Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آیین افتتاحیه نمایش «خاتون» به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم‌بخش شب گذشته (۲۸ شهریور) با حضور شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، علیرضا زندوکیلی (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه، حسین عالم‌بخش به نیابت از سعید اوحدی به حضار و مسئولان خوش‌آمد گفت و بخشی از فعالیت‌های گروه فرهنگی هنری حواریون را در این سال‌ها تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: فعالیت این گروه به دهه هفتاد و با نمایش‌های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» باز می‌گردد. نمایش خاتون نیز امسال چهارمین دوره اجرای خود را می‌گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان چهل هزار نفره را داشته است. امسال تصمیم داریم ۲۲ اجرا در تهران و ۱۰ اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: نمایش دهکده هاپوخان نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو برگزار شد و بیش از ۲۱هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دو مرتبه این کار را به صحنه ببریم. از جمله کارهای آتی این گروه «پشت‌بام آرزوها» و «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود.

در ادامه شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی) نیز در سخنانی کوتاه عنوان کرد: خوشبختانه نمایش خاتون در این چند سال در عرصه کارهای مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه‌ای به عرصه کارهای دینی داشته است‌.

وی در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هر ساله مخاطبان روبرو می‌شود. این دست نمایش‌ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و می‌بایست بیشتر تولید شود.

در ادامه مراسم و در سومین سالگرد شهادت شهید پورهنگ، از خانواده معزز شهیدان مدافع حرم، همسر و دو دختر دو قلوی خردسال شهید محمد پورهنگ و همسر و دختر هفت ساله شهید مشجعی تجلیل و شمع آغاز این نمایش توسط خانواده شهدا و شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی) روشن شد.

سپس نخستین اجرای نمایش خاتون روی صحنه رفت و پس از آن حسین عالم‌بخش با تشکر از حضور خانواده شهدا، عنوان کرد: همه آسایش و آرامش‌مان را امروز مدیون شهدایی چون مشعجی و پورهنگ هستیم. امیدوارم که همه شما به زودی مهمان خرابه شام و گنبد حضرت بی بی رقیه شوید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایش خاتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فولکس‌واگن در نمایشگاه اتومبیل پکن، خودرو مفهومی ID.Code را به‌نمایش گذاشت که شاید عجیب‌ترین محصول این شرکت باشد. خودرو شاسی‌بلند فولکس‌واگن ازنظر ظاهری نسبتاً معمولی است، اما فناوری به‌کار رفته در آن به نام 3D Eyes بسیار جالب به‌نظر می‌رسد.

براساس گزارش زومیت، سیستم چشم‌های سه‌بعدی (3D Eyes) می‌تواند افراد را ببیند و بخشی از سیستم روشنایی تعاملی جامعی محسوب می‌شود که فولکس‌واگن آن را به‌عنوان آینده‌ی خودروهای خودران درنظر می‌گیرد.

نوار سفید بلند روی دماغه‌ی ID.Code بین چراغ‌های جلوی آن، Light Cloud نامیده می‌شود و از ۹۶۷ چراغ LED تشکیل شده است و چراغ‌های U-شکلی ایجاد کرده که درنهایت ظاهری شبیه به نگاه‌کردن به جهات مختلف را به‌نمایش می‌گذارد.
سیستم چراغ جلوی ID.Code با صفحه‌ی نورانی (Light Screen) کار می‌کند. این صفحه، بخش لبخندمانند جلوی خودرو است که زیر Light Cloud قرار می‌گیرد. فولکس‌واگن در طراحی این قطعه از رنگ شفافی استفاده کرده که وقتی صفحه‌ی نورانی خاموش است، ظاهری معمولی دارد، اما زمانی‌که روشن باشد، می‌تواند موارد مختلفی -از گزارش آب‌وهوا گرفته تا تصاویر فصلی مانند شکوفه‌های گیلاس در بهار- را نمایش دهد.

اگر خودرو دیگری متوقف شود و به شما اجازه دهد به چپ بپیچید، صفحه‌نمایش می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از قدردانی، یک قلب بزرگ به او نمایش دهد.
فولکس‌واگن قابلیتی به نام پنجره‌های هوشمند (Smart Windows) به خودرو ID.Code اضافه کرده است. این پنجره‌ها می‌توانند در نقاطی از شیشه، آواتاری به شکل انسان نمایش دهند که با نزدیک شدن به ‌آن، شروع‌به گفت‌وگو با شما می‌کند.

فولکس‌واگن می‌گوید همه‌ی ویژگی‌های فنی ID.Code بخشی از قابلیت مخفی این خودرو هستند. طراحان این شرکت ویژگی مذکور را به‌عنوان چیزی ناملموس که باعث تعجب می‌شود درنظر می‌گیرند.
طبق اعلام فولکس‌واگن قابلیت مورد اشاره برای ایجاد رفاقت و ارتباط انسانی در آینده‌ای که هوش مصنوعی همه‌جا حضور خواهد داشت طراحی شده است. این ارتباط فقط به صاحب خودرو محدود نمی‌شود و دوربین‌ها و حسگرهای فراوان به ID.Code قابلیت رانندگی خودکار سطح ۴ را می‌دهند.
سرنشینان صندلی‌های جلو در شاسی‌بلند ID.Code فولکس‌واگن می‌توانند ۱۸۰ درجه بچرخند و درحالی‌که خودرو درحال حرکت است با سرنشینان عقب گپ بزنند. علاوه‌بر این می‌توانید ازطریق آواتار انسانی که با فناوری واقعیت افزوده روی شیشه‌ی جلو ظاهر می‌شود با خودرو حرف بزنید.

خودرو ID.Code درحال‌حاضر صرفاً مدلی مفهومی است. هیچ جزئیاتی درمورد قدرت موتور، بُرد یا سایر ویژگی‌های فنی آن وجود ندارد. همچنین هیچ صحبتی از برنامه‌های احتمالی تولید به میان نیامده است، اگرچه ازنظر فولکس‌واگن ID.Code به چشم‌انداز این شرکت در چین اشاره دارد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899413

دیگر خبرها

  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد