Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌اللّه محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در دانشگاه تهران، گفت: صاحبنظران درباره ریشه‌یابی حادثه خونین کربلا، نظرات مختلفی ابراز کردند؛ اما چه خوب است که از خود حضرت سیدالشهدا سوال کنیم که چرا این جنایتکاران این جنایات عظیم را انجام دادند. این جنایت فوق تصور و فوق تحمل است. اما حضرت سیدالشهدا(ع) در لحظات پایانی عمر شریفشان در عیادت از حضرت زین‌العابدین(ع) می‌فرمایند «شیطان بر این‌ها مسلط شد و یاد خدا را از آن‌ها گرفت؛ با ما جنگیدند و اهل بیت مرا کشتند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمایش حضرت سیدالشهدا(ع) یک هشدار است؛ وقتی یاد خدا از انسان دور شد، انسان هر جنایتی را انجام می‌دهد.

اخبار سیاسی - او گفت: وقتی یک انسان از یاد خدا غافل شود، ممکن است هر جنایتی از او سر بزند. وقتی که دل نورانی شود، حالت سرکشی آن به حالت اطاعت تغییر پیدا می‌کند. اینکه اگر ما از یاد خدا غافل شویم دیگر به یاد درماندگان و مظلومان نخواهیم بود. حال که شیطان برای امتحان ما آماده است، نباید از یاد خدا دست برداریم. شیطان عقل را می‌برد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه چرا انقلابی که این همه شهید داده است را به بازی گرفتیم گفت: چرا با خون شهدا بازی کردیم، با بیت‌المال چه کردیم، آیا به اندازه‌ای که حقوق برداشتیم کار کردیم و ناله مردم را شنیدیم و درد مردم را می‌دانیم؟ هر مسئول این را از خودش سؤال کند و اگر نکرده است از این راه برگردد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشور ما کشور امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) شهید شد که بی‌بندوباری رایج نشود. بی‌عفتی و بی‌غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند؛ همانطور که این اتفاق برای آندلس افتاد، باید مراقب باشیم، بنابراین با کشور اسلامی بازی و قلوب مردم مسلمان را جریحه‌دار نکنیم.

او افزود با شاره به برخورد‌های قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی ادامه داد: خداوند متعال رئیس قوه قضائیه را بیش از پیش یاری کند؛ ایشان الحمدلله در این راه موفق هستند و مچ دزد‌ها را می‌گیرند و آن‌ها را دانه دانه محاکمه می‌کنند که این، برخورد قاطع قوه قضائیه را نشان می‌دهد. ما برای این عزیز آرزوی توفیق بیشتر داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دانش‌آموزان امانت‌های بسیار وزین الهی هستند که به دست آموزگاران ساخته می‌شوند؛ آموزگاران باید بهترین بذر‌ها را در دل و مغز دانش‌آموزان بکارند. مبادا خدای نکرده بذر‌های نامناسبی در دل دانش‌آموزان پاشیده شود. خداوند متعال در روز قیامت از این امانت‌ها سوال می‌کند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه افزود: ممکن است با بی‌توجهی و غفلت آموزگار، یک دانش آموز از همان ابتدای راه منحرف و نسبت به مبانی دینی بی‌اعتقاد یا کم‌اعتقاد شود، آموزش‌وپرورش باید نسبت به مقوله پرورش و رشد دادن روحی دانش‌آموزان نهایت تلاش خود را انجام دهد.

او تصریح کرد: خداوند ان‌شااللّه سپاه، ارتش و تمام کسانی که در مقام دفاع از دین، دفاع از کشور و دفاع از امانت هستند را حفظ کند. دفاع میدان‌های مختلفی دارد، گاهی در میدان جنگ، گاهی در میدان اقتصاد و گاهی در میدان فرهنگ باید دفاع و ایستادگی کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از فرهنگ دین و فرهنگ عاشورا دفاع کرد، گفت: شهید مطهری یک مدافع قوی برای فرهنگ دین بود. آمریکا خیال می‌کرد با زیاد کردن فشار‌های اقتصادی خود علیه ملت ایران، مردم ما را نسبت به نظام بی‌تعهد می‌کند، به دلیل اینکه فشا‌رهای اقتصادی آمریکا اثر نکرده است، آن‌ها امروز به فشار دروغگویی روی آورده‌اند و تا جایی که می‌توانند دروغ می‌گویند با این هدف که افکار عمومی دنیا را نسبت به ما منفی کنند.

او ادامه داد: ما باید بدانیم که دشمن خیر ما را نمی‌خواهند و به دنبال منافع خودش است، دشمن هزار دروغ درباره ما می‌گوید تا منافع خودش را تامین کند. دشمن را باید شناخت چراکه اگر دشمن وجود داشت و ما او را با ساده‌اندیشی نشناختیم، ضربه‌اش را می‌خوریم.

آیت‌اللّه موحدی کرمانی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: در فصل انتخابات همه به میدان می‌آیند و ادعا‌های خود را بیان می‌کنند. مردم قریب شعار‌ها را نخورند بلکه خود نامزد‌های انتخابات را بشناسند. در طول تاریخ اسلام و مسلمین خطر نفاق هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکین بوده است.

در حال تکمیل...

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قوه قضائیه نماز جمعه تهران آیت الله موحدی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران، با بیان اینکه خداوند متعال نعمت گندم را به انسان ارزانی داشته است، اظهار کرد: مراسم جشن گندم، در واقع شکرانه این نعمت الهی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی از بهترین مشاغل به شمار می‌رود که تولید و اشتغال را به دنبال داشته و در اقتصاد کشور موثر است، افزود: این جشن نشانه قدردانی از نعمات الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر پرداخت زکات از سوی کشاورزان، تصریح کرد: باید تلاش شود زکات جمع‌آوری شده از کشاورزان هر منطقه در همان نقطه برای آبادانی و توسعه هر چه بیشتر هزینه شود.

وی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل عملیات صهیونیست‌های کودک کش اشاره کرد و گفت: در عملیات وعده صادق، انتقام سخت از دشمن گرفته شد، ایران اسلامی اولین کشوری است که در یک عملیات ترکیبی پهبادی و موشکی، اهداف مورد نظر حاصل شد و امروز دشمن مات و مبهوت و متحیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است