Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@15:22:27 GMT

ترامپ دادن وعده نابجا به رهبر یک کشور خارجی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۶۳۲

ترامپ دادن وعده نابجا به رهبر یک کشور خارجی را تکذیب کرد

خبرگزاری ایسنا: دونالد ترامپ انتشار گزارش درباره اینکه "وعده‌ای نابجا به رهبر یک کشور خارجی" داده را تکذیب کرد؛ مناقشه‌ای که یک مقام اطلاعاتی آمریکا را به شکایت از ترامپ وا داشته است.

این گزارش همزمان با حضور بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در کنگره برای ارائه یک گزارش محرمانه درباره شکایت یکی از کارکنان اطلاعاتی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، یک مامور اطلاعاتی از وعده‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به یک رهبر خارجی نگران شده و به همین خاطر به مایکل اتکینسون، بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شکایت کرده است.

به گزارش واشنگتن پست این شکایت ماه گذشته میلادی ارائه شده است. ترامپ در هفته‌های پیش از انتشار این گزارش، با رهبران پنج کشور شامل روسیه، قطر، پاکستان، کره شمالی و هلند ارتباط داشته است.

یک مقام سابق به همین نشریه گفته است مکالمه ترامپ و این رهبر، از پشت تلفن صورت گرفته است

با این حال دونالد ترامپ این گزارش را کذب خوانده است.

دموکرات‌های کنگره خواهان دریافت متن کامل شکایت مطرح شده هستند، اما بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید و وزارت دادگستری به مدیر اطلاعات ملی دستور داده اند از این کار ممانعت کند.

به گزارش بی. بی. سی، بر اساس توضیحات ارائه شده به وسیله مایکل اتکینسون، این شکایت بیانگر "یک مشکل جدی و نقض قانون" در رابطه با اطلاعات فوق محرمانه آمریکا بوده است.

اما اطلاعات بیشتر مانند هویت فرد شکایت کننده، رهبر خارجی مورد اشاره و ماهیت وعده ارائه شده به وسیله ترامپ منتشر نشده است.

ترامپ در واکنش به این گزارش در توییتر نوشت: یک گزارش خبری دروغ دیگر منتشر شد. اتفاقی که قرار نیست هرگز پایان یابد.

ترامپ گفت که می‌داند، هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می‌کند، افراد زیادی از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشور‌های خارجی صحبت‌های او را استراق سمع می‌کنند.

او در توییت دیگری نوشت: با دانستن این مسائل آیا کسی هست که انقدر احمق باشد که باور کند من در یک چنین ارتباط تلفنی "شدیدا شلوغی" موضوعی نامناسب را خطاب به رهبر یک کشور خارجی مطرح کنم؟ من به هر شکل کاری را که دست انجام می‌دهم و تنها در راستای مصلحت آمریکا عمل می‌کنم!

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ رهبر کشور خارجی مقام اطلاعاتی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که در دوران خود حمایت‌های بی‌شائبه‌ای را از رژیم صهیونیستی انجام داد، بیان کرد که اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، به یک روزنامه صهیونیستی گفت که او همان واکنشی را که اسرائیل پس از حمله حماس در 7 اکتبر انجام داد، نشان می‌داد.

وی با اینحال تاکید کرد که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین‌المللی است و باید جنگ خود را علیه حماس در غزه به پایان برساند.

ترامپ گفت که کشتار حماس در جنوب اسرائیل "یکی از غم انگیزترین چیزهایی بود که تا به حال دیده‌ام".

ترامپ با ادعای اینکه عملیات حماس در 7 اکتبر یکی از غم انگیزترین چیزهایی بود که تا به حال دیده است، اضافه کرد: باید به جنگ خود پایان دهید. شما باید آن را تمام کنید، باید آن را انجام دهید.

تکرار ادعای ترامپ: می‌توانم از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنم

رژیم صهیونیستی می‌گوید تا زمانی که حماس نابود نشود و اسرایش در غزه آزاد نشوند، حملاتش ادامه خواهد داشت.

برنامه رژیم صهیونیستی برای تجاوز به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، باعث ایجاد شکاف با دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است. بایدن اعتقاد دارد که انجام این کار یک اشتباه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه پس از خودداری ایالات متحده از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه، گفت که هیات اسرائیلی را برای گفتگو در مورد عملیات برنامه ریزی شده رفح به واشنگتن اعزام نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، از 7 اکتبر حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از 32 هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • رژیم صهیونیستی به ناتوانی در شکست حماس اقرار کرد
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • الحوثی: رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی نداریم
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد