Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سهراب صیدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران،با بیان اینکه ۱۲ هزار مورد بازرسی از سال گذشته تاکنون از صنوف گچساران انجام شده گفت: ۷۰ مرکز متخلف توزیع مواد غذایی پلمپ شد.

او گفت: بیشترین میزان مواد کشف شده لبنیات، نوشابه، شیرینی ها، بیسکویت، رب گوجه فرنگی، روغن، بستنی و ترشیجات، کالباس، تنقلات و انواع نوشیدنی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیدی اضافه کرد: شهروندان باید به تاریخ تولید و مصرف اقلام و مواد مصرفی و خوراکی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از خرید یا استفاده آن اجتناب کنند.

او همچنین گفت: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه در اولویت است لذا با هر گونه تخلف در زمینه عرضه مواد غذایی فاسد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

صیدی با بیان اینکه ۱۷ باب داروخانه شبانه روزی و روزانه در شهر دوگنبدان خدمات رسانی می‌کنند گفت: چهار باب داروخانه در مراکز روستایی این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شد.

او افزود: بیش از ۴۰۰ بازرسی از داروخانه ها، عطاری‌ها و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی این شهرستان از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

صیدی گفت: ۱۰ داروخانه در این شهرستان بدلیل گرانفروشی در این شهرستان شناسایی برای رسیدگی به تخلف و مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

صیدی با بیان اینکه مردم در خرید اقلام دارویی و بهداشتی به تاریخ انقضا و مجوز‌های آن دقت کنند، گفت: با هدف مبارزه با مواد غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۷۵۰ کیلوگرم دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی غیرمجاز و تاریخ گذشته در این شهرستان امحا شد.

او در ادامه گفت: اکیپی متشکل از کارشناسان و بازرسان نظارت بر درمان به طور مداوم در حال بازدید از داروخانه‌ها و مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

صیدی افزود: شهروندان هرگونه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی موردنیاز خود را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز تهیه و از خرید دارو و کالا‌های قاچاق و غیرمجاز خودداری کنند.

او افزود: تعداد بیماران خاص شناسایی شده در این شهرستان ۲۰۰ نفر هستند

صیدی بیان کرد: معاینه و مشاوره‌های تخصصی، تامین دارو‌های تخصصی، انجام آزمایشات و خدمات تصویر برداری مشخص شده، خدمات توان‌بخشی، تزریق خون و فاکتور‌های انعقادی خونی از خدمات مورد حمایت بیماران خاص است که به صورت رایگان در مراکز درمانی شهرستان ارائه می‌شود.

او گفت: تالاسمی، بیماری‌های کلیوی دیالیزی، هموفیلی، ام اس و‌ای بی از جمله بیماری‌های خاص هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: یک میلیارد ریال امسال تخفیف دارویی به بیماران خاص در این شهرستان داده شد.

انتهای پیام/پ

مواد غذایی غیرقابل مصرف در گچساران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان