Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه طلوع نیوز افغانستان، کرزی  در یک نشست خبری ، از طالبان هم‌ خواست که حملات بر شهرهای این کشور را متوقف سازند.وی خطاب به طالبان افزود: «با راه اندازی حمله‌ها و کشتن افغان‌ها، شما  نمی توانید آمریکا را شکست دهید ،  ما هنگامی به صلح می رسیم که متحد و همدل باشیم.»

وی از طالبان خواست تا با افغانستانی ها نیزسر  میز گفت‌وگوها بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفتۀ او، طالبان پس از گفت‌وگو با افغانان، یک هیئت ملی را ایجاد کنند و سپس با آمریکا مذاکره کنند.
کرزی تصریح کرد: « ما باید برای صلح تلاش کنیم و طالبان باید بدانند که آن‌ها باید در قدرت شریک شوند. آن‌ها تنها با توافق با آمریکا نمی‌توانند بر افغانستان حکومت کنند؛ باید با افغان‌ها گفت‌وگو کنند.»

رییس‌جمهور پیشین، هم‌چنان هشدار داد که اگر آمریکا صادقانه در روند صلح افغانستان همکاری نکند، باید از این کشور بیرون رود؛ در غیر آن مردم افغانستان برای بیرون راندن آن‌ها قیام خواهند کرد.
او بیان داشت: «امروز من بر آمریکا می خواهم که گفت‌وگوهای صلح را ازسر بگیرد و ما می‌خواهیم که صلح و انتخابات شفاف باشند.»
این سخنان کرزی در حالی است که دولت افغانستان اعلام کرده که تمامی تلا‍‌ش‌های صلح را تا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، متوقف کرده‌ است.
گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان، هفتۀ پیش از سوی دونالد ترامپ متوقف شد. پس از آن، گروه طالبان خواستار ازسرگیری گفت‌وگوها شده‌اند.

اما حکومت افغانستان گفته‌است که تمامی تلا‍‌ش‌های صلح را تا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، متوقف کرده‌ است.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ، ششم  مهرماه امسال برگزار شود.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان گروه طالبان آمریکا حامد کرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است

سفیر نروژ در کابل در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت گروه تروریستی داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «پاول کلومن بیکن» سفیر نروژ در کابل در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان درباره مسائل افغانستان و منطقه تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت گروه تروریستی داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است.

ارگ حکومت کنونی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر نروژ تاکید کرده است کشورش از مخالفان کابل حمایت نمی‌کند.

این دیپلمات نروژی با اشاره به اخراج پناهجویان افغان از پاکستان نیز گفت اخراج پناهجویان نگران کننده است.

بر اساس این بیانیه، مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار تعامل مثبت با تمام کشورها است.

«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استآمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اندمسکو: هدف داعش در افغانستان تضعیف ثبات آسیای مرکزی است

پیش از این نیز برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت طالبان مدعی شده بودند دولت پاکستان از گروه تروریستی داعش علیه رقبای خود استفاده می‌کند . این رسانه ها ارتش پاکستان را مسئول حمله روز گذشته در قندهار دانستند.

«ولادیمیر ورونکوف» رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل نیز اواخر بهمن ماه در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت داعش در افغانستان گفته بود طالبان قابلیت داعش برای انجام حمله در داخل افغانستان را مختل کرده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه