Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@07:56:05 GMT

الحوثی: ما از سر تا پا جمهوری‌خواه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۰۸۷۲

الحوثی: ما از سر تا پا جمهوری‌خواه هستیم

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با اشاره به مقابله نیروهای این کشور با سطوح مختلف تجاوزگری، اعلام کرد که امروز باید به سمت مهاجمان و متجاوزان حمله کنیم.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی و  عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که رژیم سابق حاکم بر این کشور، از مشکل پیری رنج می‌برد.

الحوثی با بیان اینکه رژیم پیشین، رهبران مُسن را حکومت یمن قلمداد می‌کرد، گفت: «ما از سر تا پا جمهوری‌خواه (مردمی) هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید:

آمریکا مخالف توقف تجاوز علیه یمن است عامل ترور برادر رهبر انصارالله کشته شد واکنش انصارالله به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان

وی به شبکه خبری «المسیره» گفت که رژیم پیشین نمی‌پذیرفت بر اساس اراده مردم قضاوت شود، بلکه صرفا برای حمایت از خود، به روی مداخله خارجی حساب باز کرده بود.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن بر این باور است که «اگر دولت قبلی، ملی‌گرا بود، برای حمایت از خود به گروه‌های خارجی متوسل نمی‌شود».

الحوثی با بیان اینکه دولت قبل، در نابودی یمن و زیر ساخت‌های این کشور سهیم بود، خاطر نشان کرد: «برای ساختن میهن، به دنبال روابط واقعی هستیم. امروز باید به سمت مهاجمان و متجاوزان حمله کنیم».

وی با تأکید بر مقابله نیروهای یمنی با تجاوزات رژیم سعودی در زمینه نظامی، اعلام کرد که یمن در همه سطوح نیز در راستای مقابله با این تجاوزات تلاش خواهد کرد.

الحوثی با بیان اینکه «ما با بزرگترین کشورها از نظر مالی و نظامی مقابله می‌کنیم»، تصریح کرد که اگر این کشورها «به دنبال آزادی ملت یمن بودند، برای کشتن آن (مردم) و تجزیه آن (یمن) نمی‌آمدند».

این مسئول یمنی، آگاهی ملت این کشور را بسیار بالا توصیف و تأکید کرد که فرماندهان نظامی یمن، بیشترین درک را از توطئه‌های دشمنان علیه ملت یمن دارند».

وی در پایان خاطر نشان کرد، نباید شخصی که دارای گرایشات مرتجعانه است، به زعم حمایت از جمهوریت و دموکراسی حکومت یمن را به دست گیرد.

شنبه هفته جاری، پهپادهای یمنی شرکت نفتی آرامکو سعودی را بمباران کردند که در پی این حملات، روزانه بیش از پنج میلیون بشکه، تولید نفت سعودی متوقف شد.

سعودی‌ها و آمریکایی‌ها در پی مقصر اعلام کردن جمهوری اسلامی ایران هستند و مدعی شدند که این حملات از خاک ایران صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران نیز این اتهامات را رد و اعلام کرد که این حملات، فقط واکنشی به چندین سال تجاوز کشورهای سعودی، امارات و آمریکا علیه مردم یمن است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن محمد علی الحوثی یمن عربستان سعودی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟

آفتاب‌‌نیوز :

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشور‌ها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشور‌های عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌انداز‌های خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • وعده صادق معنی تازه ای از مقابله ایران با رژیم صهیونیستی بود
  • نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی نیست
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
  • مشکلات قوانین جدید برای دانشگاه‌های تگزاس
  • سناتور آمریکایی: اوکراین پیروز نمی‌شود؛ آمریکا هیچ نقشه‌ای ندارد