Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریورماه ۱۳۴۴ آغاز فعالیت رسمی تشکیلاتی به نام «سازمان مجاهدین خلق» بود؛ سازمانی که در نخستین اقدام با آنچه که «ناکافی بودن تفسیر رسمی از دین» خواندند با ایجاد گروه‌های بحث به تدوین ایدئولوژی دینی و سیاسی خود پرداختند و تلاش کردند که کتاب ها و جزوه هایی را تهیه کنند که به عنوان متن آموزشی در سازمان استفاده شود تا فضای جدیدی که به سازمان وارد می‌شد از همان ابتدا با برنامه مدون و مشخصی در راه مبارزات انقلابی خود طبق اصول تشکل متبوع قدم بردارند و پیش بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتشارات به‌نشر با انتشار کتاب یک روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق از مجموعه «یک روایت معتبر» به قلم شهرام بزرگی به سراغ جریان ها و اتفاقات بیش از یک دهه قبل از تاریخ پیدایش سازمان مجاهدین خلق رفته است و با مشخص نمودن سر منشاء پیدایش چنین احزاب و تشکل هایی در آن برهه حساس تاریخی، فعالیت این سازمان را در سال ها و جریان های متاخرتر روایت و در نهایت عملکرد آنها را بررسی و تحلیل کرده است.
به طور خلاصه مخاطب در مسیر تحلیل و بررسی ماهیت و چگونگی پیدایش و فعالیت سازمان مجاهدین خلق از ظرفیت ها و جریان های اولیه آگاه می شود که بعدها به نوعی پایه گذار پیدایش سازمان شدند که در طول سال ها به نقطه حضیض فعلی‌اش رسیده است.
در این اثر پیدایش، تاسیس و تدوین ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق، آثار تالیفی سازمان مجاهدین خلق، آموزش های سیاسی و اجتماعی در این سازمان، گسترش تشکیلات ورود سازمان به مقوله آموزش نظامی، گردش به مارکسیسم، بازسازی سازمان در زندان و فعالیت های آن بعد از سرنگونی حکومت پهلوی، ترور و شورش های مسلحانه پرداخته شده است.
یک روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق در ۸۳ صفحه و با تیراژ یکهزار نسخه به چاپ رسیده است و هم اکنون در بازار کتاب در دسترس علاقمندان قرار دارد.
یک روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق این نکته را یادآوری می کند که برای تحلیل و بررسی یک تشکل، حزب یا سازمانی که در برهه ای از تاریخ به وجود آمده و نام و اعتبار هر چند کمی یا منفی برای خودش استفاده کرده نه تنها باید اتفاقات و جریان های مربوط به آن مقطع زمانی مورد بررسی قرار گیرد بلکه باید با نگاهی موشکافانه به ریشه‌های تاریخی آن مراجعه کرد و پیشینه و منشا اصلی پیدایش آن را مشخص نمود.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تازه های نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش

به گزارش قدس آنلاین، نادر بذرافشان برگزاری حراج‌های شمش در دولت سیزدهم را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیش از این اقدام، شمش از طریق شرکت‌هایی وارد کشور می‌شود و دولت اجازه داده بود که شمش‌ها در بازار فروخته شود در دولت سیزدهم مرکز مبادله طلا و ارز با رویکرد شفافیت و رقابت اقدام به برگزاری حراج‌های شمش کرد.

وی افزود: رسته‌های تولیدی و آب شده صنعت طلا اقدام به شرکت در این حراج‌ها کردند این امر باعث شد تا شمش‌های طلا به صورت مستقیم به دست تولید کننده واقعی برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: برگزاری حراج‌ها نیاز تولیدکنندگان را فراهم کرد ضمن اینکه روند فرایند شمش طلا نیز مورد رصد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این اتحادیه نقش نظارتی در برگزاری حراج‌های شمش را دارد گفت: هویت افراد در صنف طلا توسط این اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بذرافشان بیان داشت: قیمت‌های پایه شمش نیز از طریق شرکت‌های وارد کننده اعلام می‌شود و با حضور مسئولان بانک مرکزی و مرکز مبادله طلا و ارز نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: براساس شیوه نامه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران شامل «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر » هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • روز آگاهی از اوتیسم بزرگسالان ۱۴۰۳+ تاریخچه و پوستر Adult Autism Awareness Day 2024
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید