Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات نظامی آمریکا نوشت، به دنبال حملات اخیر به صنایع نفتی آرامکو در عربستان سعودی، وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی استقرار سامانه‌های ضدموشکی بیشتر، یک اسکادران جت‌های جنگنده دیگر و همچنین استقرار تجهیزات نظارتی بیشتر در منطقه غرب آسیا است.  

مقامات آمریکایی می‌گویند که این تدابیر در حال ارزیابی و بررسی است و علاوه بر موارد مذکور حضور و حفظ یک ناو هواپیمابر و دیگر ناوهای جنگی در غرب آسیا نیز قابل انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این گزارش آمده است، افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه به منظور افزایش توان دفاعی آمریکا و متحدانش بعد از حملات گسترده روز شنبه به تاسیسات نفتی سعودی است و اکنون برای دریافت تاییدیه روی میز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است. 

مقامات پنتاگون در ادامه اضافه کردند که مقامات نظامی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا(سنتکام) روز پنج شنبه و جمعه در سطح میانی و معاونان ژنرال «مک کنزی» دیدارها و رایزنیهایی در این زمینه انجام خواهند داد. 

وال استریت ژورنال همچنین خبر داد که ترامپ به همراه مشاور ارشد امنیت ملی و دیگر دستیاران امنیتی خود احتمالا روز جمعه یک بار دیگر درباره چگونگی پاسخ آمریکا به حملات اخیر به آرامکو نشست برگزار خواهند کرد.  

این روزنامه آمریکایی افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه را برخلاف وعده‌های اخیر دونالد ترامپ در زمینه کاهش حضور نظامی این کشور در غرب آسیا خوانده است. 

یک مقام نظامی ارشد آمریکا آشنا به موضوع گفته است، «افزایش استقرار نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر در خاورمیانه احتمالا یکی از گزینه‌های کاخ سفید برای پاسخ به حملات اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به عنوان متحد درجه یک واشنگتن در خلیج فارس است و ترجیح ترامپ پیگری از طریق سازمان ملل به جای استفاده از گزینه نظامی است.»

وال استریت ژورنال در تشریح جزئیات استقرار تجهیزات نظامی آمریکا موشت: پنتاگون قصد دارند سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت بیشتری برای افزایش توان دفاعی آمریکا از یک منطقه خاص و همچنین سامانه های تاد را برای رهگیری موشکهای بالستیک در منطقه مستقر کند.  

با این حال این روزنامه آمریکایی نوشت: هیچگدام از سیستمها قادر به مقابله با حملات موشکی کروز و حملات پهپادهای مهاجم که اخیر در حمله به عربستان سعودی استفاده شد نیستند اما با این حال باعث تقویت دفاعی به ویژه علیه موشکهای بالستیک خواهد شد. 

مقامات پنتاگون در ادامه گفتند که یک اسکادران از جنگنده‌های F-22 نیز در این طرح به منطقه اعزام خواهد شد و در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان عربستان سعودی مستقر خواهد شد. 

ارتش آمریکا در ماه جولای گذشته بعد از تایید ملک سلمان پادشاه سعودی نیز تعدادی جنگنده و نظامی خود را به این پایگاه اعزام کرده بود.

310311

کد خبر 1301487

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا عربستان محمدجواد ظریف آرامکو باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال ایران و آمریکا وزارت خارجه دربی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست پروژه ژاندارم نیابتی

  شاید مهم‌ترین جلوه دوران یاد شده حمله هماهنگ فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی به مصر در اواخر سال ۱۹۵۶ میلادی باشد. در آن زمان جمال عبدالناصر،  رئیس‌جمهور فقید مصر با الگو گرفتن از محمد مصدق، پرچمدار ملی‌شدن صنعت نفت ایران، تصمیم گرفت کانال سوئز راملی اعلام ودست کشورهای خارجی راازمنطقه کوتاه کند. واکنش تند رژیم صهیونیستی به این تصمیم، حمله و در نهایت عقب‌نشینی از قلب جهان عرب به‌خوبی نشان‌دهنده جایگاه این رژیم جعلی میان دولت‌های غربی بود.حال پس از گذشت سال‌ها باردیگرنبرد طوفان‌الاقصی یادآوروابستگی متقابل سردمداران رژیم صهیونیستی واعضای گروه هفت به یکدیگراست.
   
خطاهای پی درپی نتانیاهو
«بی‌بی» به‌دلیل افزایش انتقادات بین‌المللی و داخلی و تداوم جنگ غزه، آزاد نکردن اسیران و برنامه‌ریزی برای حمله به رفح در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته است و برای خروج از بحران تصمیم گرفت با حمله تروریستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق و ترور جمعی از مستشاران نیروی قدس، ایران را به واکنش مستقیم مجبور و به این وسیله زمینه برخورد میان محور مقاومت و سنتکام را فراهم کند. در حالی که دولتمردان و رسانه‌های صهیونیستی از تغییر معادله با تهران و اراده جدی برای درگیری مستقیم با ایران صحبت به میان می‌آوردند، دو متغیر حمله گسترده موشکی ــ پهپادی ایران در جریان عملیات «وعده صادق» و همراهی نکردن بسیاری از دولت‌های غربی با رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف نظامی، سبب شد تل‌آویو یک گام عقب‌نشینی کند و با طراحی عملیاتی محدود در داخل خاک ایران، خود را از معرکه خودخواسته کنار بکشد.
   
بی‌اعتمادی در دوران جدید
تنها دقایقی پس از حمله مشروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهداف نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفت. به گزارش رسانه‌های غربی، با آن‌که بایدن از نتانیاهو خواست از افزایش تنش با ایران خودداری کند اما ظاهرا در گفت‌و‌گو میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، طرف آمریکایی از تل‌آویو خواست واشنگتن در جریان حمله به ایران قرار بگیرد. کمی بعد ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا با لحنی بی‌سابقه مدعی شد پاسخ ارتش صهیونیستی بدون اطلاع آمریکا و سایر شرکای این کشور با شکست مواجه خواهد شد. استفاده از چنین ادبیاتی علاوه بر نشان دادن عمق وابستگی رژیم صهیونیستی به واشنگتن، شاید به نوعی بازتاب افزایش بی‌اعتمادی میان سران واشنگتن و تل‌آویو در دوران جدید باشد. به گزارش دیلی‌تلگراف، مقام‌های صهیونیست به همتایان آمریکایی خود اطلاع داده بودند احتمالا تا عید پسح (۳۰ آوریل) اقدامی جدی علیه ایران انجام دهند اما تنها کمتر از ۲۴ ساعت، یعنی بامداد جمعه نوزدهم آوریل اخباری منتشر شد که گمانه‌زنی‌ها از دست داشتن این رژیم (مستقیم یا غیرمستقیم) در حمله محدود به هدف نظامی در اصفهان حکایت داشت.
   
نگرانی اسرائیل از تغییر نگاه آمریکا
آمریکا برای مقابله با تهدید روز‌افزون روسیه و چین علیه هژمونی آمریکایی قصد دارد نقطه تمرکز خود را از غرب آسیا بردارد و به سمت حوزه اقیانوس هند ــ اقیانوس آرام نقل مکان کند. در نگاه دولتمردان آمریکایی، ایجاد بلوک واحد عربی ــ عبری در قالب پروژه «آی‌مک» و سازوکارامنیتی النقب به واشنگتن امکان می‌دهد نظم غرب‌آسیا را بار دیگر بر مبنای منافع خود بازتعریف کند اما در نگاه کشورهای عربی ورژیم صهیونیستی، تغییر نوع حضور آمریکا در منطقه به معنای به خطر افتادن منافع آن برابر ایران و محور مقاومت خواهد بود.بر همین اساس برخی تحلیلگران معتقدند، رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن است پیش از افزایش تمرکز آمریکا بر مهار چین، زمینه افزایش تنش میان تهران و واشنگتن را فراهم کند و با هزینه دولت‌های غربی تهدید ایران را از بین ببرد. سلسله تحولات امنیتی سال۲۰۲۰میلادی که درنهایت به شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی منجر شد، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی بی‌بی و نئوکان‌های آمریکایی برای فریب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و وارد کردن تهران و واشنگتن به جنگی گسترده بود.
   
وابستگی کامل تل‌آویو به غرب
برخلاف لفاظی‌های سیاسی و عملیات روانی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، رخدادهای میدانی حاکی از وابستگی کامل تل‌آویو به واشنگتن، پاریس و لندن است. کمک‌های نظامی ــ اطلاعاتی آمریکا و تروئیکای اروپایی به رژیم صهیونیستی تنها دقایقی پس از عملیات طوفان‌الاقصی یا کمک سامانه‌های پدافندی کشورهای نام برده به صهیونیست‌ها هنگام حمله موشکی ــ پهپادی ایران نشان‌دهنده عمق وابستگی پدافندی تل‌آویو به کمک‌های غرب است.

 پایان افسانه‌
میزان آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات بیرونی به قدری قابل‌توجه است که قطع کمک‌های غرب به تل‌آویو را می‌توان به مثابه پایان افسانه دیوار آهنین رژیم صهیونیستی دانست. به عبارت دیگر، فقدان عمق راهبردی و جغرافیای کوچک رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که با تجهیزات پیشرفته نظامی جبران شود و در برابر تهدیدات ژئوپلیتیکی بسیار آسیب‌پذیر است. با آن‌که در ۳۰ سال اخیر رژیم صهیونیستی در فرصت‌های مختلف سعی کرده است ایران را تهدید به حمله مستقیم نظامی کند اما جمهوری اسلامی برای نخستین‌بار با بیش از ۳۰۰ پرتابه اهداف نظامی ــ اطلاعاتی را در خاک فلسطین و جولان اشغالی هدف قرار داد. با وجود برخورداری رژیم صهیونیستی از سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داوود و کمان ــ ۳، عملیات وعده صادق نشان داد تا چه اندازه رژیم صهیونیستی وابسته به چتر پدافندی آمریکا و کشورهای عربی است. حال رژیمی چنین سست و وابسته قصد داشت با کشاندن آمریکا به معرکه جنگ با ایران زمینه احیای موازنه به نفع خود را فراهم آورد اما بی‌تمایلی واشنگتن برای تغییر نقطه تمرکز از اوکراین ــ تایوان از سویی و نگرانی نسبت به افزایش قیمت جهانی انرژی و تورم ناشی از آن (در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا) از سوی دیگر سبب شد طرح نتانیاهو با بن‌بست مواجه شود.

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • معاریو: آمریکا اذعان کرد که ایران قدرت منطقه‌ای است