Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:50:52 GMT

بزرگان بازار سهام معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۵۷۵

اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) برای نخستین بار اسامی 20 شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را اعلام کرد.

بر این اساس صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش 539 هزار و 850 میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت بورس تهران ایستاد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان  با 509 هزار و 340 میلیارد ریال و صنایع ملی مس ایران  با 326 هزار و 274 میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران،پتروشیمی پارس، پالایش نفت اصفهان،گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا در مکان های سوم تا دهم بزرگترین شرکت های بورسی ایستاده اند.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی مارون با ارزش 310 هزار و 248  میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت های فرابورسی قرار دارد و سنگ آهن گهر زمین با  202 هزار و 64 میلیارد ریال و تولید نیروی برق دماوند با 151 هزار و 524 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.

پتروشیمی زاگرس، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاور میانه ، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی امیر کبیر و پالایش نفت شیراز نیز در مکان های سوم تا دهم برترین شرکت های فرابورسی ایستادند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود رسمی ابرهلدینگ اقتصادی به خرید سهام استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، پس از نامه رئیس اداره نظارت بر ناشران به عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، برای افشاگری درخصوص قصد این هلدینگ برای خرید سهام باشگاه استقلال، این شرکت با افشای اطلاعات بااهمیت از قصد خود برای خرید سهام استقلال خبر داد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که در روزهای گذشته به عنوان خریدار استقلال نام آن مطرح بود، در جلسه صبح شنبه سازمان خصوصی صلاحیت لازم برای شرکت در مزایده را دریافت کرد.

این شرکت با افشای موضوع «شرکت در مزایده» در سامانه کدال، از قصد خود برای شرکت در مزایده خرید 85 درصد سهام باشگاه استقلال خبر داد تا به این ترتیب به صورت رسمی صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی ایران، آماده خرید استقلال شود.

لازم به ذکر است که  ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال به این شکل است : 

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۵ درصد 
۲۰ درصد شرکت پتروشیمی شهید تندگویان
۲۰ درصد پتروشیمی بوعلی
۲۰درصد پتروشیمی پارس 
۲۰ درصد پتروشیمی بندرامام

دیگر خبرها

  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد
  • ورود رسمی ابرهلدینگ اقتصادی به خرید سهام استقلال!
  • ترکیب ۵ پتروشیمی بزرگ برای خرید سهم باشگاه استقلال!
  • ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال