Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@07:48:45 GMT

امام جمعه تهران: رئیسی مچ دزد‌ها را می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۰۱۷

امام جمعه تهران: رئیسی مچ دزد‌ها را می‌گیرد

فرارو- خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شیطان فرهنگ عفاف، حجاب و غیرت را از مردان و زنان می‌گیرد. این کشور، کشور امام زمان و امام حسین است. بی بند و باری دشمن امام حسین است. امام حسین (ع) به شهادت رسید که این چنین نشود. بی عفتی و بی غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند. مگر آندلس ساقط نشد؟ با خون شهدا بازی نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، با اشاره به واقعه کربلا گفت: در ارتباط با ریشه‌یابی کربلا صاحب نظران نظرات مختلفی را ابراز کردند، اما چه خوب است که از خود حضرت سیدالشهدا سوال کنیم که چه شد این جنایتکاران این جنایت عظیم را مرتکب شدند؟ این‌ها که خود را مدعی مسلمان بودن می‌دانستند و پیامبر اکرم را رسول‌الله می‌دانستند چطور حاضر شدند این رفتار را بکنند؟ شیطان آن‌ها را از یاد خدا برد و یاد خدا از خاطره آن‌ها محو شد. برادران عزیز این یک هشدار است. ممکن است هر فردی گرفتار این بیماری شود. وقتی یاد خدا از انسان‌ها دور شد ممکن است انسان‌ها هر جنایتی را مرتکب شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خطبه ۲۵۹ نهج البلاغه بیان کرد: یاد خدا دل را نورانی می‌کند و صیقل می‌زند. دل یعنی همان که فرمود: قلب مومن جای من است. وقتی دل نورانی شد گوشی که سنگین شده و سخن حق را نمی‌شنود به برکت نورانی شدن قلب می‌شنود. به نامه اعمال چند ساله خود نگاه کنیم و ببینیم چه کردیم. چرا انقلابی که آن قدر شهید داد، داده و می‌دهد را به بازی گرفتیم و با خون شهدا بازی کردیم؟ با بیت المال چه کردیم؟ به اندازه حقوقی که برداشتیم برای مردم کار کردیم؟ آیا می‌دانیم درد مردم چیست؟

اهم اظهارات وی را بخوانید:

مسئول از خودش سوال کند اگر دید باید برگردد، ناله‌ها و فریادهایش را زیادتر کند شاید خدا به دادش برسد. مومنین خیلی به یاد خدا هستند. یک آن از یاد خدا رفتن، طعمه شیطان شدن است. شیطان کنار خانه خدا و حرم امام حسین هم که باشی دست بردار نیست. حالا که شیطان از ما دست بردار نیست ما هم نباید از یاد خدا دست برداریم. شیطان با غضب عقل را می‌دزدد. شیطان فرهنگ عفاف، حجاب و غیرت را از مردان و زنان می‌گیرد. این کشور، کشور امام زمان و امام حسین است. بی بند و باری دشمن امام حسین است. امام حسین (ع) به شهادت رسید که این چنین نشود. بی عفتی و بی غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند. مگر آندلس ساقط نشد؟ با خون شهدا بازی نکنید. با کشور اسلامی بازی نکنید. با غرور و غیرت جوانان کشور بازی نکنید. شیطان می‌گوید می‌توانی ده هزار دلار بدزدی چرا نمی‌دزدی؟ خاک بر سرت! آقای رئیسی مچ دزد‌ها را گرفته و دانه دانه محاکمه و برخورد قاطع می‌کند؛ برای ایشان دعا کرده و آرزوی توفیق داریم. خداوند انشاالله حافظ ایشان باشد.

در این لحظه نمازگزاران شعار دادند: رییسی، رییسی حمایتت می‌کنیم.

{ با اشاره به بازگشایی مدارس}: این دانش آموزان چند ساعت در اختیار آموزگاران و امانت‌های وزین الهی هستند. این‌ها در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساخته می‌شوند. این دوران عمر، روحشان و قلبشان مانند زمین خالی آماده برای کِشت است. اگر خدای ناکرده از زبان شما برخی از مبانی دین تشکیک و متزلزل شد این بچه دیگر متزلزل بار می‌آید. این‌ها می‌توانند به دلیل بی توجهی آموزگار از ابتدا آلوده شوند. آموزگاران به خودتان رحم کنید که وقت عبور از صراط مرتب از امانت و صله رحم سوال می‌شود. با امانت الهی، انقلاب و بچه‌ها چه کار کردید؟  آموزش و پرورش دو مسئولیت دارد. بار پرورش خیلی سنگین است و این قضیه ساده نیست. اگر توجه شود نوجوانی ساخته می‌شود که مایه افتخار اسلام و انقلاب می‌شود. اگر این‌ها تربیت شوند قطعا کشور بیمه می‌شود. آمریکا و پست‌تر و لعین‌تر از او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. هفته دفاع مقدس است، دفاع بسیار مهم است؛ قرآن میفرماید اگر دفاع نکنید نه مسجد دارید و نه هیچ چیز دیگر، اگر مردم دفاع نکنند زمین فاسد خواهد شد. دفاع میدان‌های مختلفی دارد گاهی جنگ است که در میدان جنگ صورت می‌گیرد گاهی فرهنگی است. فکر نمیکنید یک فرهنگ غلط غربی آمده است و میخواهد اسلام و دین را از ما بگیرد، نگاه کنید وضع عفاف و حجاب چیست؟ دفاع کنید از فرهنگ دین و عاشورا، میدان دفاع فرهنگی بسیار مهم است، خدا شهید مطهری را رحمت کند او یک مدافع قوی فرهنگی بود. یکی دیگر از میدان‌های دفاع اقتصادی است، شما احساس میکنید آمریکا میتواند فشار را زیاد کند تا مردم را اذیت کند، اما بدانید آمریکاهنگامی که مشاهده کرد فشار اقتصادی اثر ندارد به فشار دروغ گویی روی آورده است و می‌خواهد تا می‌تواند ذهن‌ها را منحرف کند پس باید امید را در درون قوی و از بیرون قطع کنید. دشمن شناسی بسیار مهم است اگر دشمن بود و شما نشناختید شما ساده لوح بودید. دشمن‌ترین دشمن آن است که خود و مکرش را پنهان کند و شما یک دفعه در دامن مکر قرار گیرید. بسیار باید مواظب بود. خیلی از شعار‌ها داده می‌شود، اما زمانی می‌رسد که مشاهده می‌کنید همه شان دروغ بوده است. فصل انتخابات مواظب باشید، همه هم به میدان می‌آیند و شعار می‌دهند گول شعار‌ها را نخورید خود طرف را بشناسید مطمئن شوید آدم راستگویی است به آن رأی دهید. منافقین کلید‌های مخفی دارند و اگر او را نشناسید یک دفعه حمله می‌کنند و شما در معرض حمله آنان قرار خواهید گرفت خطر نفاق در طول تاریخ اسلام و مسلمین هزار برابر بیشتر از خطر مشرکین است، آمدند و جایگاه‌ها را گرفتند و هرچه توانستند گناه کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امام جمعه تهران رئیسی قوه قضاییه موحدی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید «محمدولی قرنی» اولین رئیس ستاد ارتش اظهار داشت: شهید قرنی اولین شهید ترور است؛ او کسی است که شخصیتی ویژه و مثال‌زدنی داشت.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه شهید قرنی در دوران حکومت پهلوی یکی از گزینه‌های نزدیک به دربار بود، افزود: در آن مقطعِ خدمتی، شهید قرنی متوجه شد که مسئولان دربار فساد زیادی دارند و لذا عَلم مبارزه با رژیم پهلوی را بلند کرد که در این مسیر دو بار به اتهام کودتا علیه رژیم طاغوت دستگیر و زندانی و سپس با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شهید قرنی پس از پیروزی انقلاب از سوی امام راحل با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش منصوب شد، عنوان کرد: شهید قرنی فقط ۴۰ روز در این مسئولیت ایفای نقش کرد؛ اما در این مدت کوتاه ضمن انجام اقداماتی ارزشمند، مبارزات شدیدی با عوامل ضد انقلاب که به دنبال منحل کردن ارتش بودند، انجام داد.

وی تأکید کرد: هر کشوری نیاز به یک سپر دفاعی دارد و در آن مقطع زمانی، ارتش تنها سپر دفاعی کشور بود که اگر منحل می‌شد، کشور بدون سپر دفاعی باقی می‌ماند؛ لذا امام (ره) شهید قرنی را به این مسئولیت منصوب و در جلسات مختلف از این شهید دفاع کرد و اجازه نداد که آسیبی به ارتش وارد شود. این عمیق نگاه امام خمینی (ره) را نشان می‌دهد که ارتش را به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ کرد.

دریادار سیاری با اشاره به فعالیت عناصر ضد انقلاب در اوایل پیروزی انقلاب در غرب کشور گفت: در آن مقطع، تفکرات بنی‌صدر خلاف خط مشی انقلاب اسلامی بود؛ ولی شهید قرنی در مقابل این تفکرات ایستادگی کرد و این موجب شد که بنی صدر شهید قرنی را از کار برکنار کند که در نهایت، این شهید استعفای خود را به امام (ره) تقدیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش انقلابی بودن و حرکت در مسیر انقلاب را نیازمند برخورداری از «بصیرت» دانست و با بیان اینکه شهید قرنی نمونه بارزی در این زمینه بود، اظهار داشت: شهید قرنی بصیرت داشت و نتیجه اقداماتش این بود که آسیبی به ارتش وارد نشود.

وی با بیان اینکه شخصیت شهید قرنی همچون شخصیت شهید صیاد شیرازی می‌تواند به عنوان الگو مورد بهره‌برداری قرار گیرد و خط فکری، اقدامات و رفتار آنها در دانشگاه‌ها تدریس شود، افزود: شهید قرنی نگاه و شناخت دقیقی داشت و بنی‌صدر و اطرافیان او را به خوبی می‌شناخت.

امیر سیاری اضافه کرد: پس از شهادت سپهبد قرنی به دست گروهک «فرقان»، امام خمینی (ره) فرمودند که این شهید را در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) به خاک بسپارید که این موضوع عمق نگاه امام خمینی (ره) نسبت به جایگاه دین و انقلاب در ارتش را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با تأکید بر لزوم خودکفایی در حوزه دفاعی و نظامی، عنوان کرد: اصولاً در بحث نظامی‌گری تا جایی امکان دارد، باید انسان به توانمندی‌های خود متکی باشد. در زمان جنگ تحمیلی کارمان به جایی رسیده بود که گلوله توپ را جیره‌بندی کرده بودیم و توان تولید نداشتیم؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به قدری تولید داریم که صادرات هم داریم.

وی در پایان درخصوص آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی، حفظ استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ارتش با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس از تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی با بصیرت، مهارت‌دیده و متعهد برخوردار است و این آمادگی را داریم تا در هر جایی که هر مأموریتی ابلاغ شود، وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند