Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی ابراهیمی، در رابطه با حضور چشمگیر اتباع کشورهای همسایه به خصوص عراقی و اماراتی برای خرید املاک در استانهای شمالی کشور،گفت: در کشور ما واگذاری عرصه به اتباع خارجی ممنوع است و بر اساس قوانین مربوط به تملک اموال غیرمنقول اتباع خارجی تملک هر نوع زمین به هر میزان به نام اشخاص خارجی مجاز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اتباع خارجی نمی توانند به نام خود صاحب زمین در کشور شوند اما ممکن است به صورت واسطه‌ای و یا اشکال دیگر اقدام به خرید ملک کنند.

آب و هوای مطلوب شهر‌های شمالی عامل جذب شیوخ کشورهای همسایه

نماینده مردم  شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به دلیل آب  و هوای خشک و بیابانی محل مناسبی برای زندگی نیست، چرا که حتی برای تامین آب شرب هم باید از آب شیرین کن استفاده کنند، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورهای حاشیه خلیج فارس و سرسبزی و آب و هوای مطلوب شهرهای شمالی ایران امکان نفوذ اتباع کشور‌های همسایه به ویژه متمولان عرب به این مناطق و خرید ویلا‌های جنگلی و ساحلی وجود دارد.

حضور اتباع کشور‌های همسایه در شمال کشور فرهنگ اصیل ما را به مخاطره می‌اندازد

این نماینده مردم در مجلس شورای با اشاره به پیامدهای حضور اتباع خارجی غیرمقیم در جمهوری اسلامی ایران در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور، تصریح کرد: با توجه به تنوع فرهنگی و اقوام و قبایل با گویش‌های متفاوت و فرهنگ خاص ایرانی، حضور اتباع خارجی ممکن است فرهنگ اصیل ما را به مخاطره بیاندازد.

مجلس آماده برطرف کردن خلاء‌های قانون حضور بیگانگان به عنوان مالک غیرمستقیم است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، هیچ کشوری در دنیا اجازه نمی‌دهد مناطق بکر و خاصش مورد هجوم اتباع خارجی و بیگانگان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور به خصوص استاندارهای گیلان، مازندران و گلستان گزارشی از حضور اتباع بیگانه به عنوان مالک ویلا و خانه برای دستگاه‌های محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها  تهیه کنند و  اگر در خصوص حضور بیگانگان به عنوان مالک غیرمستقیم خلاء قانونی وجود دارد، مجلس آمادگی ورود به این موضوع را به منظور تنظیم قوانین جدید دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قانون کشاورزی منابع طبیعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی با بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

کد خبر 6087195

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز