Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@16:59:56 GMT

بررسی تاثیر بارندگی‌های تهران روی مخازن سدها

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۰۹۰

بررسی تاثیر بارندگی‌های تهران روی مخازن سدها

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میزان بارش‌های استان تهران از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه ۹۷) تاکنون به ۳۸۰ میلیمتر رسیده است. این میزان بارندگی در مقایسه با سال پیش از آن ۶۰ درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت ۴۲ درصد افزایش یافته است.

سدهای لتیان، ماملو کرج و طالقان حدودا ۸۵ تا ۹۰ درصد پر هستند و سد لار بر اساس ظرفیت اسمی حدود ۲۰ درصد، اما بر اساس ظرفیت آبگیری از زمان بهره برداری تاکنون ۴۵ درصد آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین اخبار ورودی سد کرج حدود هفت تا هشت مترمکعب در ثانیه، سد لتیان حدود شش متر مکعب در ثانیه، سد طالقان حدود هشت مترمکعب در ثانیه، سد ماملو حدود چهار مترمکعب و سد لار حدود هفت مترمکعب در ثانیه است.

به طور کلی حجم ذخیره سدهای پنجگانه استان تهران(لتیان، امیرکبیر، طالقان، ماملو و لار) به ۹۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است. سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب ذخیره شده در سدهای استان به ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده بود که به واسطه بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری شاهد افزایش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سدهای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

آخرین وضعیت مصرف آب شرب تهران

مخازن سدهای تهران درحالی افزایش داشته است که در مقابل میزان مصرف آب در تهران نیز روندی رو به رشدی به خود گرفته است. به گفته محمد شهریاری-مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای تهران- به نقل از وزارت نیرو  مصرف سالانه آب شرب تهران به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. تقریبا هر سال ۶ بار حجم مخزن سد امیرکبیر برای تامین آب شرب تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد که در شرایط نرمال ۷۰ درصد از آب شرب تهران از آب‌های سطحی و منابع سدها و ۳۰ درصد آن توسط منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

با این حال پیش‌بینی شده است با توجه به افزایش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به سال گذشته آب شرب مورد نیاز تهران در سال آبی ۹۹-۹۸ با چالش کم‌تری تامین شود.  

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: آب تهران سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود ۳۰ درصدی داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعقیل مرتضوی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها که در محل سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بارش‌ها در خراسان شمالی بسیار مناسب است و نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بیان کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آورد آب این بارش‌ها برای سدهای خراسان شمالی بود.

مرتضوی گفت: حدود ۲۳ درصد حجم مخازن سدهای خراسان شمالی آب دارد.

وی با اشاره به آمار ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بیان کرد: در سال آبی جدید رشد حدود ۳۰ درصدی بارش‌ها را شاهد بودیم.

کد خبر 6080258

دیگر خبرها

  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود ۳۰ درصدی داشت
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان