Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: فردی که تصویر دردناک کشتن و مثله کردن یک قلاده روباه در فضای مجازی را منتشر کرده بود با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس ایران، سرهنگ "رامین پاشایی"  در تشریح این خبر، اظهارداشت: در پی انتشار تصویر مربوط به جسد بی جان و تکه تکه شده یک قلاده روباه در فضای مجازی که باعث واکنش کاربران شده بود، پلیس فتا برحسب وظایف ذاتی خود، بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی عامل انتشار این تصویر آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان فنی پلیس فتا استان آذربایجان غربی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند، فرد مجرم را در شهرستان ماکو شناسایی و ضمن هماهنگی با سازمان محیط زیست استان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر تعامل و همکاری بوجود آمده با سازمان محیط زیست و پیرو هشدارهای قبلی هرگونه تصاویر مربوط به حیوان آزاری در فضای مجازی رصد و در صورت مشاهده موارد مشابه با انتشار دهندگان این تصاویر دردناک که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی هموطنان در فضای مجازی می شود، با جدیت برخورد می کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تقدیر و تشکر ازعملکرد مثبت و سریع فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در شناسایی فرد مجرم از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را برای پیگیری لازم از طریق سایت پلیس فتا به نشانی  www.cybre police.ir  بخش گزارشات مردمی منعکس کند.

کد خبر 390178

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پليس فتا دستگیری فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر از پاکسازی یا مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی مروج ابتذال و هنجارشکن غیراخلاقی در راستای اجرایی شدن طرح نور توسط پلیس فتا استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار حیدر سوسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح نور و مقابله با هنجارشکن اظهار داشت: در یک هفته اخیر همزمان با اجرایی کردن طرح نور و با هدف سالم‌سازی فضای مجازی ، در پایش شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از 84 تارنمای حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل مسدود شد.

وی با بیان اینکه تارنمای یادشده دنبال کننده بالایی داشت، گفت: پس از استخراج محتوای این صفحات اینستاگرامی، برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص انجام شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از حذف تمامی محتواهای مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها برای رعایت قانون و حفظ هنجارهای اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی این صفحات اینستاگرامی، برای برخورد و تصمیم‌گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سوسنی با تأکید بر احترام به مطالبات و دغدغه‌های مردم به‌خصوص خانواده‌ها در سالم‌سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه بیان کرد: شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمان که به‌صورت هدفمند اقدام به اعمال هنجارشکنانه یا انتشار محتواهای مبتذل در فضای مجازی می‌کنند در  اولویت مأموریت پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟
  • فیلم منتسب به شهردار فردیس تکذیب شد