Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:52:45 GMT

جوهره اصلی اقتدار کشور در ۴۰ سال گذشته مقاومت بوده است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۲۶۴۶

جوهره اصلی اقتدار کشور در ۴۰ سال گذشته مقاومت بوده است

آیت الله علم الهدی گفت: جوهره اصلی اقتدار کشور در ۴۰ سال گذشته مقاومت بوده و منشاء تمام اینها سیدالشهدا(ع) است، اگر این چنین معلمی و عاشورایی نداشتیم مسلما وضعیتی اینگونه نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز(۲۹ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خداوند استکبار در عمل را تقبیح می‌کند، خداوند می‌خواهد انسان وظیفه بندگی‌اش را انجام دهد و صرفا امیدوار به فضل پروردگار باشد، انسان با ۱۰ سال عبادت و روزه و اعمال مستحبی و خیرات، هستی‌اش را نیز در راه خدا می‌دهد اما ناگهان گناه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: صحبت‌های آزادگان دفاع مقدس را بنشینید و بشنوید چه می‌گویند، اگر اینها مقاومت نمی‌کردند وضع ما به طریق دیگری بود، در داخل کشور به مدت ۸ سال جنگ طول کشید، حتی روزی گلوله و لوله توپ نداشتیم تا انتهای جنگ که پیروز شدیم و موشک ساز بیرون آمدیم، اگر مقاومت رزمندگان و فرماندهان ما نبود چه می‌شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جوهره اصلی ما در تمام این سال‌ها مقاومت بود، این را از کجا آموختیم، در دنیا سابقه ندارد که مردم عادی ۴۰ سال این گونه مقاومت کنند و بایستند، منشاء تمام اینها سیدالشهدا(ع) است که آموزگار مقاومت است، اگر چنین معلمی و عاشورایی نداشتیم مسلما چنین وضعیتی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه ۸ سال رزمندگان ما با این الگو ایستادند، گفت: امروز مسئله ایران مسئله یک کشور در محدوده جغرافیایی خاص نیست، ۳۹ سال قبل فرودگاه مهرآباد را بمباران کردند و از مرز غربی و جنوب غربی حمله کردند و در فاصله چند روز ۱۵۰۰ کیلومتر خاک ما در معرض تجاوز دشمن قرار گرفت.

 

امام جمعه مشهد اظهارداشت:حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و جبهه وطنی سوریه و جهاد اسلامی فلسطین و حماس فلسطین و حزب الله لبنان، همه ایران است، سید مقاومت اعلام کرد که مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن امام، مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شنبه گذشته انصارالله یمن، ۱۰ پهپاد ارسال کرد و در منطقه بقیق پالایشگاه نفت آرامکو بود که روزی ۷ میلیون بشکه در این پالایشگاه تصفیه می‌شد و پهپادها این پالایشگاه را با خاک یکسان کردند، روزی ۵ میلیون بشکه از تولید نفت عربستان کم شد و برای آنکه جواب طلبکارانش را بدهد مجبور شد از عراق نفت بخرد و آمریکا که در هیچ شرایطی حاضر به باز کردن مخازن استراتژیک خودش نمی‌شد و آن را ابزار آقایی خود در دنیا می‌دانست، مجبور شد مخازن را باز کند تا قیمت نفت تعدیل شود اما بازهم ۲۰ درصد قیمت نفت افزایش یافت.

 

آیت الله علم‌الهدی تاکید کرد: این ضربه را انصارالله یمن زد و آمریکای نادان می‌گوید این کار ایران بوده است، اینها می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند، رادار که از یک طرف چک نمی‌کند و ۴ طرف آسمان را تحت کنترل دارد می‌‌گویند پهپاد را ایران فرستاده تا ایران را متهم کنند، فکر کرده‌اید مرزهای این کشور را متهم می‌کنید، امروز ایران محور مقاومت در منطقه است، یعنی شما بخواهید تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه، خاک شده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی هفته دفاع مقدس ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد خطبه های نماز جمعه اقتدار کشور آیت الله علم الهدی مقاومت مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا  70 هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل  در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال 63 هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار‌ روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.  

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی