نیز در این دو روز خنک تر می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: امروز و فردا بیشینه دمای هوای تهران ۳۶ درجه خواهد بود و یکشنبه و دوشنبه به ۳۳ و ۳۱ درجه خواهد رسید، کمینه دمای شمیرانات نیز برای امروز ۲۱ درجه و مهرآباد نیز ۲۳ درجه است، در پنج روز آینده آسمان تهران شرایط صاف و آفتابی خواهد داشت و گاهی وزش باد را در تهران پیش بینی می کنیم.

صبح امروز هوای اهواز بهاری بود

وی یادآور شد: نکته قابل توجه امروز هوای اهواز بود، امروز صبح با  ۱۰ درجه کاهش دما، اهواز کمینه دمای ۲۲ درجه را با توجه به بیشینه دمای ۴۵ و ۴۶ درجه در روزهای گذشته، تجربه کرد، هوای صبح امروز اهواز، بهاری بود.

وی گفت: خنکترین مرکز استان در کشور امروز صبح شهرکرد با ۵ درجه بود و سنندج و همدان نیز با دمای ۷ درجه جزو مراکز استانی خنک بودند، دیروز بیشینه دمای اهواز به ۴۵ درجه رسید که گرمترین مرکز استان کشور شناخته شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مرتضی صبوری، کارشناس اداره کل هواشناسی قم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آسمان قم با ورود سامانه ای که از عصر جمعه وارد استان می شود در هفته پیش رو بارانی خواهد شد گفت: بارش‌ها از روز جمعه به صورت پراکنده در برخی نقاط آغاز می شود و به تدریج در سایر نقاط استان هم مشاهده خواهد شد.

وی افزود: آسمان قم امروز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری به تدریج با کاهش ابر و وزش باد خواهد بود.

صبوری گفت: صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه در استان ثبت شده و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۷ درجه برسد.

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به روند افزایشی دما تا روز جمعه گفت: برای فردا و پس فردا به ترتیب حداکثر دمای ۲۹ و ۳۱ درجه را انتظار داریم.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • هوای گرم در زنجان حاکم می‌شود