Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@12:21:14 GMT

چراغ‌های نمایش «خاتون» روشن شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۷۱۶

چراغ‌های نمایش «خاتون» روشن شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نمایش خاتون، آیین افتتاحیه این نمایش به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم بخش شب گذشته، ۲۸ شهریور ماه با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی، علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم، حسین عالم‌بخش، کارگردان خاتون بخشی از فعالیت‌های گروه فرهنگی هنری حواریون را تشریح کرد و گفت: فعالیت این گروه به دهه هفتاد و با نمایش‌های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» باز می‌گردد. نمایش خاتون نیز چهارمین دوره اجرای خود را امسال می‌گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان چهل هزار نفره را داشته است. امسال تصمیم داریم ۲۲ اجرا در تهران و ۱۰ اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم. وی همچنین یادآور شد: نمایش دهکده هاپوخان نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو برگزار شد و بیش از ۲۱ هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دو مرتبه این کار را به صحنه ببریم و از جمله کار‌های آتی این گروه «پشت بام آرزوها» و «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود. درادامه شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: خوشبختانه نمایش خاتون در این چند سال در عرصه کار‌های مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه‌ای به عرصه کار‌های دینی داشته است. وی در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هر ساله مخاطبان روبرو می‌شود. این دست نمایش‌ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و باید بیشتر تولید شود. در ادامه مراسم و در سومین سالگرد شهادت شهید پورهنگ، از خانواده شهیدان مدافع حرم، همسر و دو دختر دو قلوی خردسال شهید محمد پورهنگ و همسر و دختر هفت ساله شهید مشجعی تجلیل و شمع آغاز این نمایش با حضور خانواده شهدا و شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی روشن شد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نمایش خاتون حسین عالم بخش شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر کودک شهید در خاش و بزمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش در این مراسم گفت: کوردلان و اشرار و گروهک‌های تروریستی و مزدوران بیگانه باید بدانند، با خون افراد بیگناه و انجام ترور‌های کور، درخت تنومند نظام اسلامی ایران مستحکم و پابرجا می‌ماند و ان شاءالله شاهد نابودی جنایتکاران و دست نشاندگان استکبار خواهیم بود.
وی افزود: حمله ناجوانمردانه به یگان تکاوری انتظامی و خودرو‌های عبوری از هر جهت محکوم بوده و مردم شیعه و سنی شهرستان خاش از تروریست‌ها اعلام انزجار کرده اند.

هفتم فروردین؛ واحد گشت یگان تکاوری، ویژه تامین امنیت شهروندان در ایام نوروز، درمحور خاش _ ایرانشهر، مورد حمله تروریست‌های کوردل قرار گرفت که بر اثر آن، ستوانسوم محمد ذخیره، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
همچنین یک خودرو که حامل اعضای یک خانواده، در حال تردد در این مسیربود هدف تیراندازی افراد تروریست قرار گرفت که بر اثر آن، دو عضو خانواده مجروح و یک نوزاد نیز به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش و بزمان
  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • وجود ۱۹ شهید در بخش نگین کویر فهرج
  • لحظه اعلام خبر شهادت شهید «بهروز واحدی» به خانواده وی
  • جشن تکریم ۴۰۰ روزه اولی‌ در باغ خاتون مشهد
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • ۳۵۰ هزار خیّر در آذربایجان‌غربی با کمیته امداد همکاری دارند
  • دیدار با خانواده شهید مسافر
  • برج «طغرل» ؛ قدیمی ترین برج تهران مسافران را فرا می خواند