Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امروز(29 شهریور) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، به‌مناسبت ایام هفته دفاع مقدس با طرح این پرسش که بعد از گذشت سی سال از پایان دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی، آیا جبهه مقاومت قوی‌تر شده یا جبهه دوستان آمریکا و صهیونیست‌ها و وابستگان منطقه‌ای آمریکا، گفت: واقعیت این است که متحدان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با داشتن ظرفیت‌های عظیم مردمی و انسان‌هایی که هوشمند و شجاع و باانگیزه هستند و اهداف حق‌طلبانه را دنبال می‌کنند، از متحدان آمریکا قوی تر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکایی‌ها یک جریان سلطه‌گر شیطانی هستند و یک جریان سرکوبگر، باطل و تجاوزگر هستند اما متحدان انقلاب اسلامی به دنبال اهداف حق‌طلبانه در منطقه هستند، از حمایت مردم برخوردارند و خداوند به آنها وعده پیروزی داده است. این وعده اسلامی است که "الاسلام یعلو و لا یعلی علیه".

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه طی سی سال گذشته راهبرد انقلاب اسلامی در غرب آسیا توانسته اهداف آمریکا را با شکست مواجه کند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از 18 سال از اشغال افغانستان نتواسته‌اند امنیت و رفاه را فراهم کنند. راهبرد آنها در افغانستان و عراق با شکست مواجه شد. تلاش‌ آنها برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد و راه انداختن داعش و کشتار شیعیان و اهل سنت، با شکست مواجه شد. جورج بوش پسر که به افغانستان و عراق لشکر کشی کرد نتوانست محبوبیت کسب کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ترامپ بنظر می‌رسد از تعادل رفتاری، عقلانیت و خردمندی یک رئیس‌جمهور خارج شده است، گفت: مردم آمریکا دچار بدترین رئیس‌جمهور شدند و همه آگاهان سیاسی می‌دانند هم طرح خاورمیانه بزرگ بوش و هم معامله قرن ترامپ با شکست مواجه شده است. جبهه متحدان آمریکا امروز مجبور به عقب نشینی از غرب‌ آسیا شدند. همانطور که ارتش سرخ شوروی در طی ده سال مجبور شد از افغانستان عقب نشینی کند، امروز هم بعد 18 سال مردم افغانستان می‌توانند آمریکا را بیرون کنند. قدرت آمریکا رو به افول است و رژیم صهیونیستی که زمانی شعار "از نیل تا فرات" می‌داد ببینید به چه روزی افتاده است و شکست‌های پیاپی را متحمل شده است.

وی با بیان اینکه آیا دولت عربستان و امارات با 5 سال کشتار مردم مظلوم یمن و محاصره همه راه‌های الحدیده و عدن و نرسیدن مواد غذایی و دارو پیروز شدند؟ اظهار داشت: آنها هیچ دستاوردی در این 5 سال نداشتند. خردمندان کشورهای عربی تاریخ یمن و ایثارگری‌شان را بخوانند. آنها چند هزار نیروی مصری را که زمان عبدالناصر و ملک فیصل یمن را به اشغال درآورده بودند، بیرون نمودند. هم مصری‌ها و هم عربستانی‌ها تاریخ یمن را می‌دانند. متحدان آمریکا و متجاوزان به فلسطین و یمن فرسوده و خسته شدند و سیاست‌ها و راهبردهایشان غلط بوده و شکست خورده است.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه بازیگران منطقه یکی جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است و جبهه دیگری متحدان آمریکا، گفت: رهبری شجاعانه سید حسن نصرالله را با رهبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی مقایسه کنید و بیینید کدام یک شجاعت بیشتری دارند. آیا رهبران این کشورها قابل مقایسه هستند؟ یکی از صحنه‌های اقتدار ملت ایران این است که دولت و ملت ایران در دل معادله و توازن منطقه‌ای قرار گرفتند و در پیروزی‌های منطقه حرف اول را می‌زنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: ملت شجاع و صبور ایران همواره به دنیال صلح و امنیت پایدار هستند. البته نه آن صلحی که پمپئو هفته گذشته از‌ آن حرف زد و می‌خواست افکار منطقه را فریب دهد. کار امثال پمپئو فریب دادن و خدعه کردن است. آمریکایی‌ها در غرب آسیا با شکست مواجه شده‌اند و در مقیاس جهانی در هژمونی قدرت دچار شکست شدند .

وی افزود: آقای ترامپ به سرنوشت شش رئیس جمهور قبل خودش که نتوانستند اراده سیاسی خود را به ملت ایران تحمیل کنند دچار شد. ترامپ هم به تاریخ خواهد پیوست و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب سد تحریم‌های ظالمانه را خواهد شکست و غرور و تکبر سیاستمداران آمریکا را لگدمال می‌کند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه ملت ایران فشارهای اقتصادی و سیاسی را پشت سر خواهد گذاشت و از آن عبور خواهد کرد و میراث ترامپ از ریاست جمهوری جز شکست و اختلاف با متحدانش ثمری ندارد، تاکید کرد: وی تلخ‌ترین تجربه ریاست‌جمهوری‌ آمریکا خواهد شد و در نتیجه ظلم به ملت ایران دچار بدعاقبتی خواهد شد. ملت بزرگ ایران پس از گذشت سی سال از دوران عزتمند دفاع مقدس با روحیه صبورانه و شجاعانه و رهبری خردمند و حفظ انسجام قوا و ائتلاف با جبهه مقاومت اسلامی قادر است از کشور، امنیت آن و منافع ملی و منطقه‌ای دفاع کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: به حول و قوه الهی و توجهات حضرت ولیعصر(عج) ملت ایران با عبور افتخار‌آمیز از مشکلات کنونی از این تنگنا عبور می‌کند و پیروزی را به آغوش می‌گیرد. هم یک کشور مستقل و آباد و پیشرفته برای تحقق تمدن نوین اسلامی را شکل خواهد داد که مقام معظم رهبری این بشارت را دادند. ایجاد تغییر در ساختار و شاکله قدرت‌ها در دهه‌های آینده بدون پشتوانه فکری و فلسفی شدنی نیست. انقلاب اسلامی و مجموعه ملت‌ها و کشورهای اسلامی مشتمل بر 57 کشور و مسلمانان ساکن در کشورهای غیر اسلامی، دارای آنچنان ظرفیت بی نظیری هستند که می‌تواند با الهام‌گیری از اسلام ناب محمدی و الگوگیری از انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی با همکاری و همگرایی نزدیک، تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشند و تشکیل یک قطب قدرت تمدنی در قرن حاضر براساس عدالت را رقم بزنند.

وی افزود: ملت و دولت ایران یک الگویی برای سایر ملت‌های اسلامی است. آمریکا و اسرائیل و انگلیس تلاش کردند دو دولت جعلی یکی داعش را در عراق و دیگری را در افغانستان برای رویارویی با جمهوری اسلامی روی کار بیاورند اما‌ شکست خوردند و آنچه ماند نظام برآمده از اراده ملت ایران بود.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه به فضل الهی و با هوشمندی و صبوری ملت بزرگ ایران و مجاهدت‌های فراموش نشدنی 200 هزار شهید، 300 هزار جانبار و 40 هزار آزاده، ملت ایران و انقلاب اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای در غرب‌ آسیا تبدل شده و شکست ناپذیر است، گفت: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دگرگون می‌کند. آمریکایی ها خوب می‌دانند ما از رهبری شجاع و نیروهای مسلح قدرتمند برخورداریم. سیاست ما ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و خروج نیروهای بیگانه است و امیدواریم دشمنان فرامنطقه‌ای ما بدانند ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به دنبال صلح و امنیت پایدار است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صفوی آمریکا جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدولی قرنی متولد سال ۱۲۹۲ بود. او سال ۱۳۰۹ به عضویت ارتش درآمد و ترفیع درجه گرفت. تا اینکه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد و از سال ۱۳۳۳ در طرز تفکر تیمسار قرنی تغییر آشکاری به وجود آمد و گرایش محسوسی به افسران ناسیونالیست و ضدرژیم شاهنشاهی پیدا کرد؛ زیرا فساد و سرکوب بعد از کودتا و ناتوانی دولت در انجام اصلاحات او را نگران ساخته بود، مشکلات موجود را ناشی از ادامه نفوذ طبقه بالای کشور، چون سرلشکر فضل‌الله زاهدی و اردشیر زاهدی، منوچهر اقبال تیمور بختیار و سرلشکر علوی‌مقدم می‌دانست.

قرنی از اینکه وضع کشور در نهایت به یک رژیم سلطنتی دیکتاتوری تبدیل خواهد شد نگران بود و راه‌حل آن را «ایجاد یک دولت توانا برای پایان دادن به حاکمیت طبقه سنتی بالا و وادار ساختن شاه به قبول نظام پادشاهی مشروطه و انجام اصلاحات گسترده» می‌دانست. همین تفکرات سرلشکر قرنی سبب شد تا او تبدیل به شخصیت معترض سیاسی شود تا اینکه در اسفند ماه ۱۳۳۶ توسط ساواک بازجویی شد. او ۳ سال زندانی شد.

سرلشکر قرنی بعد از آزادی از زندان، تحت مراقبت‌های ویژه اطلاعات داخلی بود و مأمورانی به منزل وی نفوذ می‌کردند تا در جریان ادامه فعالیت‌های سرلشکر اخراجی ارتش شاه قرار گیرند که در این راستا پیشنهاداتی هم به شهید قرنی داده می‌شد. یکی از پیشنهادها این بود که سیدضیاءالدین طباطبایی در ملاقات با سرلشکر قرنی حامل پیغامی از محمدرضا شاه بود، اما قرنی می‌گوید: «در حال حاضر و با وضع موجود به هیچ وجه حاضر به قبول پست سیاسی بسیار مهم نیستم».

سرلشکر قرنی به دلیل قطع شدن حقوق و مزایا در سخت‌ترین شرایط مادی قرار داشت. محمدرضا پهلوی مبلغ ۳ میلیون تومان به ارتشبد فردوست می‌دهد تا به قرنی بدهد، اما قرنی کریمانه آنها را رد کرد و بر تمایلات دینی و اسلامی‌اش تأکید می‌کند.

با آغاز نهضت امام خمینی(ره) و شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، این بار قرنی راه جدید خود را پیدا کرد و دور جدید فاصله گرفتن از باورهای سیاسی گذشته‌اش را از طریق نزدیک شدن به اندیشه‌های امام خمینی (ره) آغاز کرد؛ ارتباط سرلشکر قرنی با امام خمینی(ره) و نیروهای نزدیک به جنبش اسلام‌گرایانه در سال ۱۳۴۲حساسیت‌ ساواک و رژیم پهلوی را برانگیخت و سه سال زندان را برای عالی‌ترین افسر اطلاعاتی ایران را به همراه داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرلشکر محمدولی قرنی که عضو شورای انقلاب اسلامی نیز بود با سمت رئیس ستاد ارتش در صبح روز ۲۴ بهمن ماه  ۱۳۵۷ به همراه عده‌ای از مأموران مسلح کمیته انقلاب به محل ستاد ارتش واقع چهارراه قصر رفت و در محل کار خود مستقر شد.

از اقدامات شهید قرنی می‌توان به انحلال لشکر گارد جاویدان و شاهنشاهی، قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی تا رسیدگی به امور سربازان، اخراجی‌ها، بازنشستگان و تجهیزات ارتش اشاره کرد. شهید قرنی در ادامه فعالیت‌هایش با مخالفت‌هایی روبرو شد که حمایت امام خمینی(ره) از ارتش و قرنی را به دنبال داشت.

در جریان درگیری توطئه ضدانقلاب‌ها در کردستان، سپهبد قرنی با قاطعیت در دفاع از نظام جمهوری اسلامی برخورد کرد. این قاطعیت که بعدها کاملاً مورد تأیید سران انقلاب قرار گرفت، موجب شد که در ششم فروردین ۱۳۵۸ روزنامه‌ها اعلام کنند به دستور مهندس بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت، محمدولی قرنی از کار برکنار شود و ناصر فربد جایگزین او شود.

این درحالی است که شهید قرنی بعد نوشتن استعفای خود، آن را نزد امام راحل(ره) برد؛ امام استعفای او را گرفتند و گفتند: «خیر، شما بفرمایید سرکارتان»؛ بعدها مشخص شد که مهدی بازرگان بدون هماهنگی با امام خمینی(ره) اقدام به برکناری سپهبد قرنی کرده بود.

سرلشکر محمدولی قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و اولین شهید ترور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ در حیاط منزلش توسط اعضای گروهک فرقان ترور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • شکست تاریخی ۲۰۲۴ اسرائیل و آمریکا!
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است