Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@12:20:39 GMT

روسيه و چين قطعنامه ضد سوري را وتو کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۱۹۳۷

روسيه و چين قطعنامه ضد سوري را وتو کردند

خبرگزاری آریا- روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی چند کشور غربی درباره توقف درگیری ها (مقابله ارتش سوریه با تروریست های تکفیری در ادلب) را وتو کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رای گیری درباره دو قطعنامه در مورد اوضاع استان ادلب در سوریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با هدف بررسی قطعنامه پیشنهادی آلمان، بلژیک و کویت برای توقف درگیری ها (مقابله ارتش سوریه با تروریست های تکفیری در ادلب) در ادلب سوریه ارائه شد، چین و روسیه با استفاده از حق وتو، مانع تصویب قطعنامه پیشنهادی شدند.

سیزدهمین وتوی روسیه درباره جنگ سوریه
روسیه روز پنجشنبه برای سیزدهمین بار اقدام شورای امنیت سازمان ملل را درباره جنگ سوریه وتو کرد. روسیه درخواست برای برقراری آتش بس در شمال غربی سوریه را به این علت رد کرد که این درخواست، شامل معافیتی برای عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند، نمی شود.
چین نیز با حمایت از روسیه، جلوی تصویب این متن را گرفت؛ متنی که توسط بلژیک، آلمان و کویت تهیه شده بود. این هفتمین وتوی چین درباره جنگ سوریه بود.

انتقاد شدید نماینده سوریه از سکوت در برابر جنایات ائتلاف آمریکایی در این کشور
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف بررسی قطعنامه پیشنهادی توقف درگیری ها در ادلب گفت وقتی سخن درباره جنایاتی است که ائتلاف بین المللی (آمریکایی) و شبه نظامیان مزدورش مرتکب می شوند قلم ها خشک می شوند.
وی با اشاره به ریاست دوره ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود تاریخ از این نشست به عنوان نشستی یاد خواهد کرد که نه برای حمایت از مردم سوریه بلکه برای مخدوش کردن وجهه روسیه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده است.
بشار الجعفری با بیان اینکه توافقات آستانه و سوچی به حق نظام سوریه و هم پیمانانش در مبارزه با گروههای تروریستی تاکید دارد, خظاب به نماینده آلمان به عنوان یکی از سه کشور پیشنهاد دهنده قطعنامه توقف درگیری در ادلب, گفت نماینده آلمان چگونه از ضرورت مبارزه با تروریست های بیگانه در سوریه غافل است؟ چگونه ممکن است چنین قطعنامه ای از طرف کشورهایی پیشنهاد شود که خودشان در قالب ائتلاف بین المللی در سوریه حضور دارند, ائتلافی که با داعش مبارزه نمی کند بلکه زیرساخت های سوریه را ویران می کند و عامل قتل هزاران غیرنظامی سوری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه چین وتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و همچنین نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

سفر احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه صورت گرفته است.

در این نشست وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور حضور دارند.

شرکت در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های حضور احمدیان در روسیه است.

وی همچنین با همتایان خود در روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال در یکی از شهر‌های این کشور برگزار می‌شود، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به خصوص آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست