Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  مسئولین ورزش ایران بعد از اعلام محرومیت سعید مولایی، روزه سکوت گرفته اند و فعلا خبری از آنان منتشر نمی شود. اتفاقات فدراسیون جودو بی شباهت به رقابت های کشتی سال گذشته نیست که به «باید ببازی» مشهور شد و منتهی به نامه استعفا و اخراج رسول خادم از فدراسیون شد. اما حالا گویا محرومیتی سنگین تر در انتظار ورزش ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلا فعالیت های فدراسیون جودوی ایران تعلیق شده است.

آرش میراسماعیلی درباره تعلیق جودوی ایران می گوید: «متاسفانه به یکباره دیدیم ایمیلی که امروز فدراسیون جهانی ارسال کرده، کاملا متفاوت از روالی است که خودشان تعیین کردند و حتی قرار بود در گرندپری اسکندریه ٢٢ و ٢٣ سپتامبر کمیته انضباطی برگزار و به صورت موقت ایران را تا رسیدگی نهایی تعلیق کنند اما در ایمیل جدید تمام موارد فدراسیون جهانی نقض شد.»


کاسبان تحریم!

آرش میراسماعیلی زمانی مشهور شد که قرار شد در اولین مسابقه المپیک آتن با ورزشکاری از رژیم صیهونیستی مسابقه دهد. او به خاطر اضافه وزن، در مسابقه شرکت نکرد اما بعدا صدها جایزه به او داده شد و مثل یک قهرمان با او برخورد شد و در نهایت ریاست فدراسیون جودوی ایران نیز به او رسید. رسیدن به چنین جایگاهی بدون شکست دادن رقبا، برای آرش میراسماعیلی بسیار شیرین بود. او بعدا شانس خود را برای ورود به شورای شهر تهران هم امتحان کرد.


اما محرومیت جودوی ایران برای میراسماعیلی یک موقعیت طلایی بود. سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بارها از امید ایران برای کسب مدال در رشته جودو خبر داده؛ اما در یک سال اخیر به جز سعید مولایی، هیچ ورزشکار مطرحی در این رشته حضور نداشته؛ ضمن اینکه با حضور یک ورزشکار قدرتمند اسرائیلی در وزن سعید مولایی، شانس مدال در این وزن نیز بسیار پایین بود.


البته میراسماعیلی در این یکی دو هفته اخیر تلاش کرد با دعوت از چند چهره، اسم فدراسیون را بار دیگر و قبل از محرومیت بر سر زبان ها بیاندازد. از جمله مذاکره با محمد محمدی بریمانلو  ، ملی پوش وزن 73- کیلوگرم جودوی ایران و دارنده مدال برنز جهان برای بازگشت به تیم ملی جودو. بریمانلو که با خاطر مشکلی شبیه مشکل سعید مولایی سفرش به رقابت‌های جهانی ژاپن لغو و از جودو خداحافظی کرده بود با پیشنهاد فدراسیون برای بازگشت به تیم ملی موافقت کرده است.

میراسماعیلی یا جواد محجوب قهرمان سنگین وزن جودوی ایران که مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا و مدال های خوش رنگی را در مسابقات مختلف در کارنامه خود داشته و تصمیم داشت که جودو را رها کرده و شانس خود را در مسابقات حرفه ای MMA بیازماید، نیز برای بازگشت به تیم ملی مذاکره کرده است.

طبق صحبتی که محجوب با رئیس فدراسیون جودوی ایران داشته گفته می شود قول داده که زیر پرچم جهوری اسلامی ایران در این مدت باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۰ برای کسب سهمیه بجنگد.   با این حال در دو سه سال اخیر تیم ایران از مسابقات مختلف جودو، دست خالی به کشور بازگشته بود. فرار از محرومیت همه ورزش ها

ورزشکارانی که از اراضی اشغال شده فلسطین ورزش حرفه ای می کنند، بیش از هرچیزی در جودو موفق بوده اند و به عبارت دیگر تنها قایقرانی و جودو برای این کشور در ادوار مختلف المپیک، مدال آوری داشته است و به این ترتیب، با تعلیق احتمالی جودوی ایران تا زمان المپیک، احتمال تعلیق سایر ورزشهای ایران به شدت کاهش پیدا می کند و این مسئله آرامش را به اردوهای المپیکی ایران می آورد.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جودو آرش میراسماعیلی محرومیت سعید مولایی المپیک 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی جودو مردان و بانوان ایران امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و‌دومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه به این رقابت‌ها اعزام شوند، اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، تمام پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی دبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان نیز لغو شد.


امابا توجه با زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسوولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم را جهت حضور در مراسم وزن کشی مسابقات انجام داد و در نهایت بلیط اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان صادر شد تا جودوکاران کشورمان ساعت ۱۸ امروز پنج شنبه (۳۰ فروردین ماه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) ابتدا به فرودگاه دبی سفر خواهند کرد و پس از آن به مقصد هنگ کنگ اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام تیم‌های ملی جودو ایران به هنگ کنگ لغو شد
  • سیل دبی بازهم برای ورزش ایران دردسر شد
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند
  • پس از رایزنی میراسماعیلی با رئیس اتحادیه آسیا؛ جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند
  • تیم ملی جودو ایران راهی هنگ کنگ می‌شود
  • تیم ملی جودوی ایران امروز راهی هنگ‌کنگ می‌شود
  • تیم ملی جودو مردان و بانوان ایران امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم