Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، هشدار داد رشد اقتصادی جهان به ویژه به علت تنش‌های تجاری «شکننده» و «در معرض خطر» است.

او توسعه اقتصادی در جهان را متوسط خواند و با اشاره به جنگ تجاری میان چین و آمریکا و مطرح کردن موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، از سران کشور‌ها خواست به منظور تلاش برای «حل و فصل ابهاماتی که جهان را احاطه کرده است»، گفت‌وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس صندوق بین‌المللی پول، جنگ تجاری میان آمریکا و چین تبادلات در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و برکسیت نیز آینده اروپا را تیره و تار کرده است.

او  افزود: «روابط تجاری، برکسیت و تهدید‌های مرتبط با فناوری، مشکلاتی هستند که انسان به وجود آورده است و تنها به دست انسان هم می‌تواند حل و فصل شود؛ بنابراین اگر در این زمینه‌ها اندکی لطافت به خرج دهیم، مشکلی به وجود نخواهد آمد.»

صندوق بین‌المللی پول اواخر ماه ژوئیه پیش‌بینی‌های خود در خصوص رشد اقتصادی جهان را ۳،۲ درصد کاهش داده بود. از آن زمان نیز این نهاد هشدار داد تنش‌های تجاری ممکن است باز هم موجب کندی فعالیت‌های اقتصادی شود.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCDE) نیز انتظار داشت رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ «ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از زمان بحران مالی» باشد. این نهاد در سال ۲۰۰۸ پیش‌بینی خود برای رشد اقتصادی جهان را ۲،۹ کاهش داد و یک سال بعد نیز رشد اقتصادی منفی پنج دهم درصد را برای جهان پیش بینی کرد.

لاگارد در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که از ماه نوامبر که وی در سمت رئیس بانک مرکزی اروپا (BCE) آغاز به کار خواهد کرد، می‌تواند برای متقاعد کردن سران کشور‌ها برای کاهش تنش‌ها و گفتگو برای حل و فصل ابهامات اقدام بیشتری انجام دهد، گفت: «مسلماً من به قاطعیت خود برای اینکه اطمینان حاصل کنم که روی اشتغال‌زایی، بهره‌وری و ثبات متمرکز شده ایم، ادامه خواهم داد».

او همچنین تأکید کرد نهاد‌های مالی لازم است «قابلیت پیشگویی» را داشته باشند و و «به واقعیت‌ها و داده‌های اقتصادی بسنده کنند».

رئیس صندوق بین‌المللی پول افزود: «به قدر کافی ابهام در سراسر جهان وجود دارد تا دیگر در خصوص آنچه قرار است بانک مرکزی انجام دهد، ابهامی نیفزاییم».

 پارلمان اروپا روز سه‌شنبه انتخاب کریستین لاگارد را به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا تصویب کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد جهان آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی،  عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه با نادیده گرفتن بیش از 7 ماه جنایت و کشتار مردم مظلوم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کشورهای مجاور، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه جانبدارانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شده که هیچ توجهی به نقش مخرب و ثبات زدای رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم در منطقه اشاره نشده است. اخیرا نیز گزارش‌هایی از کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها منتشر شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه با اعلام این که تیم‌های آن از نزدیک عملیات کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های مختلف نوار غزه از جمله مجتمع پزشکی ناصر و شفا را دنبال می‌کنند و اجساد صدها فلسطینی که در این گورها دفن شده بودند را مشاهده کردند خواستار انجام اقدام فوری بین المللی جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در پنهان کردن صدها جسد در گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که تعداد دقیق گورها و همچنین اجسادی که در آنها پنهان شده هنوز مشخص نیست و ما نیاز به اقدام فوری بین‌المللی از جمله تشکیل کمیته فوری تحقیقات بین‌المللی مستقل جهت بررسی این موضوع داریم و به نظر می‌رسد که هزاران غیرنظامی که در معرض اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی قرار گرفته‌اند در این گورها مدفون باشند. باید یک کمیته فنی متشکل از کارشناسان تشکیل گردد تا علت مرگ این غیرنظامیان را دقیقا مشخص کنند و سیستمی ایجاد شود که امکان شناسایی هویت آنها وجود داشته باشد.

کنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهدتاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت