Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:28:06 GMT

«مارگارت اتوود»‌ صدرنشین پرفروش‌ها شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۰۹۶

«مارگارت اتوود»‌ صدرنشین پرفروش‌ها شد

جدیدترین فهرست رمان‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز در حالی اعلام شد که نام آثار جدید «مارگارت اتوود»‌ و «استفن کینگ» در آن به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، «وصیت‌ها» نوشته «مارگارت اتوود» که دهم سپتامبر در  کتاب‌فروشی‌های کشورهای مختلف منتشر شد،‌ در اولین هفته حضور خود در فهرست پرفروش‌های داستانی (hard cover) نشریه نیویورک‌تایمز موفق شد رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» را کنار بزند و در صدر فهرست قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمان «‌وصیت‌ها»‌ که در حقیقت دنباله‌ای برای رمان معروف «سرگذشت ندیمه» محسوب می‌شود و داستان وقایع ۱۵ سال پس از «سرگذشت ندیمه» را روایت می‌کند، در چند ماه اخیر و پیش از آن که منتشر شود در فهرست نامزدهای جوایز ادبی همچون «‌بوکر» ‌و «گیلر» ‌قرار گرفت.

نشریه «گاردین» نیز اخیرا در گزارشی از فروش ۱۰۰ هزارنسخه‌ای این رمان در عرض یک هفته در فروشگاه‌های سراسر بریتانیا خبر داده بود.

«مارگارت اتوود» شاعر، داستان‌نویس و نویسنده چند کتاب کودک است. او که اکنون یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی کاناداست، جایزه‌های ادبی فراوانی را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است. «اتوود» تاکنون چند بار نامزد دریافت جایزه ادبی «بوکر» شده و یک‌بار در سال ۲۰۰۰ موفق شد برای رمان «آدم‌کش کور» آن را به دست آورد. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ادبی «آرتور سی. کلارک» را از آن خود کرد. جایزه دولتی ادبیات کانادا، جایزه «گیلر» و جایزه «ایمپک دوبلین» از دیگر جایزه‌های ادبی هستند که در کارنامه حرفه‌ای «اتوود» به چشم می‌خورند. چندی پیش سریالی با اقتباس از رمان «سرگذشت ندیمه»‌ این نویسنده ساخته شد.

در جایگاه دوم این فهرست اما رمان جدید «استفن کینگ»‌ با عنوان «موسسه» قرار دارد. «کینگ» در رمان جدید خود داستان کودکانی با استعدادهای ویژه را روایت می‌کند که پس از آن‌که ربوده شدند برای خارج کردن نیروهای‌شان به یک موسسه مخوف منتقل می‌شوند. پیش‌تر درباره خلاصه «موسسه» در وب‌سایت این نویسنده آمده بود: «شخصیت اصلی این داستان پسری به نام «‌لوک الیس» است که پس از آن‌که والدینش به قتل می‌رسند ربوده می‌شود و در اتاقی بیدار می‌شود که شبیه اتاق خودش است با این تفاوت که هیچ پنجره‌ای ندارد. در این مؤسسه «‌لوک» کودکان دیگری را ملاقات می‌کند که به گفته آن‌ها "‌می‌توان وارد مؤسسه شد، اما نمی‌توان از آن خارج شد". در جریان این داستان «‌لوک» سعی می‌کند تا از مؤسسه فرار کند؛ کاری که هیچ‌کس موفق به انجام آن نشده است.

«استفن کینگ» که برنده جایزه‌های متعدد ادبی است، خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که فیلم‌های زیادی بر اساس آن‌ها در سینما ساخته شد.

رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» ‌نوشته «‌دلیا اوئنز» نیز در پنجاه‌ و چهارمین هفته از حضور خود در فهرست پرفروش‌های داستانی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مارگارت اتوود استفن کینگ نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، فیلم «ایستاده با گرگ» به تهیه‌کنندگی سعید نبی، کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی در سومین حضور بین‌المللی خود و پس از نامزدی دریافت نشان پاندای طلایی چین و خورشید طلایی اسپانیا، نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.

فیلم «ایستاده با گرگ» مستندی محیط زیستی ـ اجتماعی است که در شبکه یک سیما در قالب مجموعه مستند «تنهایی» تولید و به پخش رسید.

جشنواره بین المللی CMS VATAVARAN در ماه ژوئن امسال در دهلی نو در هند برگزار می‌شود که از آن به عنوان جشنواره تخصصی محیط زیستی آسیا یاد می‌شود.

رویکرد دوازدهمین دوره این جشنواره نسبت به انتخاب و نمایش فیلم‌ها در سینماهای دهلی نو در هند، توسعه پایدار با پنجره‌ای برای کاوش در طبیعت است و با این رویکرد بهترین فیلم‌ها و مستندهای منتخب محیط زیستی در سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.  

این جشنواره داستان‌های طبیعت از سراسر جهان و داستان‌هایی در مورد چالش‌های حیاتی زیست‌محیطی و توسعه‌ای که دنیا امروزه با آن‌ها مواجه است را برگزیده و انتخاب می‌کند.

این جشنواره در دسته‌بندی‌های حفاظت از آب، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از حیات وحش، تغییر اقلیم، سازگاری و کاهش معیشت و فناوری‌های پایدار جوایز خود را اهدا می‌کند.

اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما عرضه بین‌المللی این مستند را برعهده دارد.

مستند دراماتیک «ایستاده با گرگ» داستان حقیقی و واقعی زندگی هادی جلالی محیط بانی است که بیش از ۹۹ ساچمه از سمت شکارچیان به او شلیک شده و بسیاری از این ساچمه‌های سربی که به بدنش اصابت کرده همچنان در بدنش ماندگار است. او که از دست رئیس جمهوری وقت نشان لیاقت فداکاری دریافت کرده در روستا و شهرش بسیار غریب است ... .

این فیلم مستند را سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی کارگردانی کرده، آرش زاهدی اصل تدوین، مهران فرد پور فیلمبرداری، حبیب الله محمدی صدابرداری و بهروز شهامت طراحی صدا و صداگذاری کرده اند.

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟