Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه برخی رسانه‌های افغانستان، در اطلاعیه طالبان آمده که این حمله در منطقه «خضرپادخاب شانه» در مرکز لوگر توسط یک خودرو بمب گذاری شده به وقوع پیوسته است.

طالبان مدعی‌اند که در این رویداد حداقل هشت سرباز آمریکایی کشته شده و چند سرباز دیگر از این کشور زخمی شدند. در اطلاعیه طالبان آمده است که یک تانک نیروهای آمریکایی کامل منهدم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنوز این خبر از سوی منابع رسمی و نیروهای خارجی تایید نشده است.

این حادثه در حالی است که هفته گذشته دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بهانه کشتن شدن یک سرباز آمریکایی مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد.
گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان، هفتۀ پیش از سوی دونالد ترامپ متوقف شد. پس از آن، گروه طالبان اعلام کردند که حملات بر نیروی های آمریکایی را افزایش خواهند داد. این گروه در عین حال خواستار ازسرگیری گفت‌وگوها شده‌اند. اما حکومت افغانستان گفته‌است که تمامی تلاش‌های صلح را تا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، متوقف کرده‌ است.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، ششم  مهرماه امسال برگزار شود

کد خبر 455597 برچسب‌ها افغانستان طالبان افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • ۳ زخمی در حمله انتحاری به کاروان کارگران ژاپنی در پاکستان
  • فیلم/ سرباز آمریکایی کیست؟
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی ؛ نتیجه را ببینید
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان