Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی با تاکید بر اینکه «شفافیت یک گام کشور را از مفاسد دورتر می کند»، گفت: هر سه قوه باید به سمت شفافیت حقوق کارکنان و مدیران خود بروند تا در نهایت با شفافیت درهای مفاسد بسته شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت شفاف سازی حقوق مدیران برای جلوگیری از فساد، بیان کرد: قطعا زمانی که شفافیت بالا می رود، راه برای انجام بیشتر مفاسد بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سه قوه باید به سمت شفافیت حقوق کارکنان و مدیران خود بروند تا در نهایت با شفافیت درهای مفاسد بسته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه «همه دستگاه ها ملزم به اجرای قانون هستند و تعلل معنایی ندارد» اظهار کرد: از سوی دیگر با شفافیت حقوق کارکنان تمام دستگاه ها مشخص می شود که هر فردی در هر دستگاهی با توجه به مدرک تحصیلی و سوابق کاری خود چه میزان حقوق دریافت می کند. آنگاه باید به موضوع مطالبه کارکنان برای همسان سازی حقوق ها در دستگاه های مختلف نیز توجه شده و چاره ای برای آن اندیشیده شود.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: ثبت حقوق کارکنان و مدیران دستگاه های دولتی در سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام مثبتی بود که مجلس کلید آن را زد اما نباید از  شرکت های نیمه دولتی غافل شد. از سوی دیگر در این سامانه باید تمام اطلاعات اعم از حقوق، اضافه کار و حتی میزان پاداش ثبت شود. ما بعضا می بینیم که یک فرد از چند جا حقوق می گیرد و یا اینکه چند برابر حقوق ثابت، اضافه کار دریافت می کند.

سلیمی در ادامه با اشاره به ضرورت اهتمام تمام دستگاه‌ها برای ثبت اطلاعات حقوق کارکنان خود در سامانه ثبت حقوق و مزایا، بیان کرد: زمانی که مجلس قانونی را تصویب می کند و بنا بر اجرای آن گذاشته می شود همه دستگاه ها باید برای اجرای آن قانون بکوشند. تعلل در اجرای قانون معنایی ندارد و در صورت تخلف قطعا متناسب با ضوابط در نظر گرفته شده برخورد انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شفافیت حقوق مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت فعالیت دستگاه‌ها برای حضور در طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار مفخمی گفت: طرح عفاف و حجاب که در قالب طرح نور از ۲۵ فروردین ماه سال جاری در کشور و همزمان در مازندران کلید خورد، با توجه به گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان دهنده آن است که وضعیت عفاف و حجاب در استان نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روز‌ها و هفته‌های آتی روند مناسب تری خواهد یافت.

سردار مفخمی با اشاره به وظایف و ماموریت‌های ۳۲ دستگاه اجرایی در طرح عفاف و حجاب، افزود: این دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و در حوزه میدانی به وظایف خود عمل کنند.

او از همکاری و تعامل خوب سپاه کربلای استان، نیروی مقاومت بسیج و همیاران پلیس در این طرح قدردانی کرد و گفت: ستاد احیاء امر به معروف، گروه‌های مطالبه گر و دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که جامعه هدفی دارند و تعداد زیادی از زنان و دختران در آن جامعه حضور دارند، باید در کنار پلیس به مجموعه انتظامی برای اجرای هر چه بهینه این طرح کمک کنند.

فرمانده انتظامی مازندران بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در میدان و پوشش تمام نقاط و اجرای موفق این طرح تاکید کرد و افزود: اگر مجموعه ۳۲ دستگاهی که در طرح عفاف و حجاب برای آنان وظایفی تعیین شده در کنار پلیس به وظایف خود عمل کنند، طرح بسیار موفقی خواهد بود که اقبال مردمی را به همراه خوهد داشت.

سیده حکیمه موسوی گزارش می‌دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • ضرورت فعالیت دستگاه‌ها برای حضور در طرح نور
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • هدآپ دیسپلی چیست؟ طرز کار، مزایا و هر آنچه باید بدانید