Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با حضور در کنگره آمریکا و در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد به کمیته روابط خارجی این کنگره درباره روند صلح افغانستان گزارش داد. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی درخواست «ایلیوت انجل» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا از وزارت خارجه این کشور مبنی بر پایان مخفی کاری درباره مذاکره با طالبان، بار دیگر زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان برای ارائه گزارش به کنگره این کشور رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست خلیلزاد و نمایندگان کنگره آمریکا پشت درهای بسته برگزار شد.

پیش از این نیز «واشنگتن پست» نوشته بود که در دیدار محرمانه گذشته خلیلزاد با اعضای کنگره آمریکا هیچ جزئیاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت.

گفته می‌شود که پس از این نشست محرمانه، کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا نشستی عمومی با «آلیس ولز»، سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی درباره سیاست دولت ترامپ در قبال افغانستان برگزار خواهد کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: «با آن که ترجیح می‌دادم توضیحات زلمی خلیلزاد را در فضای باز بشنوم ولی خوشحالم که همکاران ما پس از مدت‌ها این فرصت را پیدا کردند تا پاسخ‌هایی در مورد برنامه‌ صلح بشنوند».

شکست مذاکرات واشنگتن-طالبان و احضار «خلیلزاد» به کنگره آمریکاکنگره آمریکا: خلیلزاد با پایان مخفی کاری، درباره جزئیات توافق با طالبان توضیح دهد

انگل در نامه به وزارت خارجه آمریکا گفته بود نامه احضار خلیلزاد را پس از آن امضا کرده که چندین درخواست او برای توضیح درباره مذاکرات صلح با طالبان توسط وزارت خارجه آمریکا نادیده گرفته شده است.

وی تاکید کرده بود: انتظار داد خلیلزاد را راس ساعت 10 صبح در کنگره ببیند.

بی.بی.سی به نقل از بیانیه انگل با اشاره به کشته شدن بیش از دو هزار نظامی آمریکایی در افغانستان نوشت که صبرش از "پنهان‌کاری‌های دولت آمریکا درباره روند صلح" سر آمده و زمان پایان دادن به این جنگ طولانی فرارسیده است.

این نماینده دموکرات آمریکا گفت: ماه‌هاست که نتوانسته‌ایم پاسخی درباره برنامه دولت برای صلح در افغانستان بگیریم و حالا هم ترامپ می‌گوید برنامه صلح مرده است. ما باید بطور مستقیم از مسئول اصلی دولت در افغانستان بشنویم که چگونه و کجای کار این برنامه به شکست منتهی شد.

ترامپ مذاکرات آمریکا و طالبان را در حالی لغو کرد که طرفها از رسیدن به توافق خبر داده بودند.

وی در توییترش نوشت که مذاکره با طالبان را لغو کرده زیرا یک سرباز آمریکایی در آستانه دیدار در کمپ دیوید کشته‌ شده است.

از سوی دیگر، پس از لغو مذاکرات قطر، گروه طالبان نیز تا پایان اشغال افغانستان به جهاد علیه آمریکا و نیروهای خارجی تاکید کرد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کنگره آمریکا اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کنگره آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا کنگره آمریکا اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه باشگاه استقلال، شاگردان جواد نکونام در ادامه برنامه آماده سازی خود برای رویارویی با تراکتور، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت یک دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنند.
بازی دوستانه امروز آبی‌پوشان مقابل آریو اسلامشهر پشت در های بسته برگزار خواهد شد.

به رغم شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی از سوی برخی افراد که هدفی غیر از برهم زدن آرامش استقلال ندارند، کادر فنی استقلال هیچ درخواستی مبنی بر انجام بازی در حضور هواداران نداده و از آن جایی که حضور تماشاگر در بازی دوستانه نیز نیاز به مجوز از مراجع ذیصلاح دارد و مجوزی در این خصوص صادر نشده است، امروز استقلال پشت درهای بسته با آریو اسلامشهر بازی می‌کند و امکان میزبانی از هواداران فهیم استقلال میسر نیست.

کد خبر 6087269

دیگر خبرها

  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان