Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حسین شریعتمداری وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: آن زمانی که استان‌های مرزی غرب کشور مستقیم درگیر جنگ بودند، استان‌های دیگر کشور از ارز ارزان قیمت برخوردار می‌شدند و سرمایه گذاری‌های بزرگی در آن‌ها انجام می‌گرفت برای استان‌هایی مانند کرمانشاه، خوزستان  که شرایطی مشابه دارند، باید برنامه اشتغال دیگری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری به قطب بودن استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور هم اشاره کرد و گفت: جایگاه این استان باعث شده تا مردم آن انتظار بیشتری از دولت داشته باشند و از سوی دیگر برنامه‌های مختلفی برای جذب سرمایه و تامین مالی در استان انجام گرفته است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت مرز برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌های مرزی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا موانعی که بر سر راه این هدف وجود دارد را برطرف و مبادلات را در مرز تسهیل کنیم یکی از اقدامات ایجاد تعاونی‌های صادراتی است که ما نیز حمایت کاملی از آن خواهیم داشت.

شریعتمداری افزود: همچنین باتوجه به طبیعت منطقه اورامانات باید از این ظرفیت برای رونق گردشگری با بهره گیری از فضای مجازی و اینترنت استفاده کرد تا ایجاد اشتغال خوبی در این منطقه داشته باشیمبه منظور توسعه بوم گردی در منطقه اورامانات باتوجه به در جریان بودن پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی منطقه، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: هرچند که بخشی از مشکلات فضای کسب و کار ملی است، اما در مجموع استان کرمانشاه در رتبه بندی فضای کسب و کار میان استان‌های کشور رتبه ۲۲ را دارد که این یعنی باید از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات خود استفاده بیشتری کنید.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سیستم بانکی کشور بوده، گفت: این رقم برای سال ۹۸ و تا پایان این سال به ۹۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که ما حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن را به توسعه اختصاص داده ایم، چراکه اشتغال پایدار در توسعه است.

او بیان کرد: بخشی از این اعتبار به موضوع یارانه دستمزد برای شغل اولی‌ها اختصاص یافته که برای استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح ۱۰ هزار و ۷۴۰ نفر سهمیه در نظر گرفته ایم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش درپاسخ به درخواست نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی برای تمدید امهال وام مناطق زلزله زده هم گفت: برای تمدید این مهلت تلاش‌ها و پیگیری‌هایی خواهم داشت.

 

انتهای  پیام/ز

 

سفر وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به کرمانشاه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری

سجاد یزدانی شهردار منطقه پنج کرمانشاه، در حاشیه افتتاح پروژه‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت این سه پارک در سه شهرک نساجی، نصر و جهاد، گفت : مساحت این سه پروژه مجموعا ۲۲ هزار متر مربع می‌باشد.

به گفته یزدانی، برای راه‌اندازی این سه پارک حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی افزود: پارک شهرک نساجی با مساحت ۹ هزار متر مربع با صرف اعتبار شش میلیارد تومان، پارک شهرک جهاد به مساحت هفت هزار مترمربع با اعتبار پنج میلیارد تومان و پارک شهرک نصر به مساحت شش هزار مترمربع با اعتبار چهار میلیارد تومان احداث شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سه پارک، تعداد پارک‌های سطح منطقه پنج شهرداری کرمانشاه به ۳۹ پارک رسیده و تمام شهرک‌های این منطقه صاحب پارک هستند.

وی مساحت فضای سبز این منطقه را ۲۰۳ هکتار اعلام کرد.

به گفته شهردار منطقه پنج شهرداری کرمانشاه سرانه فضای سبز این منطقه ۱۰ مترمربع است که بالاتر از استاندارد‌ها بوده و از میانگین فضای سبز سایر مناطق شهر کرمانشاه بالاتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی
  • افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی پل فجر ساری
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ