Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@00:46:54 GMT

مجبوریم حکم تخلیه ۶ مدرسه تهران را اجرا کنیم!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۲۹۰۲

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در پاسخ به این پرسش که چرا تا این حد بر تخلیه مدارس اصرار دارید، گفت: مگر ما می‌خواهیم بحران ایجاد کنیم، آموزش و پرورش همراهی نمی‌کند؛ ما هم مجبوریم حکم تخلیه ۶ مدرسه‌ای که برای آنها دستور قضایی داریم، اجرا کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه بازگشایی مدارس و در حالیکه تا اول مهر چند روزی بیشتر باقی نمانده است، وضعیت دو مدرسه پلمب شده پایتخت یعنی "دبیرستان شهدای هسته‌ای منطقه 3 و دبستان زیوری منطقه 2" بلاتکلیف باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیر ماه امسال ماجرای پلمب دو مدرسه در شهر تهران آن هم به‌فاصله چند ساعت، خبرساز شد؛ مدارسی که جمعیت دانش‌آموزان آنها به بیش از 600 نفر می‌رسد و نکته قابل‌تأمل ماجرا اینکه بنیاد شهید به‌عنوان مالک حقوقی این مدارس، حکم پلمب آنها را از محاکم قضایی دریافت و اقدام به اخراج دانش‌آموزان و کادر مدارس کرده بود!

در کشاکش اختلاف میان بنیاد شهید و آموزش‌وپرورش و پلمب دو مدرسه پایتخت، مسئولان آموزش‌وپرورش از جمله سید جواد حسینی سرپرست این وزارتخانه و در طرف مقابل حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید از برگزاری جلسه مشترک و توافق برای حل مشکل خبر دادند.

در حالی که براساس توافق این دو نهاد و حتی اعلام انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران مبنی بر آمادگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای کمک به حل مسئله به‌نظر می‌رسید ماجرای پلمب مدارس فعلاً متوقف شده باشد و امسال با پرداخت اجاره از سوی آموزش‌وپرورش به بنیاد شهید طی شود تا سال 99 بودجه لازم برای خرید این مدارس تأمین شود اما بنیاد شهید به چاپ آگهی و نصب بنر مقابل دو مدرسه با عنوان آگهی مزایده فروش املاک اقدام کرد.

معاوضه مدارس پلمب‌ شده با املاک آموزش‌وپرورش

در همین رابطه عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل‌ آموزش‌وپرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش تسنیم درباره آخرین وضعیت دو مدرسه پلمب‌ شده پایتخت و اینکه آیا از اول مهر پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود؟ گفت: این دو مدرسه را دیگر بنیاد شهید در اختیار گرفته است البته تلاش می‌کنیم آنها را با املاکی که داریم معاوضه کنیم و سه یا چهار ملک داریم که می‌توانیم آنها را با مدارس معاوضه کنیم اما هنوز به طور قطع مشخص نیست.

آموزش‌وپرورش فقط نامه خرید مدارس را ارائه کرد اما اقدامی انجام نداد

علی امینی، معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت دو مدرسه پلمب‌شده شهر تهران در آستانه اول مهر عنوان‌ کرد: آموزش‌وپرورش طی نامه‌ای اعلام کرد، دو مدرسه را خریداری خواهد کرد اما تا به امروز اقدام عملی خاصی را انجام نداده‌اند یعنی باید قرارداد خرید را نوشته و  30 درصد قیمت ملک را پرداخت می‌کردند که این اتفاق نیفتاده و تمام مسائل در حد حرف است.

وی در پاسخ به این پرسش "آموزش‌وپرورش می‌گوید قیمت باید براساس اعلام نظر کارشناسی و به صورت ملک آموزشی تعیین شود که این اتفاق از سوی بنیاد شهید نیفتاده است، "  گفت:‌ قیمت ملک این دو مدرسه به شکل آموزشی به مبلغ 18 میلیارد و 80 میلیارد تومان اعلام شده است، آموزش‌وپرورش به ما اعلام کرد مدارس را می‌خرد و ما نیز دست نگه داشتیم چون اولویت با این وزارتخانه است اما هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

نمی‌دانیم آموزش وپرورش شهر تهران منتظر چیست؟!

 معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران قرارداد 10 مدرسه را نهایی کرده و آماده امضا است اما آموزش‌وپرورش شهر تهران کاری انجام نداده و ما هم نمی‌دانیم منتظر چه هستند، افزود: شرایط فروش دو مدرسه پلمب‌شده پایتخت، 30 درصد نقد و بقیه اقساط 24 ماهه است و آموزش‌وپرورش تهران فقط نامه خرید را ارسال کرده و اقدام عملی انجام نداده است.

حکم تخلیه برای 6 مدرسه دیگر!

امینی یادآور شد: دو مدرسه پلمپ شده در سامانه فروش بنیاد شهید قرار گرفته است و دیگر در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد و برای 6 مدرسه دیگر  شهر تهران نیز از طریق محاکم قضایی حکم تخلیه گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا تا این حد بر تخلیه مدارس اصرار دارید این کار با توجه به جمعیت دانش‌آموزی پایتخت موجب ایجاد بحران و دردسر خانواده‌ها می‌شود" گفت:  مگر ما می‌خواهیم بحران ایجاد کنیم، آموزش و پرورش همراهی نمی‌کند؛ ما در دو بند توافق کردیم یا برای مدارس اجاره بدهند یا آنها را بخرند که متأسفانه انجام ندادند حالا نمی‌توانیم به زور دست آنها را بگیریم و بگوییم برای اجرای توافق اقدام کنند، ما هم مجبوریم به دلیل خلف وعده آموزش‌وپرورش و اطاله در انجام تعهدات قبلی، حکم تخلیه 6 مدرسه‌ای که برای آنها دستور قضایی داریم، اجرا کنیم!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد

حمید طریفی حسینی اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان دریافت کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت دارد، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاه به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:ان شالله از مهربرای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی