Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز میزبان اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا باشد و انتظار می‌رود دو طرف در خصوص تقویت مسائل امنیتی و تجاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

آنها همچنین قرار است امروز جمعه طرحی را به منظور تأمین امنیت عرضه مواد معدنی کمیاب ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای رویترز، این اقدام در جهت رفع نگرانی‌ها از آن است که چین به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد معدنی در جهان ممکن است بارگیری را متوقف کند.

طبق اعلام رویترز، پس از مراسم استقبال و دیدار‌های دوجانبه و برگزاری یک نشست مطبوعاتی مشترک، مایک پنس، معاون رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای ناهار میزبان اسکات موریسون خواهند بود و پس از آن، نخست وزیر استرالیا شام را در کاخ سفید صرف می‌کند.

پاتریک بوچان، از اعضای مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در خصوص این دیدار گفت: این، دیدار نمایانگر آن است که روابط دو طرف در چه جایگاهی قرار دارد. استرالیا بازی هوشمندانه‌ای را با ترامپ انجام داده است. استرالیا برخلاف برخی شرکای اروپایی، از انتقاد مستقیم از ترامپ خودداری کرده است.

استرالیا ماه گذشته نیز موافقت کرد که به ائتلاف دریایی آمریکا بپیوندد؛ همچنانکه محصولات شرکت هوآوی چین-بزرگترین عرضه کننده تجهیزات ارتباطی در جهان-را نیز به پیروی از آمریکا ممنوع کرد. واشنگتن مدعی است شرکت هوآوی از طریق نسل پنجم تلفن همراه خود قادراست دست به جاسوسی بزند و تلاش دارد تا هم‌پیمانانش را نیز در خصوص این مسأله قانع کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد