Web Analytics Made Easy - Statcounter

 میرعلیرضا میرعلینقی پژوهشگر و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه پژوهش توضیح داد: از آغاز سال جاری تاکنون فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعددی را در حوزه پژوهش انجام داده‌ام که وقت زیادی را از من گرفت. اما یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که به شدت دنبال آن بودم تلاش برای تجدید چاپ کتابی به مناسبت چهلمین سالگرد فوت کلنل علی نقی وزیری موسیقیدان شهیر ایرانی است که من آن را حدود ۲۵ سال پیش در سن ۲۸ سالگی با نام «موسیقی‌نامه وزیری» منتشر کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در آن زمان با وجود تمام تلاش و زحمتی که کشیده بودم این کتاب چندان میان مخاطبان معرفی نشد و این استادان برگزیده موسیقی کشور از جمله استاد علی تجویدی بودند که از انتشار این کتاب دو جلدی استقبال کردند.

میرعلینقی ادامه داد: متاسفانه در زمانی که این کتاب منتشر شد نه اینترنت به صورت فراگیر وجود داشت و نه رسانه‌ها و فضای مجازی بودند که بتوانند در قالب گسترده به معرفی آثار تالیفی در حوزه‌های مختلف هنر بپردازند. باید بگویم این پژوهش نامه نتیجه ساعت‌ها تحقیق و تلاش‌های من برای واکاوی زندگی هنری بزرگان موسیقی کشور است که من در سخت‌ترین شرایط آنها را تدوین و گردآوری می‌کردم و همواره از این موضوع تاسف می‌خوردم که چرا کسی آن طور که باید و شاید نتیجه این تلاش‌ها را دریافت نکرده است. حتی آن زمان ناشر کار حاضر شده بود از کتاب ۵ هزار نسخه منتشر کند که من به دلیل فقدان فضای اطلاع رسانی و معرفی کتاب گفتم همان ۲ هزار نسخه کفایت می‌کند.

او اضافه کرد: در این سال‌ها که مشغول فعالیت و تدریس در حوزه موسیقی بودم متوجه شدم نسل جوان ما که در زمان انتشار این کتاب متولد نشده بود. به چنین آثاری علاقه‌مند شده است. حتی از برخی دوستان شنیدم که بسیاری از آن ها کتاب ۲۵ سال پیش را در بازار سیاه و یا به صورت کپی تهیه می‌کنند که این موضوع هم من را بسیار خوشحال کرد و هم ناراحت که چرا باید کتاب ۲۵سال پیش، در این قالب به علاقه‌مندان ارائه شود. به هر حال بسیار خوشحالم که بالاخره یک کتاب بعد از ۲۵ سال توانست مورد توجه قرار بگیرد و این انگیزه را برای من ایجاد کند که به فکر تجدید چاپ آن باشم.

این پژوهشگر گفت: کتاب دو جلدی موسیقی‌نامه وزیری که در قالب دو جلد تجدید چاپ خواهد شد، اولین اثر من در این چارچوب نیست. بلکه من در این سال‌ها تلاش کردم تا موسیقی‌نامه‌های متعددی از هنرمندان تاثیرگذار موسیقی ایرانی را مورد کنکاش و مطالعه قرار دهم که نتیجه آن آثاری شده که امیدوارم به زودی دردسترس مخاطبان قرار گیرد. به هر حال جمع آوری و پژوهشی چنین آثاری در زمانی که از اینترنت خبری نبود واقعا کار طاقت فرسا و سنگینی بود که فکر می‌کنم انتشارش از تاریخ نشر جلوتر بود و به همین خاطر هم دیده نشد. گویی باید ۲۵ سال طول می‌کشید که کارهای من در چنین فضایی مورد توجه نسل جوان علاقه مند موسیقی ایرانی قرار گیرد.

علیرضا میرعلینقی از پژوهشگران و منتقدان با سابقه حوزه موسیقی است که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های متعددی را در عرصه پژوهشی و گردآوری تاریخ موسیقی کشورمان انجام داده است.

فراگیری نوازندگی ویولن، سنتور و ردیف‌های موسیقی، مدیریت آرشیو مرکز موسیقی حوزه هنری، سرپرستی گروه موسیقی دایره المعارف اسلامی، مشاورسردبیر نشریه مقام موسیقایی، نگارش مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، نگارش «کتابشناسی موسیقی ایران»، نگارش کتاب «خاطراتی از رفتگان موسیقی»، نگارش کتاب «خاطرات استاد جواد بدیع‌زاده»، نگارش کتاب «خاطرات هنری استاد میلاد کیایی» از جمله فعالیت‌های این محقق در عرصه موسیقی است.

۲۵۸۲۴۳ کد خبر 1301387

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی کلاسیک معرفی کتاب نوازنده و آهنگساز ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف عربستان ایران و آمریکا آرامکو باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال وزارت خارجه سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

وی با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

محمدی‌زاده به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به‌زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم به‌ویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود