Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، روز گذشته، 28 شهریورماه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان، گفت: امروز ملت ایران در اوج عزت، شرافت و اقتدار زندگی می‌کنند و این از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

وی افزود: در نظامی که با عنوان جمهوری اسلامی در آن زندگی می‌کنیم، رسالت مهمی داریم که همان مأموریت‌های تربیتی و اسلامی است و برای تثبیت آن خون هزاران شهید ریخته شده و ما باید پاسدار خون این شهدا باشیم، چراکه در صورت بی‌توجهی به این رسالت، مجرمان در حوزه‌های مختلف بدون اینکه تربیت شوند، از مجموعه‌های قضائی متنفر شده و مسئله‌دار از این سیستم خارج خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه در عین حال که برای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کند، با کسانی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می‌اندازند، مقابله خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز دشمنان انقلاب برای به زانو درآوردن نظام اسلامی، انواع فشارهای اقتصادی را تحمیل می‌کنند؛ در این شرایط، وظیفه دستگاه قضایی، حمایت از تولید، پشتیبانی از صاحبان صنعت و برخورد قاطعانه با مخلان اقتصادی کشور است.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: یکی از درخواست‌های جدی مردم، رسیدگی سریع به پرونده است، اما به لحاظ حجم کار نیروی اداری و نیروی قضایی رسیدگی‌ها طول می‌کشد و امکان‌پذیر نیست؛ در این میان یکی از راه‌ها این است که حتی‌المقدور از طریق صلح و سازش و میانجیگری از ورود پرونده به دستگاه قضایی خودداری کنیم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جدید دادگستری استان گفت: ارتباط و تعامل با عموم مردم، استفاده از ظرفیت‌های استان برای پیشگیری و کاهش ورود پرونده به قوه قضائیه، تلاش برای تقویت نقاط پیشرفت و از بین بردن نقاط ضعف موجود در مجموعه را در دستور قرار دهند.

این مقام مسئول اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی، برخورد بدون تبعیض با مفاسد است؛ این برخورد باید چنان قاطعانه باشد که هیچکس جسارت نکند به فساد روی آورده و جامعه را به تباهی بکشاند.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا که پیش از این در استان گیلان مشغول به خدمت بوده است، به عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن قوه قضائیه جنگ اقتصادی محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان قضائی برای تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه شئون و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را مورد توجه قرار دهند و همه تلاش خود را برای آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای‌ در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: وعده صادق عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیر بودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود، لذا به سهم خود مجدد از سپاه پاسداران و تمام نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنان را شاد کردند، سپاسگزاریم.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضائیه افزود: مدتی پیش معاون اول قوه قضائیه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیث عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده قوه قضائیه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشأ اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

وی با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده تحول و تعالی قضائی و تشریح فرایند تدوین آن اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضائی جدید که ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در داخل و خارج از قوه قضائیه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای تمام حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضائی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند، همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.

قاضی‌القضات تاکید کرد: تمام مقامات و مسئولان قضائی در سراسر استان‌ها در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم و به پیشرفت معمولی اکتفا نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشد، لذا مسئولان قضائی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، برای رفع آن‌ها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را مد نظر قرار دهند و چنانچه نیاز دارند تا از مرکز و ستاد، اختیاری را به آن‌ها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت اعلام کنند.

وی خطاب به تمام مقامات و مسئولان قضائی در سراسر کشور گفت: برای تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در تمام شئون و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را مورد توجه قرار دهید و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف کنید.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: وظیفه تمام مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم، ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و سال جاری نیز همین‌طور خواهد بود.

کد خبر 745701

دیگر خبرها

  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم تلاش کنید
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اژه‌ای: باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود/ باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر